کد خبر: 918574
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب کلیات طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان خبر داد.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب کلیات طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش خانه ملت، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: با حضور وزیر ارتباطات در نشست امروز این کمیسیون، گزارشی از وضعیت بودجه وزارتخانه ارائه شد، در این گزارش موضوع خاصی مطرح نشد و تنها نحوه اختصاص اعتبارات در حوزه وزارتخانه مورد رسیدگی قرار گرفت.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت موضوع با حضور جانباز، معاون وزارت نیرو و کارشناسان مربوط مطرح شد و نمایندگان با کلیات آن موافقت کردند.
وی بیان داشت: براساس این طرح دولت می‌تواند با روش BOO سرمایه بخش خصوصی را به کار گیرد و آب دریای عمان را بعد از شیرین کردن به مرکز استان انتقال دهد. مفتح توضیح داد: طرح فقط انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان است، اما در نظر داریم متممی در این طرح قرار دهیم تا آب به استان کرمان و خراسان جنوبی نیز انتقال داده شود.
جشن آغاز سال دریایی در خلیج فارس
استاندار هرمزگان جشن نوروز صیاد را یک مناسبت بسیار زیبا و ظرفیت فرهنگی برای هرمزگان دانست.
‌به گزارش ایسنا، فریدون همتی در پانزدهمین جشنواره بومی محلی نوروز صیاد که در روستای بندر سلخ جزیره قشم برگزار شد، با تبریک فرارسیدن نوروز صیاد و آغاز سال دریایی، عنوان کرد: جشن نوروز صیاد یک مناسبت بسیار زیبا و ظرفیت فرهنگی برای هرمزگان است که فرهنگ غنی و کهن مردم ساحل نشین هرمزگان و جزیره قشم را نشان می‌دهد. موضوعات پرظرفیت فرهنگی بسیاری در هرمزگان وجود دارد که از جمله آن‌ها آیین نوروز صیاد است. استاندار هرمزگان افزود: نیاز است برای برگزاری این مراسم در سال آینده با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، منطقه آزاد قشم و مردم این منطقه برنامه ریزی وسیع و همه‌جانبه‌ای صورت گیرد و این مراسم از طریق رسانه ملی نیز منعکس شود. می‌توانیم برای سال‌های بعد جشن نوروز صیاد را به عنوان یک جشنواره بین‌المللی برگزار کنیم و در مدت برگزاری این جشن از گردشگران نیز دعوت کنیم تا این سنت زیبا و پر از شادی را از نزدیک ببینند. وی با تأکید بر اینکه جشن نوروز صیاد را باید بیشتر مطرح و معرفی کنیم، بیان داشت: برنامه اساسی، وسیع، بزرگ و متنوعی برای ایام نوروز صیاد در هرمزگان طراحی خواهیم کرد تا همه ملت ایران این برنامه بزرگ را به نظاره بنشینند. استاندار هرمزگان اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که مردان و زنان دریایی ایران در قلب آب‌های نیلگون خلیج فارس، جشن و سرور و شادمانی برپا کرده‌اند و باید روی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار