کد خبر: 920143
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شاهرود گفت : حدود 30 درصد از طلاق های ثبت شده در دفترخانه های شهرستان، مربوط به زوج هایی است که از میامی، دامغان و سمنان به این منطقه مراجعه می کنند.

احمد خرم در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان در فرمانداری افزود: نسبت تعداد ازدواج به طلاق های ثبت شده در سه ماهه نخست پارسال 3.2 و امسال 3.7 بوده است.
وی آمار ازدواج در سه ماهه سال 96 را 396 و آمار طلاق را 125 مورد اعلام کرد و اظهارداشت: امسال در همین مدت، 368 مورد ازدواج و 100 مورد نیز طلاق به ثبت رسیده است.
معاون فرماندار شاهرود با اشاره به جمعیت 218 هزار و 628 نفری شهرستان بر اساس سرشماری سال 95، یادآور شد: در آن سال یکهزار و 556 مورد ازدواج و 526 مورد طلاق انجام شده است.
خرم با بیان اینکه با توجه به نرخ رشد پایین جمعیتی شاهرود، این جمعیت افزایش چندانی نداشته، بیان داشت: سال گذشته یکهزار و 540 مورد ازدواج و 661 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به پایین بودن نسبت ازدواج به طلاق در شاهرود در مقایسه با دیگر شهرستان های استان، تصریح کرد: در سال 87 این نسبت 8.58 بوده و در سال 95 به سه و سه دهم درصد رسیده و بدترین وضعیت مربوط به سال 94 با رقم 2.94 است.
معاون فرماندار شاهرود در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای افزایش سیر نزولی طلاق از سال 94 به بعد، گفت : وجود چهار دفتر خانه در شاهرود و سرعت عمل فرایند طلاق در شاهرود و فعالیت تنها یک دفترخانه برای ثبت طلاق و روند طولانی کارها در دیگر شهرستان های استان، سبب مراجعه بیشتر زوج های متقاضی به این شهرستان شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود با اشاره به اختصاص بودجه از سوی دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی در نقاط حاشیه شهرها، بیان کرد: این بودجه به مبلغ هشت میلیارد ریال و به صورت نقدی به استان سمنان هم داده شد اما تنها به یکی از شهرک های مرکز استان اختصاص یافت.
حمید عبداللهیان با بیان اینکه در یکی از استان های همسایه این بودجه در بین شهرستان ها توزیع شد، افزود: با توجه به اینکه شهرک هایی مانند همت، فدک و ولیعصر (عج) شاهرود دارای آسیب های اجتماعی خاصی هستند، بهتر بود دست کم 2 میلیارد ریال از این رقم در شاهرود هزینه می شد.
وی در خصوص طرح های اوقات فراغت با اشاره به جزیره ای عمل کردن دستگاه های مختلف، ادامه داد : بهتر است این روند مدیریت واحدی داشته و امکانات دستگاه هاتجمیع شود تا بتوان از نظر کمی و کیفی موفق تر عمل کرد.
ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شاهرود در سال 96 توانست با کسب 97 از 100 امتیاز در رتبه نخست استان جای گیرد.
بنا به اعلام ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شاهرود 108 مصوبه نتیجه برگزاری 10 نشست این ستاد در سال 96 است. همچنین برخی از دستگاه های عضو این ستاد همچون هلال احمر، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و فنی و حرفه ای خواهران بیشترین حضور و همکاری را با این ستاد داشته اند.
همچنین تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، سه سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان در شاهرود فعالیت داشته اند که اکنون این آمار به 18 تشکل افزایش یافته است.
در شهرستان 240 هزار نفری شاهرود 30 هزار دانشجو در 17 موسسه آموزش عالی تحصیل می کنند و همچنین 15 هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های گوناگون به فعالیت می پردازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر