کد خبر: 917889
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان معتقد است شرایط و نحوه قهرمانی جوانان در رقابتهای جهانی، تضمین مطمئنی برای موفقیت آتی در رویدادهای بزرگ نیست.
کیانوش رستمی را شخص مرادی انتخاب کرد

جوان آنلاین: محمد نوری در خصوص کسب عنوان قهرمانی تیم وزنه برداری جوانان در رقابتهای جهانی ازبکستان گفت: کسب قهرمانی باعث خوشحالی و افتخار است و مطمئنا برای رسیدن به چنین عنوانی باید زحمت کشید اما در واقع باید دید که این قهرمانی با چه شرایطی کسب شده و چه تاثیری در روند آتی برنامه های وزنه برداری دارد. ما در شرایطی قهرمان وزنه برداری جوانان جهان شدیم که بر خلاف بسیاری از مدعیان، تیمی کامل را روانه میدان کردیم و به جای کسب مدال های پرتعداد، با امتیاز توانستیم صاحب این عنوان شویم.

وی تصریح کرد: طبیعتا کسب قهرمانی با این وضعیت به هیچ عنوان نمی تواند ما را در میادین بزرگی همچون بازیهای آسیایی و المپیک امیدوار و تامین کند، چراکه در این میادین، کسب مدال در مجموع مهم است و باید عملکرد مدالی خود را تقویت کنیم.

پیشکسوت وزنه برداری کشورمان ادامه داد: متاسفانه متولیان فدراسیون طوری این قهرمانی ها را بزرگ می کنند که بسیاری از مسئولان ورزش و مردم علاقمند را بیش از حد به آینده دلخوش می کند. در حالی‌که آنها نمی دانند این قهرمانی ها به لطف کسب امتیاز کسب شده و تضمین خوبی برای المپیک و کسب مدال مجموع نیست.

نوری به نحوه حضور کیانوش رستمی در ترکیب تیم ملی و ناکامی او در رکوردگیری هم اشاره کرد و گفت: تغییر وزن کیانوش رستمی و آمدن او به وزنی که سهراب مرادی حضور دارد به دلیل حذف وزن او از المپیک بوده و مطمئنا برای اینکه بتواند در المپیک حضور داشته باشد چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. ضمن اینکه راهیابی او به جمع ملی پوشان وزنه برداری به لطف نظر و حمایت شخص علی مرادی است که بر خلاف نظر کادر فنی و سرمربی تیم ملی چنین چیزی را به آنان تحمیل کرد.

وی در پایان با تاکید بر اظهار گلایه بسیاری از اعضای مجمع و کادر فنی از تصمیم علی مرادی گفت: همه دیدند که کیانوش رستمی وزنه های خود را در انتخابی و رکوردگیری تیم ملی اوت کرد اما در نهایت با نظر علی مرادی به تیم ملی راه یافت. این موضوع به هیچ عنوان مورد تایید اهالی وزنه برداری نبوده، نیست و نباید اتفاق می افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم وزنه برداری جوانان کشورمان با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نشان نقره و ۳ مدال برنز و کسب ۵۱۲ امتیاز، قهرمان رقابتهای جهانی ۲۰۱۸ ازبکستان شد. تیم ازبکستان نیز با ۴۳۶،۸ امتیاز و ترکیه با ۴۳۶،۸ به ترتیب نایب قهرمان و سوم شدند.

تیم ایران در کنار تیم‌های ازبکستان، ترکیه و آمریکا، چهار تیمی بودند که در جمع ۴۳ کشور شرکت کننده با ترکیب کامل (۸ نفره) در این رقابتها حضور داشت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار