کد خبر: 920056
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
اولین اثر سیمین دانشور که «اشک‌ها» نام دارد، تا پنج‌شنبه ۱۸ مرداد، در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود.
به گفته نویسنده برنامه، داستان بلند اشک‌ها را سیمین در سن ۲۱ سالگی (و قبل از آن که همسر جلال آل‌احمد شود) نوشته و آن را در مجموعه «آتش خاموش» چاپ کرده است.
رضایی درباره موضوع اشک‌ها گفت: ماجرای این داستان بلند در سال ۱۳۲۱ شمسی می‌گذرد و درباره دانشجویی است که به استاد از فرنگ آمده‌اش احترام زیادی می‌گذارد، اما وقتی می‌فهمد که او همسر دارد، در نشان دادن احترامش به او احتیاط می‌کند و جوانب شرعی، اخلاقی و عاطفی را محترم می‌شمارد، طوری که رفتار او می‌تواند برای همه کسانی که در چنین موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند، الگو باشد. مرحوم سیمین دانشور در این داستان بلند، درباره هنر، ادبیات، هنرمندان، نویسندگان و به‌خصوص درباره این موضوع که آیا هنرمند گرسنه می‌تواند آثار بهتری خلق کند یا هنرمندی که از لحاظ مادی در رفاه و آسایش است، از قول یکی از اشخاص داستان می‌گوید: شک نیست آن‌ها که به هنر و ادبیات می‌پردازند، هم از اشتغال به امور مادی بازمی‌مانند و هم در رتق و فتق امور زندگی‌شان موفق نیستند، بنابراین همیشه راحتی خیالشان متزلزل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار