کد خبر: 918428
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
رئیس قوه قضائیه، سخنان اخیر رئیس جمهور در جمع سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مبنی بر هشدار به امریکا در قبال تهدیداتش را سخن همه مردم و مسئولان نظام دانست
رئیس قوه قضائیه، سخنان اخیر رئیس جمهور در جمع سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مبنی بر هشدار به امریکا در قبال تهدیداتش را سخن همه مردم و مسئولان نظام دانست و گفت: امریکا بداند که هر حرکت نامعقول و غیرمنطقی‌اش در مورد ایران، پاسخی خواهد داشت که در تاریخ ماندگار خواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، سخنان رئیس جمهوری در جمع سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را قدرتمندانه و عزتمندانه توصیف کرد و افزود: شنیدم که آقای ترامپ در پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری محترم کشورمان تهدید‌های متکبرانه و بلندپروازانه‌ای داشته است. البته از فرد محجور و سفیهی مثل ترامپ، چنین سخنانی بعید نیست، منتها باید بداند که همه فراعنه تاریخ، چنین تکبر غیرمنطقی داشته‌اند و همه را به عبودیت خود فرا می‌خوانده‌اند. امریکایی‌ها نباید فراموش کنند که اگر حق متعال اراده کند، شن‌های روان نیز مأمور الهی برای زمین‌گیر کردن آن‌ها می‌شوند.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به انواع اقدامات امریکا علیه مردم ایران در طول دهه‌های گذشته، تصریح کرد: سخن رئیس جمهوری محترم، سخن همه مردم و مجموعه نظام جمهوری اسلامی است. مردم و مسئولان، متحد و منسجم همانند کوه در برابر تهدید‌ها ایستاده‌اند و از عزت خود دفاع خواهند کرد. امریکا نیز بداند که هر حرکت نامعقولش در قبال ایران، پاسخی را در پی خواهد داشت که در تاریخ ماندگار شود. بر این اساس باید هوشیار باشد که مردم متین، عزیز و آبدیده ایران را چنین تهدید نکند. رئیس قوه قضائیه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه امریکا سر عقل بیاید و روش منطقی و عقلانی را در پیش بگیرد، خاطرنشان کرد: نتیجه این رفتارها، انزوای هرچه بیشتر این کشور در سطح جهان بوده است. گرچه ممکن است چند صباحی برخی کشور‌ها به دلیل فشار امریکا با آن همراهی کنند، اما هیچ‌کس چنین روشی را قبول نمی‌کند و امریکا بیش از هر زمان دیگری منزوی خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی دشمن علیه ایران، تصریح کرد: مدتی است که هیئت حاکمه امریکا با توهمات ناشی از مشاوره‌های غلط عوامل ضد انقلاب گمان می‌کند که وضعیت اقتصادی کشورمان را بر هم زده است. البته فشار‌های دشمن بی تأثیر نیست، اما در پیش آمدن برخی شرایط، مطمئناً سوء مدیریت‌ها اثرگذار بوده است. آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نگاه به درون، منافاتی با توسعه روابط با کشور‌های دیگر ندارد، افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر زمانی دشمن خیال کرد با قطع برخی روابط می‌تواند تأثیری بر اقتصاد کشور بگذارد، این تأثیر به کمترین میزان ممکن برسد. امروز، ایران اسلامی به عنوان یک کشور توانمند، قدرت بلامنازع منطقه است و تهدید و تحریم آن کاملاً بی معناست. منتها به شرط اینکه همه مسئولان با انسجام و وحدت و مردم نیز با فکر و عمل متحد، تهدید‌ها را خنثی کنند.
آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون سرزمین یهود از سوی رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر، این اقدام را در ادامه روش‌ها و منش‌های غیرانسانی و غیرمعقول این رژیم جنایتکار ارزیابی کرد و گفت: رفتار‌های رژیم صهیونیستی را از زمان پدید آمدن این غده سرطانی در منطقه بار‌ها مشاهده کرده بودیم، اما اقدام اخیر آن مبنی بر محروم کردن مردم فلسطین از حق تعیین سرنوشتشان، تحول رفتاری بسیار عجیبی بود. رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه کشور‌های اسلامی نباید اجازه باز شدن چنین راه‌هایی را بدهند، اظهار کرد: امروز جهان اسلام و همه وجدان‌های بیدار در جهان، موظف به حمایت از حقوق مردم فلسطین هستند. دست و پای ظالم باید قطع شود و تلاش مسلمانان باید معطوف به این ماجرا باشد. رژیم صهیونیستی، نماد و عصاره همه ظلم‌ها و جنایات سلطه جهانی و نمایانگر حقوق بشر امریکایی در عصر حاضر است.
‌رئیس قوه قضائیه همچنین به شهادت تعدادی از پاسداران و بسیجیان عزیز در مریوان از سوی عده‌ای فریب خورده و مزدور اجانب اشاره و تاکید کرد عاملان و افراد پشت پرده این جنایات بدانند که جمهوری اسلامی بر چنین ایذا‌هایی صبر نمی‌کند و قطعاً پاسخ قاطعی به آن‌ها خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار