کد خبر: 920446
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس هیئت‌امنای سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به شرایط خاص کشور از نظر اقتصادی و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان گفت: فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر در حوزه کاری خود باید تداوم یابد و تولیدات این مجموعه افزایش پیدا کند تا در شرایط فعلی بیش از قبل به ایثارگران، مردم و دولت کمک کند.
نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس هیئت‌امنای سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به شرایط خاص کشور از نظر اقتصادی و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان گفت: فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر در حوزه کاری خود باید تداوم یابد و تولیدات این مجموعه افزایش پیدا کند تا در شرایط فعلی بیش از قبل به ایثارگران، مردم و دولت کمک کند.

فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر در مسیر خدمت به ایثارگران و مردم است
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، مجمع عمومی سالیانه سازمان اقتصادی کوثر روز دوشنبه ۱۵ مرداد به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس هیئت‌امنای سازمان اقتصادی کوثر و با حضور دکتر محمدجواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این جلسه با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یادگار امام خمینی (ره) است افزود: بنیاد در سال ۱۳۵۸ با دستور امام (ره) تأسیس شد و طبق اساسنامه دو وظیفه عمده خدمات‌رسانی معیشتی به ایثارگران و حوزه فعالیت‌های فرهنگی را بر عهده دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه بودجه عمومی بنیاد پاسخگوی همه نیاز‌های این مجموعه نیست، سازمان‌های اقتصادی زیر نظر این نهاد شکل گرفته‌اند و برای اینکه بتوانیم قدم‌های خوبی برداریم باید نظارت قوی و رسیدگی همیشگی به این مجموعه‌ها وجود داشته باشد.
نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از زحمات صورت گرفته در مجموعه سازمان اقتصادی کوثر، گفت: کار‌های مثبتی در مجموعه این سازمان انجام شده است که حاصل زحمات هیئت‌مدیره، مدیرعامل و کارکنان این سازمان است و از مجموعه این زحمات تشکر می‌کنیم.
معاون رییس جمهور با اشاره به شرایط خاص کشور از نظر اقتصادی و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان گفت: فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر در حوزه کاری خود باید تداوم یابد و تولیدات این مجموعه افزایش پیدا کند تا در شرایط فعلی بیش از قبل به ایثارگران، مردم و دولت کمک کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر تاکنون در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است و در ادامه نیز باید همین مسیر پیگیری شود و در همین راستا باید چابکسازی، صرفه‌جویی، ادغام فعالیت‌های موازی، تعیین تکلیف شرکت‌های فاقد تولید و کاهش هزینه‌ها همواره مورد تأکید باشد. همچنین فعالیت‌ها باید در چهارچوب اساسنامه، مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی حوزه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.
رییس هیئت‌امنای سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به وابستگی این سازمان به بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر باید با توجه به اهمیت جایگاه ایثارگران در جامعه باشد تا مایه سربلندی این عزیزان شود و باید در تمام فعالیت‌ها شئونات اخلاقی و شرعی به‌صورت کامل رعایت شوند. همچنین این سازمان باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم‌های بیشتری بردارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی حضور شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر در بورس را اقدام مثبتی توصیف کرد و گفت: این حضور باید افزایش یابد و به موازات آن نسبت به توانمندسازی شرکت‌ها اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد و دارایی‌های بلااستفاده این سازمان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازی به توسعه سازمان اقتصادی کوثر وجود ندارد افزود: تمام تلاش مجموعه سازمان اقتصادی کوثر باید در راستای استفاده بهینه از ظرفیت موجود باشد.
نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم استفاده از ایثارگران در سازمان اقتصادی کوثر تأکید کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز توجه ویژه‌ای به این موضوع انجام شده است و حدود ۷۰ درصد نیرو‌های به کار گرفته شده در سازمان اقتصادی کوثر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند و این روند باید ادامه پیدا کند تا بخشی از ایثارگران جویای شغل بتوانند مشغول به کار شوند. همچنین لازم است از به‌کارگیری بازنشستگان پرهیز شود و رویکرد جوان‌گرایی در پیش گرفته شود.

محمدجواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های اقتصادی در جهت سیاست‌های دولت و تأمین منافع ملی گفت: بسیاری از زحمات این سازمان در زمینه تولیدات کشاورزی و سایر حوزه‌ها ممکن است دیده نشوند، اما بسیار مهم و شایسته تقدیر هستند و لازم است از شخص حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی و تمام مسئولان و کارکنان مجموعه سازمان اقتصادی کوثر تقدیر و تشکر کنیم که در حال ارتقاء این فعالیت‌ها هستند.
محمدرضا اسکندری مدیرعامل و نایب رییس هیئت‌مدیره سازمان اقتصادی کوثر نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه پرداخت و گفت: سازمان اقتصادی کوثر در سال ۱۳۹۵ دارای ۴۱ شرکت بود که با ادغام و انحلال برخی شرکت‌ها، این تعداد در سال ۱۳۹۶ به ۳۵ شرکت رسید.

همچنین سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس هیئت‌مدیره سازمان اقتصادی کوثر و پیرحسین کولیوند مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) به ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان اقتصادی کوثر و بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) پرداختند.
در این نشست گزارش موسسه حسابرسی مفید راهبر از فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر در سال ۱۳۹۶ با اظهارنظر «مطلوب» قرائت شد و «صورت‌های مالی سازمان اقتصادی کوثر»، «عملکرد مدیرعامل و هیئت‌مدیره» و «برنامه‌وبودجه سازمان» به تصویب رسید و موسسه مفید راهبر برای یک سال دیگر به‌عنوان حسابرس و بازرس سازمان انتخاب شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار