کد خبر: 919380
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
سیدعبداله متولیان
امریکایی‌ها قرن ۲۱ را (آن‌طور که در کتاب «استراتژی امنیت ملی امریکا در قرن ۲۱» نوشته و در سال ۱۹۹۸ میلادی منتشر کردند و آن‌طور که اندیشمندانی نظیر فوکویاما و هانتینگتون پیش‌بینی کرده بودند) قرن کدخدایی و سلطه مقتدرانه هژمون تک‌قطبی امریکایی بر جهان تصویر کرده و بر این باور بودند که پس از فروپاشی شوروی، اندیشه لیبرال سرمایه‌داری حاکم بلامنازع بر جهان خواهد شد.
آنان پیش‌بینی کرده بودند: «حکومت ایران طی ۲۰ سال آینده و قبل از ۲۰۱۸ سقوط خواهد کرد»، «ایران یا باید دست از جمهوری بردارد و به یک حکومت قرون وسطایی تبدیل شود و یا باید از اسلامی بودن دست بکشد و هضم در نظام سیاسی جهان (نظام سلطه) بشود»، «رژیم سوریه تغییر کرده و با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) صلح نموده و رابطه برقرار خواهد کرد»، «عمق اختلافات بین ایران و عراق، ترکیه و سوریه، عراق و ترکیه و... منطقه را وارد یک جنگ بزرگ کرده و همین امر سبب تغییرات بنیادین در جغرافیای منطقه خواهد شد»، «سقوط جمهوری اسلامی ایران مانند سقوط شوروی که سبب سقوط کمونیسم در جهان شد سبب سقوط حکومت‌های دینی و نابودی تفکر بنیادگرایی دینی خواهد شد»، «بین رژیم‌های عربی در منطقه با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) صلح برقرار شده و همین امر سبب ایجاد اتحاد عربی علیه ایران خواهد شد»، «خاورمیانه بزرگ و جدید با تقسیم هر یک از کشور‌های منطقه به چند کشور کوچک‌تر، بر اساس توازن قدرت و مبتنی بر اقتدار رژیم صهیونیستی و سلطه اسلام کنترل شده وهابی ایجاد خواهد شد» و....
اما جمهوری اسلامی ایران با عبور از گردنه‌های خطرناک و غلبه بر انواع فتنه‌ها، براندازی‌ها، تحریم‌ها و توطئه‌های رنگارنگ رفته رفته به قدرت مسلط منطقه تبدیل شده و نقشه‌های شیطانی آنان را در عراق و سوریه عقیم و تروریسم تولیدی امریکا در منطقه را نابود و سبب تقویت محور مقاومت و تضعیف محور شرارت «غربی، غبری، وهابی» شد و اینک تقریباً تمام پیش‌بینی‌های نوسترآداموسی شیطان بزرگ قبل از رسیدن به سال ۲۰۲۵ تحت تأثیر انقلاب اسلامی و ظهور قدرت‌های جدید اشتباه از آب درآمده و همین امر امریکا را بیش از پیش عصبانی کرده و همین عصبانیت سبب بروز یک اشتباه استراتژیک در هیئت حاکمه امریکا مبنی بر راه‌اندازی جنگ مالی و استفاده از مزیت استراتژیک دلار علیه ایران شده است. با این اشتباه دیر یا زود دنیا شاهد از بین رفتن مزیت استراتژیک دلار برای امریکا و خروج کشور‌ها از زیر سلطه دلار خواهند بود.
امروز جمهوری اسلامی ایران تحت تأثیر عوامل متعدد (عمدتاً) داخلی دچار التهاب اقتصادی شده و سوء مدیریت، برجام‌زدگی، اعتماد غلط به دشمن، غفلت از ظرفیت‌های داخلی، سیاست‌زدگی، حزب‌بازی، رانت‌خواری، پدیده زشت و متعفن آقازادگی، فساد اقتصادی، عدم تحقق قول‌ها و وعده‌های انتخاباتی، توسعه فقر عمومی، تبعیض، تشدید مشکلات معیشتی مردم، تعطیلی کارخانجات، اشرافی‌گری و... سبب آسیب دیدن جدی باور‌ها و ایمان مردم و تخریب دیوار اعتماد آنان به نظام و مسئولان و ناامیدی و یأس مردم شده و زمینه را برای بهره‌برداری حداکثری دشمن فراهم کرده است.
قماربازان امریکایی در موج سوم براندازی در حقیقت به آب و آتش زده و روی مهم‌ترین ظرفیت و توانمندی خود یعنی دلار شرط‌بندی کرده و استراتژی جنگ مالی خود را دقیقاً بر بستر بن‌بست‌های داخلی و آسیب‌های روحی و روانی و فکری مردم ایران استوار ساخته‌اند. آنان معتقدند که جنگ مالی و تشدید فشار اقتصادی با انجام عملیات سنگین روانی سبب عصیان مردم و ظهور اغتشاشات و شورش علیه حاکمیت خواهد شد و مردم از ترس دشمن به دشمن پناه برده و از ترس مرگ خودکشی خواهند کرد. امریکایی‌ها برای بهره‌برداری حداکثری و دامن زدن به اغتشاشات احتمالی در ایران اقدام به سازماندهی عوامل متعدد مشتمل بر «منافقین»، «سلطنت‌طلب‌ها»، «فرق ضاله» «سست کمربندها»، «جاسوسان و نفوذی‌ها»، «تروریست‌ها» و... نموده‌اند تا در لحظه مناسب بر اغتشاشات قشری و صنفی سوار شده و نظام را به کرنش و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی آنان وادارند.
حقیقت این است که جنگ مالی دشمن بیش از آن‌که برای ما تهدید باشد یک فرصت طلایی برای ما جهت واقع‌نگری و بازگشت به ارزش‌های حیاتی نظام و یک تهدید جدی برای امریکا در راستای مرگ سلطه دلار است. مسئولان و دولتمردان ایران در قوای سه‌گانه با «بازنگری و ترمیم اساسی و بنیادین تیم اقتصادی»، «حذف برخی افراد آلوده و نشان‌دار در حوزه فساد اقتصادی از مصادر امور»، «برخورد قاطعانه و پرحجم با مفسدان اقتصادی»، «ارائه بسته‌های آرامش‌بخش اقتصادی» «اعتماد و استفاده از ظرفیت‌های داخلی» «برنامه‌ریزی برای خروج از سلطه دلار و ایجاد پیمان‌های دوجانبه پولی با سایر کشورها» و... نسبت به خنثی‌سازی توطئه دشمن و ترمیم اعتماد مخدوش شده ملی اقدام نمایند. تردیدی نیست که ملت بزرگ ایران به‌محض مشاهده عزم جهادی و انقلابی مسئولان برای حل مشکلات کشور مانند دفعات پیشین به میدان آمده و روسیاهی به زغال شیطان بزرگ خواهد ماند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
انشالله ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار