کد خبر: 919672
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمنان می‌دانند که یکی از عوامل بقای انقلاب اسلامی، حضور همیشگی ایثارگران در صحنه بوده است و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا آن‌ها را نسبت به انقلاب دلسرد کنند، اما تلاش‌های آنان همواره با شکست روبرو شده است.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه 9 مردادماه در نشست صمیمی با نخبگان و دانشگاهیان شاهد و ایثارگر در پاسخ به سؤالات و مسائل مطرح شده از سوی حاضران در جلسه در خصوص بررسی سهمیه‌های ایثارگری در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه تمام تلاش خود را انجام داده است و در 9 کمیسیون مجلس از حقوق ایثارگران دفاع کرده است. همچنین موضوع را در جلسات هیئت دولت نیز مطرح کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه نخبگان شاهد و ایثارگر و تشکل‌های ایثارگری اتاق فکر بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند افزود: در ابتدای حضور در بنیاد جلسات مستمر زیادی را با ایثارگران، نخبگان ایثارگری و تشکل‌های ایثارگری برگزار کردیم و بر اساس مواردی که از این عزیزان دریافت کردیم اقدام به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کردیم که یکی از نتایج آن ادغام حوزه دانش‌پژوهان با حوزه تشکل‌ها و شکل‌گیری دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بود که ثمرات بسیار خوبی را به دنبال داشت و باعث افزایش تعامل این بخش‌ها با بنیاد شد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری را وظیفه تمام مسئولین و بنیاد دانست و گفت: تاکنون بیش از 230 هزار شهید، 560 هزار جانباز و 43 هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند و در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 3 میلیون و 300 هزار نفر تحت عنوان ایثارگر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که خدمات‌رسانی به این عزیزان با توجه به گستردگی این جامعه و مشکلات موجود نیازمند تلاش و فعالیت‌های بسیار زیادی است.
معاون رییس جمهور یکی از مشکلات موجود در بین جامعه ایثارگری را مسئله اشتغال دانست و گفت: در 4 سال گذشته از طریق استفاده از سهمیه‌های استخدامی دستگاه‌ها و ارائه تسهیلات خوداشتغالی بیش از 85 هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شده است. همچنین حدود 7 هزار ایثارگر دیگر نیز با تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران مشغول به کار شده اند. البته باید توجه داشته باشیم که مسئله اشتغال یکی از چالش‌های موجود برای کل کشور است و نرخ بیکاری در سطح کشور حدود 12 درصد است و این نرخ برای جامعه ایثارگری حدود 4 درصد است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز دشمنان توطئه‌های گوناگونی را علیه کشورمان تدارک دیده‌اند افزود: دشمنان می‌دانند که عامل بقای انقلاب اسلامی، حضور همیشگی ایثارگران و مردم در صحنه بوده است و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا آن‌ها را نسبت به انقلاب دلسرد کنند، اما تلاش‌های آنان همواره با شکست روبرو شده است.
اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این جلسه گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی تاکنون دیدارهای زیادی را با نخبگان شاهد و ایثارگر داشته‌اند و همواره از این دیدارها استقبال می‌کنند.
وی افزود: شرایط امروز کشور مشابه دوران دفاع مقدس است و همان‌طور که ایثارگران آن روز از کشور دفاع کردند، امروز نیز کشور نیاز به کمک‌های ایثارگران به‌خصوص کمک فکری نخبگان ایثارگر دارد و این عزیزان باید ادامه‌دهنده راه پدران خود باشند.
کریمی با اشاره به حضور 9 هزار نخبه شاهد و ایثارگر و 148 تشکل رسمی ثبت‌شده ایثارگری در دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر وظیفه مهم ایجاد ارتباط بین تشکل‌ها و نخبگان ایثارگر با مدیران بنیاد را بر عهده دارد و باید به دنبال این باشیم تا از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم. ما باید در پی این باشیم تا ایثارگران به‌عنوان گروه‌های مرجع در جامعه حضور داشته باشند و نظرات آنان برای مردم قابل اتکا باشد.
گفتنی است نخبگان حاضر در این جلسه نیز به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود نسبت در خصوص مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار