کد خبر: 920127
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز مطرح کرد؛
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از فعالیت 31 کتابخانه در مجموعه شهرداری خبر داد.

حجت الاسلام احمد حمیدی  در آیین رونمایی از کتاب سبوی ساقی با بیان این مطلب اظهار کرد: باید فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه توسعه داده شود چرا که پیشرفت جامعه مرهون آگاهی مردم است و در جوامع مختلف، میزان و شاخصه توسعه جامعه بر تعداد چاپ، نشر و میانگین مطالعه مردم شناخته می شود.

وی افزود: متأسفانه در جامعه امروزی ایران میزان مطالعه کتاب بسیار پایین است که باید مسئولان فرهنگی استان در مقابله با این امر اقدامات اساسی صورت دهند چراکه موضوع علم بیش از 88 بار در قرآن کریم آورده شده که این نشان از اهمیت علم در اسلام است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در ادامه از وجود 31 کتابخانه در مجموعه شهرداری تبریز خبر داد و گفت: این کتابخانه ها با ظرفیت 55 قرائت خانه در سطح شهر فعال هستند که بیش 98 هزار جلد کتاب در کتابخانه ها وجود دارد و بیش از 120 هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند که از این تعداد پنج هزار نفر عضو فعال داریم.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز در بحث فرهنگ ورود جدی پیدا کرده است، اظهار کرد: با کتاب و ارتقای میانگین مطالعه می توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنیم که شهرداری تبریز در این راستا اقدامات ویژه ای صورت داده است.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب مجموعه مقالات سبوی ساقی اثر مسعود برزگر جلالی روزنامه نگار تبریزی رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر