کد خبر: 920109
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
تکواندو، یکی از امید‌های ایران در بازی‌های آسیایی
مردان تکواندو ایران با جدیت و اتحادی مثال‌زدنی خود را برای حضور در شیاپ‌چانگ جاکارتا آماده می‌کنند. شاگردان فریبرز عسگری در حالی با تمام قوا به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام می‌شوند که تکواندو باز هم یکی از امید‌های کاروان ورزشی ایران به حساب می‌آید.
شیوا نوروزی
مردان تکواندو ایران با جدیت و اتحادی مثال‌زدنی خود را برای حضور در شیاپ‌چانگ جاکارتا آماده می‌کنند. شاگردان فریبرز عسگری در حالی با تمام قوا به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام می‌شوند که تکواندو باز هم یکی از امید‌های کاروان ورزشی ایران به حساب می‌آید. فرزان عاشورزاده، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهدی خدابخشی و سعید رجبی نمایندگان تکواندو در جاکارتا هستند.
سرمربی تیم ملی موفقیت در بازی‌های آسیایی را هدف اصلی خواند. فریبرز عسگری در گفت‌وگو با «جوان» ضمن تأکید بر این مسئله اظهار داشت: «اردوی تیم ملی از هشتم فروردین‌ماه آغاز شده و هدف‌گذاریمان نیز بازی‌های آسیایی بوده است. البته در این مسیر رقابت‌های قهرمانی را هم داشتیم و با نقاط ضعف و قوت بازیکنانمان آشنا شدیم. پس از این رقابت‌ها، تمریناتمان را جدی‌تر پیگیری کردیم. بر اساس تست آمادگی جسمانی که پشت سر گذاشتیم، همه ملی‌پوشان در شرایط خوبی قرار دارند و به همه اهدافمان رسیده‌ایم.»

کاهش اوزان
عسگری کاهش اوزان را در سخت شدن رقابت‌ها تأثیرگذار عنوان کرد: «در این دوره از رقابت‌ها شرایط برگزاری با ادوار گذشته متفاوت است. در دوره‌های گذشته مبارزات در هشت وزن برگزار می‌شد و ما می‌توانستیم در شش وزن مبارزه کنیم. شانس مدال‌آوری‌مان هم بیشتر بود و می‌توانستیم اوزانی را اعزام کنیم که کره نماینده‌ای در آن نداشت، اما در جاکارتا رقابت‌ها در پنج وزن برگزار می‌شود و باید با تمام مدعیان روبه‌رو شویم. از طرفی کره‌جنوبی رقیب سنتی ایران در یکی، دو سال گذشته با تیمی فوق‌العاده در تمام مسابقات و گرندپری‌ها شرکت و مدال‌های طلا و نقره را درو کرده است. همین مسئله کار را سخت می‌کند، اما ما از قبل می‌دانستیم بازی‌های آسیایی میدانی دشوار است و نفرات اعزامی با پشت سر گذاشتن تمرینات مطلوب به مرز آمادگی جسمانی و روحی – روانی رسیده‌اند. از اینجا به بعد همه تیم‌ها قابل احترام هستند، چراکه تکواندو دیگر شرایط گذشته را ندارد. کشورهایی، چون ازبکستان، قزاقستان، تایلند و حتی اردنی که تک‌ستاره‌اش قهرمان المپیک است در بازی‌های آسیایی حضور دارند و سطح مسابقات بالاست.»
به گفته سرمربی تیم ملی، استفاده از روانشناس از دیگر تمهیداتی است که کادر فنی در نظر گرفته است: «تا جایی که در توانمان بود، سعی کردیم ملی‌پوشان را از نظر روحی آماده بازی‌های آسیایی کنیم. یک بخش کار را با توجه به تجربیات خودمان انجام دادیم و بخش دیگر را نیز از گروه روانشناسی که از خانواده تکواندو هستند، کمک گرفتیم. نتایج کار تاکنون خوب بوده و منتظریم ماحصل تلاش‌هایمان را در جاکارتا ببینیم.»

به گذشته فکر نمی‌کنیم
فریبرز عسگری در پاسخ به این سؤال که تکرار مدال‌های دوره گذشته ملی‌پوشان را تحت فشار قرار داده است، گفت: «واقعیت این است که مسابقات تکواندو رکوردی نیست و لحظه‌ای است. روز مسابقات هر کسی که در اوج آمادگی باشد، می‌تواند نتیجه لازم را بگیرد. روی کاغذ تمامی نفرات ما شانس رسیدن به مراحل نهایی و کسب بهترین مدال را دارند، اما اینکه کدام‌یک از آن‌ها موفق‌تر است، روز مسابقه مشخص می‌شود. هر پنج نفر با توجه به عملکردی که از خود نشان داده‌اند، پتانسیل درخشش را دارند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قطعاً این اتفاق می‌افتد. قرار نیست یک تیم همیشه روندی یکسان داشته باشد. در هر رشته‌ای ممکن است قهرمان در هر دوره تغییر کند. با شرایط فعلی به بازی‌های آسیایی می‌رویم و اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کنیم. تلاشمان این است که بهترین عملکردمان را به نمایش بگذاریم.»
به گفته سرمربی تیم ملی، تکواندوکاران با کاستی‌ها کنار آمده‌اند: «یکسری مشکلات داریم، ولی تمام تمرکزمان را معطوف به کارمان کرده‌ایم. ملی‌پوشان به این بلوغ فکری رسیده‌اند که شرایط فعلی کشور شرایطی خاص است و نمی‌توان انتظار داشت همه چیز مثل شرایط عادی برقرار باشد. البته فدراسیون تکواندو تمام امکانات را در حد توان در اختیار ملی‌پوشان قرار داده است. شاید کاستی‌هایی وجود داشته باشد، اما بچه‌های ایران این کاستی‌ها را نیز ندید می‌گیرند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار