کد خبر: 918572
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
شهردار شهرکرد گفت:
شهردار شهرکرد گفت: کسب درآمد از منابع پایدار در طول زمان موجب تقویت‌ شهرداری می‌شود‌.
حمیرا رحیمی

نورالله غلامیان دهکردی در آئین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری اظهار داشت: کار در حوزه اداری مالی بسیار سخت و تدبیر در این حوزه بسیار مشکل است اما با مدیریت خوب در این حوزه رضایت نسبی مردم حاصل شده است.

وی افزود: تکریم معاون قبلی به معنای خوب نبودن کار ایشان نیست بلکه تغییرات سبب بالندگی سیستم می‌شود و با تغییرات کار در سیستم شتاب می‌گیرد و ارائه خدمات بهتر می‌شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: ظرفیت خوبی در شهرداری موجود است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و با توجه به مدیریت شهری که در سازمان وجود دارد نیروهای شهرداری همه جا حرف برای گفتن دارند و مسئولان و کارشناسانی که مسئولیت پذیرفتند باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

غلامیان دهکردی خاطر نشان کرد: مدیریت در حوزه‌های مختلف شهری به سرعت پیش می‌رود و ما هم تلاش می‌کنیم تا از شهرهای هم سنگ خودمان عقب نمانیم و خدمات بیشتری را به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به ابطال برخی از مصوبات شورای شهر در دیوان عدالت اداری گفت: سازمان شهرداری‌ها طی نامه‌ای اعلام کرد که عوارض تبصره 2 ماده 39 امسال حذف می‌شود که این امر کاهش درآمد ناشی از دریافت عوارض را برای شهرداری به همراه دارد.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: مدیریت شهری هزینه دارد و هر شهرداری که درآمد بیشتر داشته باشد توانمندتر می‌تواند اقدام کند و کیفیت زندگی شهری را برای ساکنان آن شهر ارتقاء دهد اما اگر درامدی نداشته باشد حرفی هم برای گفتن ندارد.

غلامیان دهکردی با اشاره به کسب درآمد از منابع پایدار ادامه داد: کسب درآمد از منابع پایدار در طول زمان موجب تقویت شهرداری می‌شود که این خود سبب می‌شود شهرداری نقش‌ فعال‌تر و مفید‌تری در محیط‌ شهری ایفا‌ نماید‌ و پاسخگویی‌ مناسبی‌ به نیازهای شهروندان داشته‌ باشد‌.

در ادامه معاون جدید توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد گفت: کار در شهرداری باید بر مدار قانون اجرا شود.

محمدرضا امیدی اولویت کاری خود در این حوزه را نظم و پایبندی به قانون، افزایش درآمد شهرداری و کاهش هزینه ها، تکریم ارباب رجوع و احترام به حقوق شهروندان عنوان کرد.

 وی توزیع منطقی سرانه خدمات و اعتبارات در محلات شهر را ضروری عنوان کرد و افزود: در حوزه مالی، شهرداری نیازمند استفاده از ابزارهای نوین مالی، شفافیت و انضباط مالی می باشد.

معاون جدید توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد بیان داشت: شفافیت مالی باعث مشارکت بیشتر شهروندان و جلوگیری از بروز فساد در سیستم اداری می شود.

محمدرضا امیدی با اشاره به درآمد شهرداری اظهار داشت: ما باید به سمت درآمد بیشتر حرکت و مدیریت درآمد‌ها را تقویت کنیم و از کارشناسان شهرداری که علاقمند به کار درآمدی هستند در این حوزه استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید کمیته وصول مطالبات شهرداری فعال شود، افزود: قوی‌ترین مرکز درآمدی شهرداری‌ها کمیته وصول مطالبات است که حتما باید از نیروهای جوان سازمان‌های وابسته به شهرداری در این حوزه استفاده شود.

معاون جدید توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد بیان کرد: همچنین باید پیگیر سهم املاک شهرداری به صورت خیلی قوی باشیم و مدیر املاک و حقوقی شهرداری باید در این حوزه فعال‌تر شود و با توجه به اینکه راه و شهرسازی علاقمند به همکاری با شهرداری است باید این تعاملات تقویت شود.

امیدی خاطرنشان کرد: در راستای درآمدزایی از املاک تجاری، مسکونی و خدماتی شهرداری بیشتر تلاش و تعدادی از نیروهای شهرداری باید درآمدهای خفته در سطح شهر را بیدار کنند.

امیدی با بیان اینکه مدیریت هزینه از کسب درآمد مهم‌تر است، ادامه داد: امروز اگر ما رکود اقتصادی داریم تأثیر آن بر روی درآمد شهرداری‌ها هم است و قطعا درآمدهای شهر هم بالا رفته بنابراین علاه‌بر کسب درآمد بیشتر باید صرفه جویی کنیم.

همچنين در این جلسه از زحمات و خدمات داود مومني معاون پيشين اين شهرداري تجليل شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر