کد خبر: 920413
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
در سال‌هاي گذشته بيش از ۴۲ هزار فرصت شغلي براي مددجويان استان ايلام با استفاده از منابع مالي اين نهاد و تسهيلات بانكي ايجاد شده است.
ضياء رضايي مديركل كميته امداد استان ايلام با اعلام اين خبر گفت: در سال‌هاي اخير بيشترين درخواست‌هاي مددجويان اين استان در زمينه اشتغال بوده است كه اين موضوع نشان‌دهنده تمايل جامعه مددجويي به مقوله خوداتكايي است.
وي با اشاره به اينكه اشتغال و توانمندسازي هم‌اكنون مهم‌ترين رويكرد كميته امداد است افزود: در زمان مديريت مهندس فتاح در اين نهاد راهكارهاي مهمي در زمينه اشتغال و توانمندسازي تدوين ‌شده است.
مديركل كميته امداد استان ايلام به ميزان اشتغال ايجادشده براي نيازمندان اين استان اشاره كرد و گفت: بيش از ۴۲ هزار فرصت شغلي براي مددجويان استان ايلام با استفاده از منابع مالي اين نهاد و تسهيلات بانكي ايجاد شده است.
رضايي با اشاره به اينكه بيشترين مشاغل ايجاد شده براي نيازمندان اين استان در مناطق محروم و روستايي بوده است، افزود: از اين تعداد فرصت شغلي ۵۲ درصد آن در زمينه كشاورزي و دامداري، ۳۲ درصد خدمات و مابقي هم در زمينه صنايع‌دستي و توليدي بوده است.
وي با اعلام اينكه هدف اصلي اين نهاد از پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به نيازمندان خوداتكايي و توانمندسازي آنان است گفت: از سال ۹۱ تا ابتداي امسال بيش از ۱۳ هزار و ۱۵۰ خانواده نيازمند توانسته‌اند با دريافت تسهيلات اشتغالزايي به خوداتكايي و توانمندي رسيده و از چتر حمايتي اين نهاد خارج شوند.
مديركل كميته امداد استان ايلام گفت: با توانمند شدن اين افراد، بيش از ۴۰ ميليارد تومان كه قبلاً به‌عنوان مستمري به آنان پرداخت مي‌شد صرف‌جويي صورت گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار