کد خبر: 920065
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
چند روز پیش فیلمی در صفحه شخصی خانم علینژاد منتشر شد که یک دختر جوان مانتویی همراه با دختر خردسالش، نسبت به برهنگی و کشف حجاب اعتراض می‌کند. این فیلم به غایت دلگرم‌کننده است.

جوان‌آنلاین: مدت‌هاست مسیح علینژاد پروژه اعتراض جنسی در کشور را از طریق شبکه‌های اجتماعی رقم زده است. از نیت خباثت‌آلود او می‌گذریم چون فاقد اهمیت است و البته تلاشش بی‌ثمر. اما این قبیل اقدامات، از جهت «عدو شود سبب خیر» چند اثر مهم داشته است که سرجمعش به نفع انقلاب است.


یکم؛ مساله بدحجابی در ایران برخلاف تصور ضدانقلاب، جزئی از سبک زندگی است و نوعی عرفی‌گرائی مذهبی. اساسا دختران این سرزمین عفیفه و نجیبه‌اند. ممکن است حجاب بخشی از جامعه ما به جهات شرعی نقص داشته باشد، اما این سطح از حجاب نه خدای‌نکرده از سر بی حیایی است و نه به طریق اولی سیاسی است. بخشی از لوازم زندگی مدرن عرفی‌گرائی است؛ دختران ما با حیا و عفت مانوسند، و حجابشان را ولو شل‌حجابی، حجاب می‌دانند و عمل به شرع. این برداشت از حجاب، اشکال شناختی دارد و البته نیاز به نقش‌آفرینی نهادهای فرهنگی، که متاسفانه در غفلت و یا تغافل‌اند.
و اما مهم‌ترین اصل در این روزها خالص‌سازی است. هیچ امری مهم‌تر از جداشدن اصل از بدل نیست. خانم علینژاد کمک می‌کند دختران عفیفه ما خطشان از جریان فحشا جدا شود. دختران خیابان انقلاب ابزار سیاسی جنسی برای اعتراضات خشن‌اند که هیچ نسبتی با جامعه دختران ایران زمین ندارند. تلاش خانم علینژاد کمک می‌کند صف «کم‌حجابی عرفی» و حتی «بدحجابی شرعی« از «بی‌حجابی سیاسی و اباحه‌گری ضدایرانی» جدا شود؛ و این اقدام خدمتی بزرگی است.

تا دیروز برخی به غلط تصور می‌کردند که هرکس شل‌حجاب بود با دین و انقلاب مساله دارد، اما امروز مشخص شده این اقلیت بدنام چه سهمی را از جامعه باحیای زنان و دختران ایران دارند. تا جایی که سهم «فحشای براندازانه» را می‌توان با انگشت تخمین زد.


دوم؛ چند روز پیش فیلمی در صفحه شخصی خانم علینژاد منتشر شد که یک دختر جوان مانتویی همراه با دختر خردسالش، نسبت به برهنگی و کشف حجاب اعتراض می‌کند. این فیلم به غایت دلگرم‌کننده است.
فیلم‌هایی که خانم علینژاد با هشتگ «دوربین ما سلاح ماست» منتشر می‌کند، چندین سال کم‌کاری ستاد امربه معروف و نهی از منکر را جبران کرده است. این فیلم‌ها که زنان و مردان متشرع و باغیرت را در حال نهی از منکر تصویر می‌کند، خون تازه‌ای در کالبد فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ماست. این دستاورد را نباید دست‌کم گرفت. هربار فیلمی از این صحنه‌ها منتشر می‌شود خدا را شکر می‌کنم که جامعه ما چنین باغیرت است.


البته همینجا باید فرصت را غنیمت شمرد و نسبت به روش صحیح نهی از منکرها توجه بیشتری داد؛ که ضدانقلاب در کمین تصویرسازی نادرست از این فرهنگ متعالی است.

 

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
یعنی باید نتیجه گرفت که تولید امثال مسیح علینژاد و صادر کردن انها بسیار سودمند است . این گزارش ها را معلوم نیست کدام شیر باک خورده ای به روزنامه جوان می اندازد. ضمنا به هیج وجه این گزارش مصداق ( عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد ) را نمیرساند و این نتیجه اشتباه است.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
باسلام و خسته نباشید
دراینکه فخراور و علینژاد ... هستند هیچ شکی نداریم. و اینکه عده ای دنبال مسیح به راه افتاده و حجابشان را سرچوب میزنند به قول رهبر سبک مغز هستند. اگر موضوع حجاب اختیاری خواسته عده ای ولو کم در جامعه است میتوان آن را در قالب خواستهای اجتماعی و درقالب قانون و نشریات بحث و گفتگو کرد و به نتیجه رسید. جمهوری اسلامی با پیروزی انقلاب حجاب را در جامعه اجباری نمود و از آن روز این موضوع به عنوان سلاحی دردست دشمنان روبه سوی جامعه ایرانی نشانه رفته است. کار به جایی رسیه که خواهران محجبه و غیرمحجبه همدیگر را در جبهه مقابل می بینند. به نظر اینجانب گذشته از مسیح علینژاد، حاکمیت می بایستی فکری به حال حجاب و حدود آن بکند. پوششهای نامتعارف دختران ایرانی که تعبیر به شل حجابی می شود خیلی بدتر از بی حجابی است. یکبار برای همیشه حاکمیت ایران می بایستی حتی برای خلع سلاح دشمن هم شده باید این موضوع را درداخل حل و فصل کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
متاسفانه موضوع حجاب علی رغم نگاه ساده لوحانه نویسنده در میان عامه مردم چنین نیست. هر بار خانم علی نژاد ویدئویی از برخوردهای بی ضابطه و بعضا هتاکانه و با الفاظ رکیک برخی افراد با دختران و زنان بی حجاب و بدحجاب پخش میکند بنده شاهد بودم که حتی خانمهای چادری و فوق العاده مومن نیز لعن و نفرین را نثار فرد یا افراد برخورد کننده میکنند. بنده خودم در یکی از کلیپها برخورد فرد معممی را دیده ام که از الفاظ کمر به پایین برای برخورد با پدیده بی حجابی استفاده کرده که بر خلاف ساده لوحی آشکار نوشتار بالا حتی ماهیت امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال برده و لعن و نفرین تمام مشاهده کنندگان و علامت سوالی به وجاهت اخلاقی و فقهی برادران روحانی است که مطمئنا با ادامه این وضعیت و تکرار، ذهنیت بسیار بدی در مردم به جا خواهد گذاشت. بنده به شخصه بعنوان یک پدر تحصیلکرده معتقدم فورا برای این موضوع باید چاره ای اندیشیده شود. بد نیست الگوی حجاب و آزادی انتخاب پوشش بانوان در برخی کشورهای اسلامی از جمله عربستان بعنوان مهد اسلام و مام میهن شریعت اسلامی، مالزی بعنوان الگوی اسلام پیشرفته و یا پاکستان با جامعه چند فرهنگی منحصر بفرد و متعصب مد نظر و الگو قرار گیرد. دوستان دلسوزانه بپذیرید که هزینه زیادی از بابت نوع و الگوی پوشش بانوان برای مملکتمان ایجاد شده که باید مدیریت شود. بقول مرحوم هاشمی رفسنجانی نهر شاید امروز گرفتن به بیل اما نشاید گرفتن به پیل در آینده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار