کد خبر: 918791
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
مسئول فرهنگی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی:
مسئول فرهنگی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی گفت: داشتن شجره نامه برای امامزاده‌ها بسیار حائز اهمیت است زیرا که این اماکن هموار مورد تکریم مردم قرار دارند و در این خصوص امامزاده سیدتاج‌الدین نیز از جمله مستند‌ترین امامزاده های موجود در کشور است که شجره ‌نامه وی به امامان معصوم می‌ رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد خلف‌ خانی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر از سادات استان آذربایجان غربی از نسل امامزاده سید تاج‌الدین هستند، گفت: امامزاده سید تاج الدین از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) است.

وی افزود: بیشترین اهالی روستایی که این امامزاده در آن واقع شده از نسل این سید بزرگوار بوده و باید گفت که بیش از دو هزار نفر از سادات که در شهرهای مختلف این استان و نیز استان‌های دیگر وجود دارد، از نسل امامزاده سید تاج ‌الدین است.

مسئول فرهنگی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی ادامه داد: ضریح مبارک امامزاده سید تاج الدین با هزینه ۹۰ میلیون تومان ساخته و نصب شده است که ۶۰ میلیون تومان آن اهدائی زائران این امامزاده بوده و مابقی توسط هیئات امناء این مکان متبرک جمع آوری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خلف خانی در خصوص ساخت و ساز زائرسراهای امامزاده های شهرستان خوی نیز خاطرنشان کرد: به منظور خدمات ‌رسانی بهتر به زائران، طرح جامع این اماکن در حال مطالعه و بررسی است تا بدین طریق اقدامات لازم در خصوص پیاده‌ سازی‌ های لازم با افق ۱۰۰ ساله این اماکن متبرکه صورت گیرد.

وی همچنین به خدمتی دیگر از سازمان اوقاف و امور خیریه به زائران اماکن متبرکه اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری سازمان امور مبلغین قم، در قالب طرح آرامش بهاری اعزام طلاب و روحانیون به ابنیه‌ های متبرکه با هدف پاسخگویی به سوالات شرعی و همچنین رفع شکیات و کمک به حل برخی از معضلات خانوادگی زائران امام‌ زاده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول فرهنگی قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی تصریح کرد: داشتن شجره نامه برای امام‌زاده‌ها بسیار حائز اهمیت است زیرا که این اماکن هموار مورد تکریم مردم قرار دارند و در این خصوص امامزاده سیدتاج‌الدین نیز از جمله مستند‌ترین امامزاده های موجود در کشور است که شجره ‌نامه وی به امامان معصوم می‌ رسد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدرضا سید اقازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
1
با سلام می خواستم از اداره اوقاف خوی خواهش کنم که نسبت به تعویض و هم تصحیح تابلو سردر آرامگاه آقا میرهادی(ره )واقع در محله امامزاده اقدام فرمایند چون آقا میر هادی اصالتا سید تاج الدینی است واز نوادگان امامزاده سید تاج الدین میباشند که تعویض آن مایه ی مباهات و خوشحالی سادات سید تاج الدینی خواهد شد خیلی تشکر چشم به راهیم انشاالله تعالی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر