کد خبر: 920135
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط جنگی اقتصادی پرداختن به ارز دیجیتال اولویت کشور نیست.

معصومه آقاپورعلیشاهی، با اشاره به اهمیت ارزهای دیجیتال و نبود قانون در این زمینه، اظهار داشت: قوانینی در خصوص فضای مجازی در فراکسیون تولید و اشتغال مطرح است، بحث مفصلی در ارتباط با قوانین و شرایطی ارز دیجیتال وجود دارد و اقدامات خاصی در این زمینه صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی هستیم، باید از حداقل‌ها استفاده کنیم و برای تأمین و  حفظ حقوق مصرف‌کننده از فضای مجازی کمک گرفته شود.

اصلاح قوانینی مانند مالیات بر ارزش افزوده و ساختار نظام بانکی بر ارزهای دیجیتال اولویت دارند 

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی، بیان داشت: با استفاده از این فضاها می‌توان دست دلالان را قطع کرد و اجازه نداد قیمت‌ها به صورت نجومی بالا برود، فضای دیجیتال کانالیزه شده است و می‌تواند میزان آسیب‌پذیری مصرف‌کننده را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در مجلس برای ارزهای دیجتیال اقداماتی صورت گرفته است، اظهار داشت: از آنجایی که در جنگ اقتصادی هستیم، اصلاح قوانینی چون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح ساختار بانکی کشور در اولویت قرار دارد.

خرید و فروش ارز دیجیتال از پشتوانه قضایی برخوردار نیست

آقاپورعلیشاهی، با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی در اولویت است، گفت: با توجه به فضای حاکم بر کشور، تدوین قوانین برای ارزهای دیجیتال در اولویت قرار ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دراین باره که مردم به سمت ارزهای دیجیتال رفته‌اند، بیان داشت: خرید و فروش ارز دیجیتال غیرقانونی است و افرادی که چنین کاری کرده‌اند، بدانند که از پشتوانه قضایی کشور برخوردار نیستند و توصیه می‌شود مردم از حضور در این فضاها بپرهیزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر