کد خبر: 919695
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
محققان کشور به تازگی مفصل زانویی برای ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری عرضه کردند که امکان خم شدن زانو تا ۱۷۰ درجه را برای ورزشکاران فراهم می‌کند.
محققان کشور به تازگی مفصل زانویی برای ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری عرضه کردند که امکان خم شدن زانو تا ۱۷۰ درجه را برای ورزشکاران فراهم می‌کند. هادی شعبانی، مجری طرح در گفت‌وگویی با بیان اینکه تولید دو نسخه از زانو‌های مصنوعی از دستاورد‌های این تحقیق است، اظهار کرد: ورزشکاران قطع عضو که از بالای زانو عضو خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با استفاده از این زانو به فعالیت‌های دوچرخه‌سواری بپردازند. نوع تیتانیوم سبک‌تر و ویژه افراد معلولی است که دارای وزن کم و مشکلاتی در ناحیه کمر هستند. در حال حاضر قیمت نمونه آلمانی این زانو‌ها به شدت در بازار‌های ایران بالاست و اگر این محصول به تولید ملی برسد، می‌تواند به جامعه معلولان کشور کمک کند.
در نمونه‌های خارجی به دلیل آنکه نمایندگی آن‌ها در کشور وجود ندارد، محصول بدون استفاده قرار می‌گیرد، ولی مفصل زانو‌های ساخته شده در کشور امکان تعمیر آن‌ها وجود دارد. مفصلی که بتوان با آن دوچرخه‌سواری کرد، وجود دارد، ولی مفصل ویژه ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری طراحی نشده که در این طرح این نوع مفصل زانو‌ها عرضه شده است؛ ضمن آنکه قیمت تمام‌شده آن کمتر از یک بیستم نمونه خارجی است. این مفصل زانو‌ها باید سبک و مقاوم بوده و قابلیت اﻛﺴﺘﻨﺸﻦ و فلکشن را داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر