کد خبر: 920493
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
طرح جدید ستاد کل نیرو‌های مسلح در جهت تسهیل سربازی ورزشکاران
ستاد کل نیرو‌های مسلح تسهیلات جدیدی را برای ورزشکاران سرباز در نظر گرفته است تا خیال ملی‌پوشان و قهرمانان از حضور در میادین ورزشی راحت شود.
شیوا نوروزی
ستاد کل نیرو‌های مسلح تسهیلات جدیدی را برای ورزشکاران سرباز در نظر گرفته است تا خیال ملی‌پوشان و قهرمانان از حضور در میادین ورزشی راحت شود. در شرایطی که فدراسیون فوتبال به شدت تلاش می‌کند تا درخواست معافیت هفت ملی‌پوش کشورمان را به سرانجام برساند، سردار کمالی شرایط جدید برای سربازان سه رشته فوتبال، بسکتبال و والیبال را تشریح کرد تا دیگر جای هیچ بهانه و اصرار بی‌موردی باقی نماند.

همکاری با ورزشکاران
سردار موسی کمالی همکاری با ورزشکاران حرفه‌ای را یکی از اولویت‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح جدید گفت: «بار‌ها موضوعی به ما منتقل شده و آن موضوع این است که ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان تنها در مدت معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای هستند. از طرف دیگر بسیاری از عزیزان فعال در باشگاه‌ها معتقدند که از دوران کودکی افراد اقدام به استعدادیابی کرده‌اند و آنان از همین دوران تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار گرفته‌اند تا در دوران جوانی با فعالیت در تیم‌های ملی و لیگ‌های برتر برای کشور افتخارآفرینی کنند.» وقفه در فعالیت حرفه‌ای نکته دیگری بود که سردار کمالی به آن اشاره کرد: «این افراد معتقد بودند که دوران سربازی سبب وقفه میان آموزش‌ها و فعالیت حرفه‌ای می‌شود. در همین راستا تصمیم گرفتیم طرحی را برای مشمولان فوتبالیست، بسکتبالیست و والیبالیست اجرا کنیم که براساس آن، مهلت اعزام به خدمت وظیفه عمومی این ورزشکاران افزایش می‌یابد. بر این اساس ورزشکاران تیم‌های ملی تا ۳۰ سالگی و ورزشکاران تیم‌های لیگ برتری تا ۲۸ سالگی می‌توانند خدمت وظیفه خود را به تأخیر بیندازند و دچار غیبت نشوند.»

آن ۷ نفر!
او اجرای طرح جدید را به سود هفت بازیکن تیم ملی فوتبال دانست: «این تصمیم مشکل آن هفت نفری را که وزیر ورزش درخواست‌هایی درباره سربازی‌شان داشت، برطرف می‌کند. بنابراین این دسته از افراد باید پس از این سن به سربازی بروند و تا قبل از آن غیبت از سربازی نخواهند داشت. این طرح آزمایشی است و به مدت دو سال انجام خواهد شد. پس از دو سال و انجام بررسی‌های لازم درباره اثربخشی این طرح نسبت به تداوم آن و افزایش دیگر رشته‌ها همچون فوتسال، کشتی و وزنه‌برداری اقدام می‌شود. در مورد ورزشکاران تیم ملی، وزارت ورزش و جوانان این موضوع را تأیید می‌کند و در مورد تیم‌های لیگ برتر نیز فدراسیون‌های ورزشی موضوع را به ستاد کل نیرو‌های مسلح اطلاع می‌دهند و آن را تأیید می‌کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار