کد خبر: 920307
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
با حضور مسئولین و خیرین انجام شد:
نخستین مجمع سلامت شهرستان اسلامشهر به ریاست فرماندار این شهرستان تشکیل شد .
محمدرضا عباسی

نخستین  مجمع  سلامت شهرستان اسلامشهر با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولین و خیرین  سلامت  درمحل سالن اجتماعات  شبکه بهداشت و درمان این  شهرستان  تشکیل شد .

دراین همایش محمد رضا سلمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر،با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده درسطح این منطقه ،اظهارکرد: سلامت مقوله ای است که  شاخصه های  آن  تنها در شبکه بهداشت  نبوده و عوامل موثری بر رشد و توسعه آن در جامعه سهیم و دخیل است .

 سلمانی با  اشاره  به اینکه بالغ بر 92 درصد از جمعیت شهرستان اسلامشهر،در مناطق  شهری ساکن هستند  ،در محور سلامت و جذب  خیرین  و تکمیل پروژه های عمرانی طرح تحول سلامت  ، تاکنون بالغ بر 230 میلیارد ریال در محوده  سرزمینی شهرستان  اسلامشهر هزینه گردیده ،که قریب به 40 میلیارد ریال آن از سوی خیرین تامین  شده است .

وی افزود: یکی از مهمترین معضلات شهرستان اسلامشهر ، کمبود تخت بیمارستانی است و با توجه به اینکه بیمارستان 400 تختخوابی  درحال احداث  شهرستان از سال 1387 آغاز شده ،تاکنون با پیشرفت فیزیکی  67 درصدی،از دستگاه اجرایی  مسکن و شهرسازی به وازت بهداشت و درمان  و دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل  شده است

رئیس شبکه بهداشت اسلامشهر ، تاکید کرد: امیدواریم که با این  نقل وانتقال  انجام شده وبا  کمکهای خیرین و اعتبارات دولتی هرچه سریعتر مقدمات تکمیل و راه اندازی این پروژه  مهم را فراهم  و به بهره برداری برسانیم .

وی افزود: پروژه  کلینیک تخصصی قائمیه  ،که در راستای اجرای طرح تحول سلامت وبا هدف  ارجاع  بیماران شهرستان به پزشکان متخصص  احداث شده، تاکنون  بالغ بر 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل و تجهیز آن با توجه به اوضاع شرایط اقتصادی حاکم برکشور، بالغ بر 50000میلیون ریال  اعتبار مورد نیاز است .

سلمانی ، خاطر نشان کرد: درحال حاضر تعداد 1036 تخت بیمارستانی در شهرستاهای جنوب غرب استان تهران وجود دارد و با توجه به جمعیت منطقه به ازای هر 10هزار نفر 37/. تخت بیمارستانی وجود داردکه، با احداث  بیمارستان اسلامشهر این رقم به عدد 5/. تخت بیمارستانی خواهد رسید .

 

مشارکت همگانی در تحقق اهداف سلامت جامعه

در ادامه این همایش علی اصغر فرشاد قائم مقام  معاونت اجتماعی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  ، طی سخنانی  با اشاره به اهداف تشکیل مجمع سلامت ، اظهار کرد: سلامت  نه نتها عدم وجود بیماری در جامعه  است ،بلکه  در زمینه های مختلف اجتماعی ، روحی ، روانی  معنوی افراد مختلف جامعه نیز نقش دارد.  

فرشاد بیان کرد: با توسعه شهرها  و جوامع مختلف بشری  ، عوامل تهدیدهای سلامتی هم متحول شده وبصورت پیچیده ای افزایش یافته و از رشد و شتاب  بیشتری برخوردار شده ، همانطوری که برای آب آشامیدنی  مردم ، در فاضلاب شهرها میکروبهایی وجود دارد که  براحتی نمی توانیم آنها راشناسایی کنیم .

وی  با اشاره به اهمیت رشد و توسعه جوامع بشری ،افزود :اگر قرار باشد چیزی ساخته شود و بعداز مدتی سلامتی  جامعه را تهدید نمایند،  این گونه توسعه  یک نوع توسعه ناپایدار و مخرب برای بشریت خواهد بود. 

فرشاد خاطر نشان کرد:اگر بخواهیم  خود مراقبتی در جامعه  ایجاد کنیم  باید  جامعه را توانمند سازیم و کاری کنیم که  مردم احساس مسئولیت کنند و برای تحقق این امر باید ما دولتی ها  برخی طرحها را به بخش خصوصی وتشکل های مردم  نهاد  واگذار نمایم ، آنگاه جامعه برای سلامتی خودش  خلاقیت به خرج داده  و درنهایت پاسخگو  آنها خواهد بود .

لازم به ذکر است در راستای  تشکیل مجمع استانی سلامت دراستان تهران به ریاست استاندار تهران، نخستین مجمع خیرین سلامت شهرستان اسلامشهر نیز با ریاست فرمانداراین شهرستان راه اندازی شد.

 

 

  

 

     

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر