کد خبر: 920362
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
مجید افشاری در «ایرانیوم» با ظاهری کت و شلواری، مرتب و اتو کشیده در واقع همان استندآپ کمدین شل و وارفته همراه با لودگی و مزه‌پرانی بود که تلاش می‌کرد تا به چشم و مذاق بیننده‌اش جالب به نظر برسد.

جوان آنلاین:‌ «ایرانیوم» برنامه جدید شبکه سه سیما است که در همان گام نخست، بینندگانش را با اولین حضور مجری و مهمانان خود، روی آنتن یک برنامه تلویزیونی غافلگیر کرد. مجید افشاری، مجری و دنیا مدنی، ریحانه پارسا و نازنین پیرکاری هم مهمانان اولین برنامه بودند. از این بین، آنچه که بیشتر خودنمایی می‌کرد، در ادامه حضور سلبیریتی‌های سینمایی در قاب تلویزیون، نشاندن یک استندآپ کمدین پرحاشیه روی صندلی اجرا بود. با همه خوبی‌های استفاده از چهره‌های تازه و جوان، نباید این‌گونه انتخاب‌ها به قیمت مایه گذاشتن از آبرو و اعتماد عمومی به صداوسیما تمام شود.

جدای از این، حضور ریحانه پارسا بازیگر سریال «پدر» مجموعه پر سروصدای این روزهای شبکه سه، دنیا مدنی بازیگر «رهایم نکن» و همین طور نازنین پیرکاری، مجری برنامه «دیده‌شو» با ناگفته‌های شنیدنی‌اش درباره کیفیت خواستگاری و ازدواجش، نوید برنامه‌ای دیدنی را به بینندگان جوان خود می‌داد. قرار است مجله فرهنگی و هنری «ایرانیوم» از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 17:30 به سراغ علایق و سلایق نوجوانان و جوانان در 10 حوزه سینما، موسیقی، کتاب و مطالعه، فن‌آوری اطلاعات و تکنولوژی، زیست در فضای مجازی، استایل و پوشش شکیل، تغذیه، گردشگری، اوقات فراغت و طبیعت برود. فی‌المجلس به برخی از نکات قسمت اول «ایرانیوم» اشاره می‌کنیم:

اندر احوالات شومن تازه‌کار

مجید افشاری را که پیش از این، با حضور تا مرحله پایانی سری نخست مسابقه «خنداننده شو» در برنامه «خندوانه» به یاد داریم، در تجربه‌ای جدید اجرا را در رسانه ملی برعهده گرفته است. افشاری پیش از حضورش روی آنتن با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشت: «لازم می‌دونم از مدیریت محترم شبکه سه سیما و کارگردان کاربلد این برنامه تشکر کنم که به من اعتماد کردند و این مسئولیت مهم رو به بنده واگذار کردند».

البته وی در مدت حضور کوتاهش در عرصه‌های هنری، اجرای جنگ‌های عمومی از جمله در کنار گروه هنری «شادباش»، همکاری با گروه نویسندگان برنامه «فرمول یک» شبکه یک، سرپرست نویسندگان برنامه «شبی با عبدی» در شبکه نسیم را هم پشت سر گذاشته است.

با این همه، باید دید جوان‌گرایی و پا دادن به نیروهای تازه‌کار چه بهایی دارد و تبعات احتمالی را بر رسانه ملی تحمیل می‌کند یا خیر؟ افشاری همان کمدینی است که با شوخی‌های پرحاشیه‌اش با موضوع ازدواج، شغل خبرنگاری و پاره کردن مدرک کارشناسی ارشد خود در فصل اول رقابت «خنداننده‌شو» سوژه حرف و حدیث‌ها و انتقادات فراوانی شد. بعد از آن، در برخی از اجراهای به اصطلاح کمیک خود خارج از صدا و سیما، شوخی‌های خارج از عرف و اخلاق را با مشاغل و جنسیت افراد انجام داد که موجی از حواشی تازه را در پی داشت.

افشاری در اولین اجرای خود هم بیشتر از سبک و سیاق، از نظر ظاهری تفاوت کرده بود. مجید افشاری با ظاهری کت و شلواری، مرتب و اتو کشیده در واقع همان استندآپ کمدین شل و وارفته همراه با لودگی و مزه‌پرانی بود که تلاش می‌کرد تا به چشم و مذاق بیننده‌اش جالب به نظر برسد. بی‌عنایت به اینکه هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد؛ خندوانه و مخاطبانش با میزبانی خانم‌های هنرمند دعوت شده به یک برنامه جدی تفاوت دارند. شاید این نشناختن موقعیت و آداب آن، بیشتر از خودش محصول اقتضائات عصر رسانه طی کردن یک‌شبه پله‌های ترقی باشد. آداب‌دانی حداقل فایده سال‌ها خاک صحنه خوردن‌هابود که بارها هرکدام از ما تاکید بر آن را از دهان چهره‌های هنری پیشکسوت شنیده‌‌ایم. با وجودی که پخش یک قسمت از یک برنامه و دانستن چنین پیشینه‌ای نمی‌تواند محور قضاوت و پیشگویی ما باشد، ولی نمی‌توان به این همه نکته پیش از دیدن یک چهره جدید در رسانه سراسری بی‌توجه بود.

بازیگر شدن یک شبه اتفاق نمی‌افتد

دنیا مدنی، فرزند رویا تیموریان، هنرمند مطرح سینما و تلویزیون است، با این حال برای بازیگر شدن مراحل مختلفی را طی کرده است. وی تحصیلکرده رشته طراحی لباس و از فعالان این عرصه در سینما و تئاتر است. به علاوه در چندین فیلم سینمایی نیز به عنوان دستیار صحنه و بازیگر حضور داشته است. دنیا مدنی به عنوان بازیگر سریال «رهایم نکن» که به تازگی پخش آن در شبکه سه به پایان رسیده، به برنامه «ایرانیوم» دعوت شد. وی در مدت حضورش درخصوص کم و کیف شرکت در کلاس‌های بازیگری و فعالیت حرفه‎ای در عرصه سینما و تلویزیون توضیحاتی داد و خطاب به علاقه‌مندان به بازیگری گفت که بازیگر شدن یک شبه اتفاق نمی‌افتد و باید از محضر اساتید این هنر در آموزشگاه‌های بازیگری استفاده کنند و به‌تدریج خود و هنرشان را به اهالی هنر هفتم اثبات کنند تا در آثار سینمایی و تلویزیونی دعوت به کار شوند.

اثبات یک ادعا: پریدن حامد از پنجره واقعیت دارد

یکی دیگر ازمهمانان «ایرانیوم» ریحانه پارسا، بازیگر دختر نقش اول سریال «پدر» بود که این روزها به خاطر حضور متفاوتش در اولین کار خود در سن 19 سالگی نقل محافل رسانه‌ای و فضای مجازی شده است. وی در پاسخ به سوالی از کیفیت بازیگر شدنش در این سن و سال و تنها داشتن دیپلم نمایش، تاکید کرد که بدون پارتی و با گذشتن از صفی 200 نفره از دختران داوطلب بازیگری در این مجموعه، بالاخره با نظر مثبت حامد عنقا و کارگردان به عوامل این کار پیوسته است. پارسا در اولین حضورش در یک برنامه تلویزیونی با پاسخ دادن به پرسش‌های متعدد مجری درباره حواشی به‌وجود آمده تشریح کرد که واقعا ماجراهای این سریال آنچنان که برجسته شده، عجیب و دور از واقعیت نیست. وی با شنیدن حرف‌های نازنین پیرکاری و اجازه از حامد عنقا مدعی شد که سکانس معروف پریدن حامد از پنجره واقعیت دارد. اما آنچه که در این بخش از گفت‌وگو بیشتر بیننده را متعجب می‌کرد، لحن خودمانی و ادبیات افشاری با دختری جوان بود. ولی ریحانه پارسا با تحمل خوشمزگی‌های مجید افشاری از این جنس «بنشینید تا بگم براتون لیوان بیارند و یک قرص جوشان هم بدیم شما بخورید/ الان فرق دنده از ترمز ماشین را بگو ببینم، می‌شناسی/ فکر می‌کردی با این سن کمت، یک دفعه نقش اول یک سریال بشی ...» با متانت به سوالاتش جواب می‌داد.

مواجهه لیلای سریال «پدر» با لیلای واقعی!

نازنین پیرکاری، بازیگر و همچنین مجری سابق سینما و تلویزیون وتهیه‌کننده فعلی شبکه مستند، جذاب‌ترین مهمان برنامه «ایرانیوم» در قسمت نخست خود بود که به پرده‌برداری از خاطراتش از خواستگاری و ازدواجش به سبک لیلای سریال «پدر»پرداخت. وی با اشاره به اینکه تحصیل‌کرده رشته روانشناسی دانشگاه تهران است و از همین نقطه شباهت‌های عجیبی با نقش لیلا دارد، توضیح داد که با دیدن یکی، دو قسمت اول مجموعه «پدر» به همراه همسرش ماجرا را با یکی از عوامل این سریال در میان گذاشت و با اعلام آمادگی برای تعریف کردن اصل ماجراها و رفع شبهات و حواشی پدیده آمده برای این مجموعه در هفته اخیر، در برنامه «ایرانیوم» حاضر ‌شد.

وی در این برنامه به صراحت عنوان کرد که در بسیاری از موارد از جمله شیطنت‌های دختران دانشجویی، جزوه گرفتن و سوال پرسیدن‌های درسی، عاشق شدن و خواستگاری کردن از همکلاسی متین و موجه خود در دانشگاه، زنگ زدن مدام به همکلاسی‌اش و بالاخره پس از چهار سال مشاوره و شناخت ازدواج و تغییر مسیر عقیده و زندگی‌اش مشابهت‌های بسیاری با داستان خیالی حامد عنقا دارد. اما تاکید کرد که هرگز پیش از این ارتباطی با نویسنده سریال «پدر» و عوامل آن نداشته و همین ماجرا را جالب‎تر و عجیب‎تر می‌کند. وی در خاتمه حرف‌هایش هم با خبر اینکه او و همسرش در حال پدر و مادرش شدن هستند، غافلگیری دیگری را رقم زد و گفت که اگر دخترش در آینده مانند مادرش عاشق یک مرد با متانت شود، مشکلی ندارد. وی در پاسخ به سوالی معنی‌دار از افشاری که «پسر شرط نگذاشت که به خاطر اثبات عشقت مثل مجنون چیزی رو سر در دانشگاه حک کنی؟ پس اونقدر مزاحمت ایجاد کردین که جواب مثبت گرفتین؟» هم گفت: «چون همسر خوب کم است، خودم اقدام کردم و به دختران مجرد هم توصیه می‌کنم همین کار را بکنند!»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار