کد خبر: 919223
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
روزنامه ایران، ارگان دولت همچنان می‌خواهد روی عکس تقلبی هفته گذشته از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام مانور بدهد، اما این بار هم به دیوار تکذیبیه روابط عمومی مجمع خورد. هفته گذشته روزنامه ایران هم از آن دسته روزنامه‌های اصلاح‌طلبی بود که برای انتشار خبر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مجوز ورود اقلیت‌های دینی به شورا‌های شهر و روستا و اصلاح قانون شورا‌ها از عکس تقلبی استفاده کرد؛ عکسی که به دروغ گفته شد مربوط به زمان رأی‌گیری برای این مصوبه است و دست همه افراد حاضر در عکس به جز آیت‌الله جنتی به نشانه موافقت بالا بود. دروغ بودن عکس و عدم ارتباطش به لحظه رأی‌گیری همان روز مشخص شد. چه آنکه همان زمان مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و روابط عمومی مجمع اعلام کردند تصاویر منتشر شده مربوط به رأی‌گیری بر سر «طرح دو فوریتی مجلس در خصوص تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی» بوده و در زمان دستور کار اصلاح قانون شورا‌ها عکاسی در صحن مجمع حضور نداشته است. اما روزنامه ایران همچون برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب، ترجیح داد این تکذیب را نادیده بگیرند و ساعت‌ها پس از تکذیبیه، آن عکس را با همان عنوان منتشر کنند.
روزنامه ایران حالا ادعایش را مجدد مطرح کرده و به نقل از منبع آگاهی که اسمش برده نشده، گفته عکس مربوط به زمان اصلاح قانون شورا‌ها بوده است. در همین زمینه اسماعیل زارعی کوشا، مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکذیب خبر روزنامه دولت اعلام کرد «همان‌طور که پیش‌تر گفته شده روز ۳۰ تیر مجمع تشخیص مصلحت، دو دستور کار داشت که یکی مربوط به تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و دیگری اصلاح قانون شورا‌ها و حضور اقلیت‌های مذهبی در شورا بود. ساعت حضور عکاسان خبری در جلسات مجمع تشخیص مصلحت ساعت ۱۰ الی ۱۱ است که در آن زمان بررسی دستور کار اول به اتمام رسیده و رأی‌گیری آغاز شد. با شروع بررسی دستور کار دوم، یعنی اصلاح قانون شورا‌ها هیچ عکاسی در صحن مجمع حضور نداشت؛ بنابراین نمی‌توان گفت: موافقان و مخالفان مصوبه مجمع چه کسانی بودند. بنابراین انتساب تصاویر منتشر شده از لحظه اعلام رأی اعضای مجمع به مصوبه اصلاح قانون شورا‌ها و موضوع آقای سپنتا نیکنام، قطعاً دروغ و خلاف واقع است.»
روزنامه ایران از قول همین منبع ناشناس که عضو مجمع معرفی شده، گفته که «در آن جلسه علاوه بر آیت‌الله احمد جنتی، حدود یک چهارم اعضا نیز مخالف حضور اقلیت‌های دینی در شورا‌ها بودند، اما رسانه‌های تصویری تنها عکس آیت‌الله جنتی را به عنوان مخالف این مصوبه منعکس کردند. آیت‌الله جنتی با وجود رأی ندادن، حتی یک جمله هم در مخالفت این طرح حرف نزد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار