کد خبر: 918585
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
حاشیه‌ای بر اسامی برترین‌های لیگ فوتبال که دوشنبه شب معرفی شدند
مراسم برترین‌های لیگ فوتبال در حالی برگزار شد که انتخاب‌های صورت گرفته، انتقادات زیادی را متوجه سازمان لیگ کرده است.
سعید احمدیان
مراسم برترین‌های لیگ فوتبال در حالی برگزار شد که انتخاب‌های صورت گرفته، انتقادات زیادی را متوجه سازمان لیگ کرده است.
برج میلاد دوشنبه شب میزبان مراسم برترین‌های لیگ برتر فوتبال در فصل گذشته بود، مراسمی که خیلی از اهالی فوتبال را به معروف‌ترین برج تهران کشانده بود تا از بهترین‌های لیگ هفدهم رونمایی شود.

حاشیه‌های تمام نشدنی
اولین چیزی که در مراسم دوشنبه شب به چشم می‌آمد و خیلی‌ها را عصبی کرده بود تأخیر در برگزاری مراسم و حضور مهمانان متفرقه و غیرفوتبالی بود، مراسمی که برخی از حاضران شرکت‌کننده با سالن کنسرت یا مهمانی اشتباه گرفته بودند. حضور این افراد بی‌ربط آنقدر زیاد بود که جا برای مهمانان اصلی برنامه که پیشکسوتان و چهره‌های نامی فوتبال بودند تنگ شده بود و حتی باعث شد تا چهره معروفی مانند حسن روشن که با بی‌احترامی مسئول سالن که او را نشناخته بود روبه‌رو شود و این پیشکسوت با ناراحتی برج میلاد را ترک کند. روشن در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: «برای گاو و گوسفند احترام زیادتری قائل بودند! برای برگزارکنندگان این مراسم متأسفم. دو ساعت نشسته بودیم و هیچ اتفاقی نیفتاد.»
علاوه بر این، تأخیر یک ساعته در آغاز مراسم و دیر باز شدن در‌های سالن هم خیلی‌ها کلافه‌کننده بود. البته این بی‌نظمی و حاشیه‌ها سال‌هاست که گریبانگیر مراسم‌هایی است که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مجری برگزاری آن هستند و به نظر می‌رسد با گذشت سال‌ها همچنان این ایراد‌ها به قوت خود باقی مانده و اراده‌ای هم برای برگزاری یک برنامه منظم که در شأن فوتبال کشورمان باشد دیده نمی‌شود. این در حالی است که به نوشته یکی از خبرگزاری‌ها، نتیجه حضور دو هفته‌ای بخش زیادی از کارمندان سازمان لیگ در جام جهانی روسیه که می‌توانست یک کلاس درس برای آن‌ها باشد با برگزاری چنین مراسمی نشان داد که هیچ آورده‌ای نداشته و تنها یک مسافرت تفریحی بوده است!
سر ۱۲ تیم بی‌کلاه ماند
با تمام این حواشی، طبق نظر کارشناسان جایزه مرد سال فوتبال ایران به وحید امیری از پرسپولیس رسید. پرسپولیس بهترین باشگاه شد و جایزه بهترین مربی هم به پرسپولیسی‌ها رسید و برانکو این جایزه را دریافت کرد. جایزه آقای گلی لیگ هم به علی علیپور از پرسپولیس رسید. سرور جباروف بهترین پاسور و امید ابراهیمی از استقلال به عنوان برترین هافبک انتخاب شد. جایزه بهترین مدافع به سیدجلال حسینی و برترین دروازه‌بان به علیرضا بیرانوند از پرسپولیس رسید. علی قلی‌زاده از سایپا پدیده لیگ شد و مهدی شیری از پیکان بازیکن اخلاق لقب گرفت. جایزه برترین داور لیگ برتر هم به بیژن حیدری رسید.
یکی از مهم‌ترین ایراد‌ها به اعلام برترین‌های لیگ شائبه تقسیم جوایز بین استقلال و پرسپولیس است. در این دوره نیز همین اتفاق رخ داد؛ پرسپولیس با شش عنوان این جوایز را درو و استقلال هم دو عنوان کسب کرد. ساپیا و پیکان نیز هر کدام یک عنوان برتر را به خود اختصاص دادند تا سر ۱۲ تیم لیگ برتری دیگر از تقسیم جوایز برترین‌ها بی‌کلاه بماند.
انتخاب‌های انتقادبرانگیز
اعلام اسامی برترین‌ها هم مانند همیشه منتقدان زیادی داشت و اعلام اسامی بهترین‌ها در برخی بخش‌ها باعث تعجب خیلی‌ها شد. برترین پاسور لیگ یکی از این انتخاب‌ها بود. در حالی که خیلی‌ها در انتظار معرفی محسن مسلمان با ۱۰ پاس گل به عنوان برترین پاسور بودند، این عنوان به سرور جباروف از استقلال رسید که در لیگ هفدهم تنها دو پاس گل داده بود. این انتخاب شائبه اینکه مسئولان سازمان لیگ خواسته‌اند دل استقلالی‌ها را به دست بیاورند تا همه جوایز به پرسپولیسی‌ها نرسد را تقویت کرد. مسلمان هم راجع به این انتخاب در صفحه شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «امسال هم با کلی تحمل نیمکت‌نشینی با اختلاف بیشترین پاس گل رو توی لیگ دادم، ولی بازم به حقم نرسیدم... نمی‌خواهم جزو برترین‌های جعلی و رابطه‌ای باشم!»
علاوه بر این، انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین دروازه‌بان در حالی که سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال توانسته بود فصل پیش با ۸۷۸ دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه دارد و رکورد دار کلین‌شیت و گل نخوردن در لیگ لقب بگیرد برای همگان عجیب بود. حسینی که نسبت به این انتخاب عصبانی بود در حاشیه این مراسم گفت: «فکر کنم باید ۲ هزار دقیقه کلین‌شیت کنم تا به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شوم!»
علیرضا فغانی هم نسبت به اینکه او و کمک‌هایش به‌رغم درخشش در جام جهانی به عنوان داوران سال انتخاب نشده‌اند، گلایه داشت: «نمره من و کمک‌هایم در لیگ برتر بالا بود، اما تحت عنوان داوران حاضر در جام جهانی تجلیل شدیم، چه لزومی دارد که نخواهند نام ما را به عنوان داوران برگزیده اعلام کنند؟!»
سیدجلال حسینی هم به رغم‌دریافت جایزه بهترین مدافع، منتقد ترکیب اسامی برترین‌ها بود و در واکنشی تند گفت: «آن‌هایی که می‌گویند نفرات را کارشناسان انتخاب می‌کنند، دروغ می‌گویند!»
با این حال حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ با رد این انتقادات لیست برترین‌ها را انتخاب کارشناسان اهل فن دانست: «برترین‌های فوتبال ایران با نظر و رأی کارشناسان انتخاب شدند و ما امانتدار رأی صاحب‌نظران بودیم و به آرا خیانت نمی‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار