کد خبر: 920510
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
یادداشت سردبیر
روزنامه‌های کثیر حامی دولت، از قول رئیس‌جمهور تیتر زده‌اند که «می‌آیم تا حقایق را بگویم.»
غلامرضا صادقیان
رئیس‌جمهور محترم پس از اعلام وصول «سؤال از رئیس‌جمهور»، در نامه‌ای به مجلس گفته‌اند: «سؤال از رئیس‌جمهور فرصت خوبی است تا برخی از حقایق را برای مردم بازگو کنم.» و روزنامه‌های کثیر حامی دولت، از قول رئیس‌جمهور تیتر زده‌اند که «می‌آیم تا حقایق را بگویم.» فرد دیگری هم گفته است: «رئیس‌جمهور به مجلس بیاید و از موانع کار خود سخن بگوید.»
رئیس‌جمهور در سخنرانی تلویزیونی شب گذشته نیز به نوعی مجلس را از آنچه قرار است بگوید - که همان حقایق است- ترساند!
این فرایند نامیمون و تأسف‌آور سال‌هاست که در کلام برخی مسئولان ما و برخی متملقان آن‌ها تکرار شده و همواره مورد نقد قرار گرفته است‌:
۱- چرا تأکید می‌کنید که «می‌آیم تا حقایق را بگویم»، مگر انتظاری جز گفتن حقایق از یک مقام دولتی وجود دارد؟!
۲- اگر در گفتن حقایق تاکنون تردید کرده‌اید، چه چیزی جز حقیقت به مردم گفته‌اید؟ آیا دروغ گفته‌اید یا حقیقت را پنهان کرده‌اید؟
۳- مگر شیوه مرسوم شما در برابر مردم چیست که گفتن حقایق تا به این حد برای شما و طرفدارانتان جذاب است؟!
۴-اگر برای گفتن حقایق، مانعی در پیش رو داشته‌اید، چرا تاکنون به آن موانع اشاره نکرده‌اید؟ اگر نتوانسته‌اید، یعنی شجاعت نداشته‌اید و این ناقض یکی از شاخص‌های رئیس‌جمهوری است و اگر نخواسته‌اید، یعنی به وظایف خود عمل نکرده‌اید و اگر نگذاشته‌اند، چرا در این مقام باقی مانده‌اید و در بزنگاه‌های خاص خود را یکه تاز عرصه سیاست و تدبیر و مملکت‌داری معرفی کرده‌اید؟!
۵-چرا همواره از «گفتن حقایق» به عنوان تهدیدی برای منتقدان خود یا تهدید قوای دیگر بهره می‌برید و اگر چنین است چرا یکبار برای همیشه با گفتن حقایق ریشه منتقدان و مخالفان خود را نمی‌کنید؟!
۶- و بالاخره چرا هیچ‌گاه پس از آن همه تهدید و بگم، بگم حقایق را نمی‌گویید؟! چرا همه را معطل حقایق نگه می‌دارید؟! این حقایق چیست که فقط به درد مانور‌های «بگم، بگم» می‌خورد، اما هرگز دهلیز روشنی در مقابل مردم برای کشف واقعیت‌ها نمی‌گشاید؟!
آقای رئیس‌جمهور! جان من و جان شما این بار در مجلس «همه حقایق» را بگو، نه فقط «برخی از حقایق» را. بگذار تا چشم ما به واقعیت‌هایی که از ما پنهان داشته شده است، روشن شود. اجازه ندهید تا نام شما هم در کنار نام رئیس‌جمهور «بگم، بگم» که دست‌آخر هیچ چیز هم نگفت، در تاریخ ثبت شود. شما تا همین جای کار در راهبرد و روش، بسیار به او شبیه عمل کرده‌اید، مبادا که این برند خاص او را هم بدون پرداخت کپی رایت، مالک شوید!
من اگر جای نمایندگان مجلس بودم، همه آن سوال‌های کلیشه‌ای را دور می‌ریختم و فقط از شما می‌پرسیدم لطفاً توضیح دهید چرا رئیس بانک مرکزی را برکنار کردید؟! فقط همین! دقیقاً بگویید در دولت تدبیر و امید چه نقصی در کار این مقام دولتی دیدید که او را کنار گذاشتید. لطفاً تمام جزئیات را با صراحت شرح دهید و البته با گفتن همه حقایق آن!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
آقای رئیسی در تبلیغات انتخاباتی در اردبیل: "سینه من پر از اسرار است اگر بخواهم لب به سخن بگشایم می توانم خیلی حرف ها را بزنم."
خوب پرسش های مقاله فوق در خصوص اقای رئیسی هم صادق است که چرا ایشان تا کنون اسرار را نگفته اند؟ حد اقل به شورای نگهبان می گفتند
یادمان هست که ترامپ و کلینتون هم در باره هم حقایق را می گفتند
به نظر من این بار اگر اقای روحانی تهمتی و افترایی به شخصی یا نهادی وارد کرد بدون رودر بایستی شکایت سه فوریتی از ایشان شود و به دادگاه کشانده شود زیرا ملت تاب و تحمل "فتنه بگم بگم" را دیگر ندارد
ناشناس
|
France
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
بی انصافی است مقایسه آن رئیس جمهور با روحانی که با تهدید آمده وبا تهدید هم ادامه داده .......احمدی نژاد که همه چیز را گفت واگر در انتخابات 96 میتوانست باز هم بگوید شاید اکنون گرفتار شرایط عجیب وغریب وپیچیده امروز نبودیم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
كار هر بز نيست خرمن كوفتن گاو نر ميخواهد ومرد كهن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
وای !! یعنی تا الان رئیس جمهور به مردم و مجلس .... می گفت ؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
احسنت
محمدعلی اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
امام فرمود: مردم ولی نعمت ما هستند.
امام امروزه مردم نامحرم شده اند. واقعا پشت پرده چه خبره؟
عبدالعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
دولت تدبیر و امید رکورد بی تدبیری را بدست آورده است...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار