کد خبر: 920158
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
رئیس دانشگاه کردستان:
رئیس دانشگاه کردستان گفت: ارتباطات دو سویه با کشور ویتنام فرصت طلایی است که باید قدر و منزلت آن را با گسترش همکاری‌های دو جانبه دانست.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، فردین اخلاقیان در نشست مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام، اظهار کرد: حضور دکتر ادیبی فرزند دیار کردستان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام برای آشنایی با فرهنگ، رسوم، آداب و ارتباطات دو سویه با کشور ویتنام فرصت طلایی است که باید قدر و منزلت آن را با گسترش همکاری‌های دو جانبه دانست.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در این شرایط تحریم‌، مقوله ارتباطات علمی در دانشگاه‌ها مطرح است و اگر با دانشگاه ویتنام مراوده علمی و ادبی داشته باشیم قطعا به دستاوردهای علمی جدید دست خواهیم یافت.

رئیس دانشگاه کردستان ارتباط دانشگاه و صنعت را ارتباطی تنگاتنگ، مهم و حیاتی در عصر امروز اعلام کرد و افزود: در هر سیستم حکومتی و هر کشوری اگر این حلقه تشکیل شود و دانش و علم گسترش یابد، صد دردصد ثروت آن مملکت افزایش می‌یابد، چراکه توجه به ثروت‌اندوزی رابطه مستقیمی با ارتباط بین دانشگاه و صنعت دارد.

اخلاقیان اذعان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تاثیر تعیین‌کننده‌ای در رشد اقتصادی آن کشور داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تکنولوژی عاملی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزار قدرتمندی در توسعه ملی به شمار می‌آید. 

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه تولید صنایع بزرگ احتیاج به صنایع کوچک دارد، ادامه داد: با تولید محصول اولیه شاید ابتدا در بازار آمادگی تجارت نداشته باشد اما به مرور پیشرفت می‌کند و چرخ اقتصاد از چرخش باز نمی‌ایستد.

اخلاقیان در پایان با ذکر این مطلب که کمک به شرکت‌های نوپا در جامعه ما همکاری دوجانبه می‌طلبد، اظهار کرد: گسترش این امر در کردستان برای رسیدن به توسعه و رونق اقتصادی ضرورت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر