کد خبر: 920078
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت‌های اخیر رشته‌های مختلف از جمله کشتی، فوتبال، شطرنج، وزنه‌برداری، والیبال و ووشو، تاکید کرد: روند موفقیت ورزش ایران و رضایتمندی مردم در جاکارتا هم استمرار خواهد داشت.
مسعود سلطانی‌فر

به گزارش جوان آنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر، گفت‌: از ۱۴ ماه پیش ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی با توجه به همکاری نزدیک و هماهنگی که بین وزارت ورزش و جوانان هم‌چنین کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک، تشکیل شد و طبیعی است  که در مرحله اول چون بازی‌های آسیایی جاکارتا را پیش‌رو داشتیم بر روی این بازی‌ها متمرکز شویم و چگونگی حضور ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی را مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه‌ با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد عالی بازی‌ها، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در برخی رشته‌ها به صورتی انجام شد تا اعزام آن‌ها به بازی‌های آسیایی برای حضور قدرتمندانه در المپیک ۲۰۲۰ محقق شود . در این بین برای تعدادی از رشته‌ها برنامه‌ریزی سه ساله داریم تا شاکله اصلی آن‌ها در صورتی که مشکلی پیش نیاید در المپیک پیش رو نیز شرکت کنند.

سلطانی‌فر اهمیت حضور تیم‌ ‌ملی فوتبال امید ایران را هم مورد توجه قرار داد و بیان‌ کرد: این تیم با هدف راهیابی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود و شرایط سنی بازیکنان نیز در راستای تحقق این هدف مدنظر قرار گرفته تا بعد از ۴۴ سال به المپیک راه یابد.

وزیر ورزش و جوانان، اظهار کرد: آخرین باری که تیم‌ ‌ملی امید در بازی‌های المپیک حضور یافته است  به المپیک ۱۹۷۶ مونترال باز می‌گردد  که امیدوارم با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته بعد از ۴۴ سال باز هم شاهد حضور ایران در رقابت‌های فوتبال بازی‌های المپیک باشیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اهداف مختلف کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا، خاطرنشان کرد: برخی رشته‌ها که در دوره‌های قبلی هم مدال‌آور و افتخار آفرین بودند در این دوره نیز شاهد حضور آن‌ها هستیم و در برخی رشته‌ها سرمایه گذاری بلند مدت به منظور حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ داریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه‌ گفت‌:  حدود یک سوم اعضای کاروان را بانوان ورزشکار تشکیل می‌دهند  که تعداد آن‌ها دو برابر دوره قبل است و بیانگر سطح کیفی این ورزشکاران است که توانسته‌اند شرایط حضوردر این رویداد را پیدا کنند و به رکوردهای خوبی دست یابند و امیدوارم شاهد درخشش آن‌ها نیز باشیم.

او هم‌چنین ‌اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی میزبان، مسابقات رشته‌های والیبال، بسکتبال، هندبال و فوتبال قبل از افتتاحیه بازی‌ها آغاز می‌شود و رشته سه گانه نیز آخرین رشته‌ای است  که مسابقاتش برگزار می‌شود، بنابراین اعزام‌ها بر اساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده انجام خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که به اتفاق رییس کمیته ملی المپیک در سه ماه گذشته بازدیدهای میدانی از اردوهای تیم‌های ملی داشته است، ادامه‌ داد: در این بازدیدها علاوه بر ارزیابی‌ها که در ستاد عالی بازی‌ها صورت می‌گرفت از  نزدیک نیز در جریان کیفیت و کمیت اردوها قرار گرفتیم و از میزان آمادگی ورزشکاران مطلع شدیم.

سلطانی‌فر از نتایج موفقیت‌آمیز رشته‌های مختلف ورزشی به نیک یاد کرد و خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته نتایج تاریخی و درخشش خیره کننده تیم‌ ‌ملی فوتبال، قهرمانی‌های آزادکاران و فرنگی کاران نوجوان ایران در جهان، قهرمانی کشتی در رقابت‌های جوانان آسیا هم‌چنین مقام قهرمانی وزنه‌برداری ایران در جوانان جهان، افتخارآفرینی ووشو در جوانان قهرمانی جهان، همچنین افتخارآفرینی والیبال جوانان و شطرنج باعث خوشحالی و رضایتمندی مردم شد که امیدوارم در بازی‌های آسیایی  نیز این روند موفقیت ها و رضایت مردم استمرار داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان پیش‌بینی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را سخت توصیف کرد و اظهار کرد:  چین، کره جنوبی و ژاپن در بازی‌های آسیایی معمولا در رده‌بندی مدال‌ها در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته‌اند و مقام‌های چهارم تا هشتم بین کشورهای صاحب نام قاره کهن از  جمله ایران، قزاقستان، تایلند و هندوستان است و در این دوره اندونزی هم به واسطه اضافه کردن برخی رشته‌ها که خود در آن‌ها مدعی است  به تیم‌های مدعی اضافه می‌شود.

وی با اشاره به شعار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی با عنوان " یک ایران، یک صدا " گفت‌:  با عنایت به عظمت و بزرگی ایران و با توجه به این که ملت ایران در پیروزی های مختلف ورزشی یک صدا، هم صدا و با یک سمت و سو از موفقیت ها حمایت و احساس غرور کردند و موفقیت های ورزشی نیز وحدت، انسجام و غرور ملی را فراهم کرده اند، امیدوارم کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی بدرخشد و ان‌شاء‌الله اعضای کاروان ورزشی ایران با یک صدا برای عظمت، عزت و سربلندی ایران تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار