کد خبر: 919751
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
همزمان با مذاکره‌بازی ترامپ، دستور تهیه آتش این بازی به بی‌بی‌سی‌فارسی و رسانه‌های وابسته به سعودی داده شد
همزمان با پیام‌های ترامپ برای مذاکره با ایران که بسیاری از تحلیلگران سیاسی در جهان آن را «بازی یک قمارباز با افکار عمومی مردم ایران» می‌دانند، دستور آتش تهیه این پیام‌ها به شبه‌رسانه‌های ملک سلمان و ملکه انگلیس صادر شده است.
همزمان با پیام‌های ترامپ برای مذاکره با ایران که بسیاری از تحلیلگران سیاسی در جهان آن را «بازی یک قمارباز با افکار عمومی مردم ایران» می‌دانند، دستور آتش تهیه این پیام‌ها به شبه‌رسانه‌های ملک سلمان و ملکه انگلیس صادر شده است.
شبه رسانه بی‌بی‌سی فارسی ده‌ها پست تصویری را از اجتماع چند ده نفره در یک مرکز تعمیرکاران مکانیک در جاده اصفهان – تهران که با موبایل تصویربرداری و برای این شبکه ارسال شده است، به نمایش می‌گذارد و طرفداران مذاکره با امریکا را به مناظره (!) با یکدیگر فرامی‌خواند و مستند جام زهر را با هدف القای «این‌همانی» وضع موجود با زمان جنگ به نمایش می‌گذارد.
در سوی دیگر از یک قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری بین رژیم سعودی با ربع پهلوی به شرط تلاش برای ایجاد اعتراضات خیابانی در ایران خبر می‌رسد. این موضوع واکنش کاربران اجتماعی با هشتگ «الپهلوی» را به دنبال داشت.
سعودی‌ها البته در تأمین بخش قابل توجهی از بودجه بی‌بی‌سی فارسی هم، مشارکت دارند، به طوری که در زمان قیام حوثی‌ها و همبستگی با ارتش یمن و فتح پایتخت این کشور، رسانه ملکه انگلیس به درخواست سعودی‌ها چنین رویداد جهانی را که در یک منطقه اصلی ژئواستراتژیک جهان روی داد، به طور صددرصد بایکوت خبری کرد.
وقاحت رسانه‌های سعودی در حدی است که پس از تذکر رئیس‌جمهور کشورمان به ترامپ که «با دم شیر بازی نکن» و حادثه سقوط یک جنگنده سوری با آتش صهیونیست‌ها، روزنامه الشرق الاوسط کاریکاتوری از رئیس‌جمهور سوریه، بشار اسد (شیر) کشید که اسرائیلی‌ها، دم آن را با آتشبار جنگنده‌های خود قطع کرده‌اند. در واقع روزنامه‌های وابسته به سعودی تا به این حد، اقدامات صهیونیست ها، به عنوان دشمن اصلی یک میلیارد و نیم مسلمان را با طبع کثیف خود مطابق می‌بینند.

بی‌بی‌سی فارسی، به روایت یک اصلاح‌طلب
فرید مدرسی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در واکنش به آتش تهیه افسران ایرانی ملکه در شرایط کنونی نوشته است: «جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران قطعی است. نقش بی‌بی‌سی فارسی کاملاً فرماندهی این جنگ است و جایگاهی استراتژیک در آن دارد. خبرنگار دقیقاً در جایگاه افسر جنگ روانی نشسته است و سخن مصاحبه‌شونده را آن‌گونه بازتکرار می‌کند تا استراتژی نوشته شده را علیه ایران پیاده کند... همچنان جنبش دانشجویی، زنان، کارگران و اقلیت‌های جنسی و مذهبی جزو حوزه سنتی- امنیتی این رسانه است. ناسزا‌ها که تا دیروز جهت رعایت آداب اخلاق ژورنالیستی سانسور و حذف می‌شد، اکنون در گیومه و دقیق نوشته و بولد و حتی چندباره تکرار می‌شود. فرماندهان میانی جنگ روانی بی‌بی‌سی فارسی یعنی مدیران و معاونان این شبکه، دقیق و شفاف اطلاعات و نااطلاعات را بر اساس استراتژی اصلی طراحی شده، به چند خبرنگار که در جایگاه افسران این جنگ نشسته‌اند، می‌دهند و آنان آن را در هم می‌آمیزند و با تکنیک‌های ژورنالیستی دیکلمه می‌کنند. اینگونه است که مدتی است در این شبکه، تنها چند خبرنگار بیش از دیگران محور می‌شوند و برخی هم حاضر به همکاری نیستند و پس از سال‌ها، خداحافظی می‌کنند... بی‌بی‌سی فارسی قرارگاه جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران و کانون استراتژیک این پروژه سعودی-امریکایی-اسرائیلی است.»

حتماً دستور آتشی هست
علی علیزاده، استاد فلسفه سیاسی در لندن نیز دیروز توئیت «رضا عابدی» از کاربران این شبکه اجتماعی را بازنشر کرد که نوشته بود: «اینکه بی‌بی‌سی‌فارسی خیلی خودجوش وارد فاز ضریب دادن به اعتراض‌های خیابانی و بحرانی نشان دادن اوضاع در ایران شده است و ادعای تورم ۲۲۰ درصدی را که حداقل چند ماهی از منتشر شدن خبرش می‌گذرد الان پر رنگ می‌کند، بدانید که دستور آتش صادر شده است.»

کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به نوه رضا پالانی
طی دیدار‌هایی که اخیراً در پایتخت یکی از کشور‌های اروپایی بین برخی مقامات ارشد سعودی با پهلوی صورت گرفته است، او درخواست حمایت مالی از فعالیت‌های خود علیه حکومت ایران را مطرح کرده است که این درخواست با موافقت عربستان سعودی روبه‌رو شده است.
منابع نزدیک به سعودی‌ها اعلام کرده‌اند که عربستانی‌ها حمایت از پهلوی را منوط به اجرای فعالیت‌هایی همچون برگزاری تجمعات و تظاهرات در شهر‌های بزرگ ایران با حضور اقشار مختلف مردم کرده‌اند. براساس گفته‌های این منابع، همکاری بین سعودی‌ها و رضا پهلوی از سال گذشته و هم‌زمان با ناآرامی‌های دی‌ماه ۹۶ در ایران که با ایفای نقش جدی هواداران سلطنت پهلوی صورت گرفت آغاز شده و در چند ماه گذشته جلسات متعددی بین رضا پهلوی و مقامات ارشد عربستان سعودی برگزار شده است. منابع سعودی درخصوص میزان کمک عربستان به رضا پهلوی سکوت کردند، اما با توجه به اخباری که پیش‌تر از قول جرج نادر، مشاور دربار امارات متحده و از نزدیکان لابی FDD و وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا درخصوص پیشنهاد حمایت ۳۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی از فعالیت‌های ضد حکومت ایران منتشر شد، به‌نظر می‌رسد که رضا پهلوی توانسته این کمک‌ها را به خود اختصاص دهد. کاربران شبکه‌های اجتماعی رضا پهلوی را به نوکری شیوخ شنزار‌های حاشیه خلیج فارس متهم کردند و گفتند دست کم پدر و پدربزرگ او نوکر غربی‌ها بودند!

العربیه هم آتش کرد!
العربیه، رسانه رسمی ملک سعودی هم اجتماع چند ده نفری در منطقه امیر کبیر اصفهان را تظاهرات (!) در شاپور جدید نامید و نوشت: «این تظاهرات سه شنبه ۳۱ ژوئیه در خیابان شاپور جدید اصفهان برگزار شد. در یکی از ویدئو‌های منتشر شده، تظاهر‌کنندگان شعار «رضاشاه روحت شاد» سر می‌دهند. این شعار اشاره‌ای به شاه اسبق ایران و بنیانگذار سلسله پهلوی دارد که دوره او شاهد ساختن زیربنا‌های اقتصادی مهمی در ایران از جمله جاده‌کشی و راه‌آهن بود.»!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار