کد خبر: 920261
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
در نامه‌ای به رئیس مجلس
رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به نمایندگان در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد، اعلام کرد: این می‌تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز بازگو کنم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در نامه روحانی به لاریجانی آمده است: درست در سالروز تحلیف رئیس جمهوری دوره دوازدهم، سؤال تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واصل گردید.
بی‌تردید سؤال از رئیس جمهوری کشور با مراعات حداقل دو نکته می‌تواند مبارک باشد؛ اولاً در چارچوب قانون اساسی باشد، ثانیاً در زمان و شرایط مناسب کشور اقدام شده باشد، که متأسفانه هیچ‌کدام از این دو حاصل نشده است، اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی ان‌شاء‌الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سؤالات پاسخ خواهم داد. البته این امر می‌تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز کشورم بازگو نمایم که آن‌ها صاحب واقعی کشورند و مشروعیت من و شما نیز از آرای آن‌ها است.
اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دیروز به ایرنا گفت: سؤال از رئیس جمهوری بعد از تعطیلات خانه ملت اواخر مرداد یا اوایل شهریور ۹۷ بررسی می‌شود. وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی تا ۱۷ مرداد جلسه علنی دارد و بعد از آن نمایندگان یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند. رنجبرزاده افزود: مجلس پس از تعطیلات یک هفته‌ای، دو هفته جلسه علنی دارد که سؤال از رئیس جمهوری در این دو هفته مطرح می‌شود. نماینده مردم اسدآباد خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تا ۱۰ شهریور فرصت دارد در صحن علنی مجلس برای پاسخ به سؤال نمایندگان حاضر شود. احمد امیرآبادی دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس روز گذشته به ایرنا گفت: پس از حضور رئیس جمهوری در مجلس و استماع پاسخ‌های وی برای هر یک از پنج سؤال به صورت جداگانه رأی‌گیری می‌شود، اگر رأی لازم کسب نشود این سؤال برای پیگیری به قوه قضائیه ارجاع می‌شود. وی یادآور شد: بر طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال از رئیس جمهوری اعلام وصول شده و دیگر از حدنصاب نمی‌افتد، بلکه باید طبق قانون حتماً در مجلس مطرح شود.
تقاضای سؤال از رئیس جمهوری با امضای ۸۰ نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته ۱۰ مرداد ماه اعلام وصول شد. عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درگاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارز‌های خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سؤال از رئیس جمهوری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار