کد خبر: 917922
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
نماينده مردم بناب در مجلس از قابليت تبديل شدن اين شهرستان به قطب آموزش عالي شمالغرب کشور با حضور ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه‌هاي اين شهر خبر داد.
ضياءالله اعزازي‌ملکي با اشاره به ظرفيت‌هاي بسيار مناسب حوزه آموزش عالي در شهرستان بناب گفت: وضعيت آموزش عالي در اين شهرستان از ظرفيت بسيار خوبي برخوردار است به طوري که اين شهرستان داراي دانشگاه دولتي، آزاد، پيام‌نور و علمي‌کاربردي است که هر يک از اين دانشگاه‌ها حداقل داراي 3 هزار دانشجو هستند.
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه آمار مجموع دانشجوهاي شهرستان بناب بيش از 12 هزار نفر است، اضافه کرد: با توجه به وسعت، وجود امکانات و تجهيزات در شهرستان بناب اين شهرستان قابليت جذب تعداد دانشجو بيشتري نيز دارد و مي‌‎تواند در کنار تبريز قطب آموزش عالي شمالغرب کشور باشد.
وي با بيان اينکه بسياري از نخبگان مهندسي کشور از دانشگاه فني مهندسي فارغ‌التحصيل شده‎اند، گفت: با توجه به بهره‌مندي شهرستان از اساتيد مجرب و وجود امکانات مناسب در استان، دوره تحصيلي دکتري نيز براي دانشجويان در شهرستان بناب وجود دارد و دانشجويان دکتري مي‌‎توانند از اين ظرفيت مناسب بهره‌مند شوند.
اعزازي‌ملکي افزود: در کنار بهره‌مندي از اين فضاي دانشگاهي بناب از مدرسه علوم ديني و حوزه علميه بسيار خوبي نيز بهره مي‌برد و سالانه تعداد زيادي طلبه در اين شهرستان مشغول تحصيل و تهذيب مي‎شوند.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينکه جمعيت بناب 135 هزار نفر است، ادامه داد: با توجه به وجود بيش از 12 هزار دانشجو در شهرستان بناب، اين شهر به عنوان شهري دانشگاهي است و در حوزه آموزش عالي حرفي براي گفتن دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار