کد خبر: 918280
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
عاملان قتل ندا و امیرحسین دو پرونده جنجالی مشهد سحرگاه دیروز در شهرک‌رجایی این شهر و در ملأ‌عام اعدام شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اولین متهم که مردی ۴۱‌ساله بود شامگاه سه‌شنبه، هفتم فروردین‌ماه امسال تحت تعقیب مأموران پلیس قرار گرفت و چند ساعت بعد از قتل ندا، دختربچه هفت‌ساله افغان بازداشت شد. او پس از دستگیری در جریان تحقیقات به قتل ندا، اعتراف کرد. متهم گفت: شغل من میوه‌فروشی است و به مصرف مخدر‌های تریاک و شیشه هم اعتیاد دارم. یکی از اتاق‌های خانه‌مان در شهرک شهید‌رجایی را به مغازه تبدیل کرده‌بودم. شب حادثه همسر و سه فرزندم به خانه پدرزنم رفته بودند و قرار بود بعد از تعطیل کردن مغازه من هم به آنجا بروم. مشغول کار بودم که ندا را دیدم که از مغازه نان خریده و داخل زنبیلی قرمز رنگ گذاشته و به خانه‌شان می‌برد. وسوسه شدم تا به او تعرض کنم برای همین با وعده دادن غذا او را فریب داده و به خانه کشاندم و به زور به او تعرض کردم. خواستم رهایش کنم که گفت: ماجرا را به پدرش می‌گوید. من هم ترسیدم و او را به قتل رساندم و جسدش را داخل یک‌گونی گذاشتم و حاشیه خیابان رها کردم تا اینکه چند ساعت بعد مأموران به سراغم آمدند و من را بازداشت کردند.
انتشار خبر قتل و تعرض به ندا موجی از خشم عمومی را به همراه داشت به طوری که پرونده به صورت ویژه رسیدگی و مرد میوه‌فروش به قصاص و اعدام در ملأعام محکوم شد. رأی دادگاه بعد از تأیید در دیوان عالی کشور و انجام تشریفات قانونی اجرای حکم سحرگاه دیروز در شهرک شهیدرجایی مشهد و در ملأعام اجرا شد.
دومین متهم که سحرگاه دیروز اعدام شد سجاد نام داشت. متهم ۲۷‌ساله ظهر روز پنجم اردیبهشت‌ماه امیرحسین دانش‌آموز ۱۰‌ساله را که مقابل خانه‌شان در بلوار شهید موسوی قوچانی منتظر تاکسی تلفنی بود سوار خودروی خود کرد و بعد از تعرض به او در بیابان‌های شهرک صنعتی توس وی را به قتل رساند.
متهم بعد از بازداشت گفت: من در رشته حقوق درس خوانده‌ام، اما حالا با خودروی سواری پراید که متعلق به پدرم است برای یک شرکت اینترنتی مسافربری می‌کنم. تنها پسر خانواده هستم و دو خواهر از خودم بزرگ‌تر دارم که ازدواج کرده‌اند. او در توضیح قتل گفت: من برای سوار کردن مسافر اینترنتی در حال عبور بودم که متوجه امیرحسین شدم که مقابل خانه‌شان منتظر سرویس مدرسه بود. وقتی توقف کردم گفت که آژانسی؟ که گفتم بله و سوار شد. بعد وسوسه شدم که به او تعرض کنم. وقتی از مسیر اصلی منحرف شدم او متوجه نیت من شد و شروع به سروصدا کرد. من هم به سرعت به طرف بیابان‌های اطراف رانندگی کردم و خواستم تعرض کنم که مقاومت کرد برای همین او را به قتل رساندم.
انتشار این خبر هم موجی از خشم عمومی را در مشهد و شهر‌های دیگر به همراه داشت. این پرونده هم مثل پرونده جنایت علیه ندا به سرعت در دستور کار پلیس و قوه قضاییه قرار گرفت و سجاد بعد از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی به درخواست اولیای‌دم به قصاص در ملأعام محکوم شد. حکم دادگاه بعد از تأیید در دیوان عالی کشور و انجام تشریفات قانونی سحرگاه دیروز در ملأعام اعدام شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار