کد خبر: 918148
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرف مقابل در مذاکرات اخیر تصور دارد با فشار اقتصادی می‌توانند خواسته نامعقول و سلطه‌طلبانه خود را بر ملت ایران تحمیل کنند که باید به آنان فهماند ملت ایران ملتی صبور و اهل تعامل است، اما عزت خود را حراج نمی‌کند.

جوان آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرف مقابل در مذاکرات اخیر تصور دارد با فشار اقتصادی می‌توانند خواسته نامعقول و سلطه‌طلبانه خود را بر ملت ایران تحمیل کنند که باید به آنان فهماند ملت ایران ملتی صبور و اهل تعامل است، اما عزت خود را حراج نمی‌کند.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۳۱ تیر ۹۷)، گفت: امروز هم از جهات بین‌المللی هم از بعد مؤلفه‌های منطقه‌ای و هم وضعیت اقتصادی داخلی کشور در دوره بسیار حساسی از تاریخ انقلاب قرار داریم که در تحلیل شرایط و یافتن راه‌حل‌ها باید به همه این ابعاد سه‌گانه توجه تام داشت.

وی افزود: ملت ایران در جریان هستند از جهت بین‌المللی با همه خصومتی که آمریکا پس از انقلاب علیه ما روا داشت، اما در موضوع هسته‌ای وقتی ایالات متحده پیشنهاد مذاکره را از طریق یکی از کشور‌های منطقه ارائه کرد، بعد از طی مراحلی برای ساماندهی پایه‌های گفتگو که یکی از آن‌ها پذیرش غنی‌سازی در ایران بود، ایران پذیرفت مذاکرات در قالب ۱+۵ انجام شود را در این گفتگو‌ها و تحریم‌ها برداشته شود و مسیر قابل تأیید آژانس از نظر فناوری هسته‌ای نیز فراهم آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از دو سال مذاکره توافقی حاصل شد تا امروز که بیش از ۱۲ گزارش از آژانس منتشر شده است ایران متعهدانه عمل کرد، اما در طرف مقابل آمریکا از ابتدا با تعلل و کم‌کاری به تعهدات خود عمل نکرد تا دوره رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که به کلی از توافق خارج شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که مسئولان برای بهبود شرایط کشور مخصوصاً از بعد اقتصادی تلاش خود را حتی با مذاکره با دشمن انجام دادند. بعد از خروج آمریکا از برجام اتحادیه اروپا کراراً تقاضا داشت متقابلاً و بر اساس حق قانونی خود مقابل به مثل نکند و از توافق هسته‌ای خارج نشود و قول دادند که ساز و کار‌هایی تدارک ببینند که منافع توافق هسته‌ای را برای ایران مهیا کنند. باز برای مرتبه دوم مسئولان کشور تقاضا را رد نکردند به این جهت که تا امکان دارد شرایط اقتصادی برای مردم مشکل نشود که البته هنوز این مرحله به نتیجه عملی نرسیده است و مذاکرات ادامه دارد.

وی افزود: از مجموع این مسیر حرکتی یک نکته قطعی است که نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت تکنولوژی هسته‌ای از همه روش‌ها برای رفع سوء تفاهمات و حل مسئله به نحوی که فشار اقتصادی بر مردم وارد نشود بهره جست و این مسیر را نیز ادامه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که جوهره آن این است که طرف مقابل تصور دارد با فشار اقتصادی می‌تواند خواسته نامعقول و سلطه‌طلبانه خود را بر ملت تحمیل کند و این جاست که باید به آنان فهماند ملت ایران ملتی صبور و اهل تعامل است، اما عزت خود را حراج نمی‌کند و غیرت ملی آنان اجازه نمی‌دهد به خاطر خوی سلطه‌طلبانه آمریکا آینده خود را از نظر پیشرفت تکنولوژی نادیده بگیرد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
کدام عمل شما را باور کنیم؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار