کد خبر: 919110
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان؛
مدیر کل اوقاف اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: : در استان اصفهان 3 هزار و 200 نفر در حفظ مجازی قرآن شرکت و در این زمینه استان اصفهان رتبه دوم را در کشور به دست آورده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان،حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی در دیدار با نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 15 میلیون حافظ قرآن در کشور، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان طی 4 سال گذشته یک میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کرده است.

وی با بیان این‌که بیش از 106 درصد سهمیه اداره اوقاف اصفهان برای حفظ  قرآن هزینه شده است، افزود: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در استان اصفهان نیز با حضور 571 نفر از سراسر استان برگزار شد که از این 25 نفر از شهرستان گلپایگان شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در دو سال اخیر احمد اسلامی اهل کاشان در رقابت با حافظان قرآن 84 کشور اسلامی نفر نخست مسابقات و موسی معتمدی در رقابت با حافظان قرآن 80 کشور اسلامی رتبه نخست را به دست آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به برکات نظام و خون شهدا عطر قرآن فضای جامعه را معطر کرده است و جوانان با تقوا و پاک مفتخر حفظ قرآن می‌شوند؛ سال 98 استان اصفهان میزبان مسابقات قرآنی کشوری است، حفظ مجازی قرآن بعد استان قم در استان اصفهان حفظ مجازی قرآن راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اذعان داشت: در استان اصفهان 3 هزار و 200 نفر در حفظ مجازی قرآن شرکت و رتبه دوم را به دست آوردند که این استان دارای 85 شناسه فرهنگی است و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح آرامش بهاری هر سال در جوار بقاع متبرکه امامزادگان شاخص برگزار و خدماتی در زمینه اسکان به زائران ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌ که استان اصفهان در زمینه موقوفات رتبه ششم کشوری دارد، تصریح کرد: در کشور 8 هزار و 51 بقعه متبرکه امامزاده وجود دارد که 718 بقعه در استان اصفهان و 41 بقعه در شهرستان گلپایگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: استان اصفهان در زمینه تعداد بقاع متبرکه امام‌زادگان رتبه چهارم در کشور را دارد که نشان‌دهنده ارادت، ایمان و تقوای مردم نسبت به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که در توسعه، عمران  و آبادانی بقاع متبرکه امامزادگان باید تلاش کرد، یادآور شد: 23 هزار شهید استان اصفهان تربیت‌یافته مکتب اهل بیت(ع) هستند، شهدا درس ایثار و از خودگذشتگی را از امامزادگان و ائمه اطهار(ع) آموختند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه متذکر شد: در راستای دغدغه مسؤولان برای مقابله با جنگ اقتصادی در سازمان اوقاف کشور اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شد، در جوار بقاع متبرکه امامزادگان سرمایه‌گذاران می‌توانند در اراضی موقوفه بلااستفاده سرمایه‌گذاری کنند.

وی تأکید کرد: مردم با رویکرد جدید در زمینه وقف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده‌اند که باید از سوی نماینده گلپایگان در مجلس تکلیف قرار گرفتن اسم امور خیریه در کنار سازمان اوقاف در مجلس مشخص شود؛ امور خیریه‌ای که در اختیار اوقاف نیست و این مراکز تنها میلیاردها پول در حساب مالی خود واریز می‌کنند و به یک فقیر هم کمک نمی‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان این ‎که 31 اداره در شهرستان گلپایگان مستأجر اوقاف هستند اما تاکنون اجاره‌ای پرداخت نکرده‌اند، ادامه داد: با بررسی اداره کل اوقاف استان اصفهان، مراکز بهداشت و درمان استان اصفهان 28 میلیارد تومان به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بدهکار هستند.

وی اضافه کرد: با پیگیری نماینده گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، یک میلیارد تومان تسهیلات برای عمران، آبادانی و هتل‌سازی در کنار مرقد مطهر امامزاده «هفده تن» تقبل شده که تاکنون 300 میلیون تومان آن واریز شده و مابقی در حال پیگیری و انجام است. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار