کد خبر: 920323
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
تیم ملی پینگ‌پنگ ایران با ستاره‌های این روزهای خود راهی بازی‌های آسیایی۲۰۱۸ می شود تا بهترین نمایش را از خود به اجرا بگذارد.
مسابقات تنیس روی میز تور ایرانیان - سنندج

جوان آنلاین: پیشرفت قابل توجه تنیس روی میز در سال‌های اخیر باعث شده به نوعی گل سرسبد رشته های راکتی در ایران باشد. این پیشرفت مورد توجه ستاد عالی بازی‌ها هم قرار گرفت و در مقابل عملکرد خوبی که این رشته در دو سال اخیر از خود نشان داد، سهمیه کامل بازی‌های آسیایی را در هر  دو بخش مردان و زنان توانست به دست آورد. در حالی که دربازی‌های آسیایی۲۰۱۴، تنها سه پینگ پنگ باز ایرانی حضور داشتند اما در این دوره چهار مرد و چهار زن به بازی ها می‌روند و  شانس بیشتری به پینگ پنگ بازان ایران داده شد تا حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه کنند.

حضور با سهمیه کامل در بازی های آسیایی۲۰۱۸

با اعزام ۴مرد و ۴ زن، تیم ملی پینگ پنگ ایران  در هر دو بخش تیمی و انفرادی نماینده خواهد داشت.ایران تنها در بخش میکس نماینده ندارد.

ترکیب تیم ملی مردان:

نوشاد و نیما عالمیان، افشین نوروزی و امین احمدیان

ترکیب تیم ملی زنان:

ندا شهسواری، مهشید اشتری، صبا صفری و مریم صامت

اندونزی، سومین تجربه نوشاد و نوروزی و اولین تجربه نیما

نوشاد عالمیان و افشین نوروزی جزو آن دسته از ورزشکارانی هستند که سومین دوره بازی های آسیایی خود را تجربه کنندو آنها به بازی های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ هم اعزام شده اند.نیما عالمیان که حالا یکی از پینگ پنگ بازان مطرح است و در رده زیر ۱۰۰ جهان هم قرار دارد برای نخستین مرتبه حضور در بازی های آسیایی را تجربه می کند .یکی از نکات قابل توجه دیگر در تیم مردان، حضور امین احمدیان است که به تازگی وارد ۱۷ سالگی شده اما به واسطه عملکرد خوبی که داشته توانست خیلی زود جای خودش را در تیم بزرگسالان باز کند.

 

تکیه تیم ملی بانوان در بازی های آسیایی به تجربه شهسواری و انگیزه اشتری  

 ندا شهسواری، مریم صامت، مهشید اشتری و صبا صفری چهار بانوی پینگ پنگ باز ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هستند که در دو بخش تیمی و انفرادی به مصاف حریفان خود می‌روندبانوان پینگ پنگ باز ایران برای اولین بار در بخش تیمی پینگ پنگ بازی‌های اسیایی شرکت می‌کنند، حضوری که با  تلاش‌های مسئولان فدراسیون این رشته برای اعزام یک تیم کامل چهار نفره محقق شد.

ندا شهسواری که در صدر پینگ پنگ بازان ایرانی قراردارد،  اولین بانوی پینگ پنگ باز ایران است که به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون اعزام شد اما در دور نخست که به صورت تک حذفی برگزار می‌شد برابر لی از هنگ کنگ قرار گرفت .   ۵_۱۱، ۲_۱۱، ۶_۱۱ و ۸_ ۱۱ نتایج گیم‌های شهسواری در اولین حضورش بود تا چهار بر صفر نتیجه را به حریف قدرتمند آسیای شرقی خود واگذار کند و از دور رقابت‌ها حذف شود

در هیجدهمین دوره این رقابت‌ها علاوه بر شهسواری، اشتری دختر ۱۸ ساله خراسانی نیز به عنوان دومین بانوی پینگ پنگ ایران در بخش انفرادی به رقابت می‌پردازد.

دو مدال برنز حاصل هفت دوره حضور در بازی های آسیایی

پینگ پنگ ایران با اعزام به بازی های آسیایی۲۰۱۸، هشتمین حضور را در این رویداد تجربه کند و در هفت دوره قبلی که در بازی ها شرکت داشته توانسته دو مدال برنز بگیرد که البته مربوط به قبل از انقلاب اسلامی است.

در نخستین دوره ، پینگ پنگ جزو رشته های بازی های آسیایی نبوده و از دومین دوره به این رویداد اضافه شد. در شش دوره هم ایران نماینده ای در این رشته اعزام نکرد.

۱۹۵۸توکیو: کسب برنز تیمی در مردان

۱۹۶۶بانکوک: برنز انفرادی

۱۹۷۴تهران: بدون مدال

۱۹۹۰پکن: بدون مدال

۱۹۹۸بانکوک: بدون مدال

۲۰۱۰گوانگژو: نوشادعالمیان، افشین نوروزی و محمدرضا اخلاق پسند بدون مدال

۲۰۱۴ اینچئون: نوشاد عالمیان، افشین نوروزی و ندا شهسواری بدون مدال

پینگ پنگ ایران در بازی های  آسیایی۱۹۷۰،۱۹۸۲،۱۹۸۶،۱۹۹۴،۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ شرکت نکرد.

 

چشم بادامی ها رقبای پینگ پنگ بازان ایران

پینگ پنگ هم مانند بدمینتون بازیکنان قدرتمندی را در آسیا دارد که عنوان های جهانی و المپیک دارند از این رو در بازی های آسیایی حریفان سرسخت ایران از شرق آسیا هستند. با این حال انتظار می رود نمایندگان ایران که برای خود اسم و رسمی هم دارند بتواند نمایش بسیار خوبی را در بازی های آسیایی از خود نشان دهند و با رضایت میدان را ترک کنند حالا می‌خواهد نتیجه مبارزه‌شان برد باشد یا باخت.

 

برنامه رقابت نمایندگان ایران:

۲۶آگوست (۴شهریور): مرحله حذفی تیمی مردان و زنان

شروع مسابقات زنان از ۷:۳۰

شروع مسابقات مردان از ۸:۳۰

۲۷آگوست(۵شهریور): یک چهارم ونیمه نهایی تیمی مردان و زنان

یک چهارم نهایی

شروع مسابقات زنان از ۷:۳۰

شروع مسابقات مردان از ۸:۳۰

نیمه نهایی

شروع هر دو بخش مردان و زنان از ۱۳:۳۰

 

۳۰آگوست(۸شهریور): دو راول و دوم جدول انفرادی مردان و زنان

شروع مسابقات زنان از ۱۱:۳۰

شروع مسابقات مردان از ۱۲:۳۰

 

۳۱آگوست(۹شهریور): دور سوم و یک چهارم نهایی جدول انفرادی مردان و زنان

شروع مسابقات زنان: صبح از ۷:۳۰ ظهر از ۱۱:۳۰

شروع مسابقات مردان صبح از ۸:۳۰  ظهر از ۱۲:۳۰

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار