کد خبر: 919851
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
از ما گفتن بود
مسعود دانش‌منش
طبله

سخنگوی ثبت‌احوال کشور درباره دلایل تأخیر در صدور کارت هوشمند ملی گفت: بر اثر تحریم‌ها دیگر نمی‌توانیم بدنه کارت را وارد کنیم به همین دلیل اقدامات خود را برای صدور کارت تولید داخل آغاز کرده‌ایم.
وی در ادامه درباره اینکه اگر ما می‌توانستیم در داخل بدنه کارت ملی را تولید کنیم پس چرا وارد می‌کردیم لبخند زد و سپس بغض نمود.
سخنگوی ثبت احوال تصریح کرد کارت ملی تولید داخل هیچ فرقی با مدل خارجی‌اش ندارد و فردا راه نیفتید توی بازار سیاه کارت ملی خارجی خود را خرید و فروش کنید! وی همچنین شایعه قطع یارانه کسانی که کارت ملی خارجی دارند را تکذیب کرد و گفت: همه‌اش تقصیر ترامپ است، ولی مردم نگران نباشند، دیوار تحریم‌ها خیلی وقت پیش ترک خورده و تا الان حتماً نم کشیده و طبله هم کرده است، به زودی شاهد ریزش دیوار خواهیم بود و مشکل کارت ملی و آب خوردن و قطع برق یکجا حل خواهد شد.

چرت و پرت

حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سؤال که مردم، این روز‌ها از شما با عنوان مرد شماره یک تنظیم بازار کشور خیلی انتظار دارند؛ چه کار‌هایی را برای پاسخگویی به این انتظارات دردستور کار دارید؟ خیلی ظریف و عراقچی، سؤال خبرنگار را به سمت خودش پرتاب کرد و تا خبرنگار بیچاره بیاید و خودش را جمع و جور کند، در ادامه گفت: من از رسانه‌ها انتظار دارم که این‌قدر چرت و پرت به مردم نگویند تا ما حرف‌های‌مان را بزنیم! یعنی یک چیزی توی مایه‌های برو بینیم بابا باد بیاد سیرابی!
معاون وزیر صنعت در پاسخ به اینکه برای تنظیم بازار چه اقداماتی را در دستور کار دارید؟ گفت: «من به شما نباید جواب بدهم!» بلکه به ایشان هم نباید جواب بدهم. وی همچنان که صدای فشرده شدن دندان‌هایش شنیده می‌شد ادامه داد: من به بابایم هم جواب نمی‌دهم چه برسد به مردم! رئیس ستاد تنظیم بازار در پایان تأکیدکرد که حالا، چون مردم به ما رأی دادن که نباید توقع بیجا داشته باشند!

لبوفروش

یکی دیگر از مشاوران همین دولت گفت: تصور دولت در برجام از ابتدا اشتباه بود و اتکا به اروپا برای حفظ برجام نیز اشتباه است. سریع‌القلم که در مصاحبه با خبرنگاران حرف زد، ادامه داد: این دیدگاه رومانتیک ناشی از فقدان شناخت از آمریکا است. دکتر سریع‌القلم در حالی که آب معدنی روی میز را باز می‌کرد در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید: «اگر از اول می‌دانستید، چرا تا چند وقت قبل به شدت از برجام طرفداری کرده و منتقدان و صداوسیما را متهم به نادانی و نشناختن دنیا می‏کردید؟» ابتدا بطری آب معدنی را به سمت آن خبرنگار موردنظر پرتاب کرد و سپس با آرامش گفت: من کِی طرفداری کردم؟ هان؟!
وی در ادامه، شناخت قبلی خود از آمریکا و اروپا را خیلی از نزدیک ندانست و افزود: پیشنهاد مشخص من این است که دولت، من و برخی افراد منتخب را که من می‏گویم، بفرستد دوباره برویم آمریکا را اصلاً از اول بشناسیم! مشاور سابق دولت در اعتراض به جاخالی دادن خبرنگار موردنظر، جایگاه مصاحبه را ترک کرد و گفت: مردک لبوفروش!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار