کد خبر: 917863
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
دنيا حيدری
زمان زیادی تا آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی نمانده و انتظار می‌رود با پایان یافتن رقابت‌های جام جهانی، توجه آقایان در این اندک زمان باقی مانده به سمت کاروان اعزامی ایران جلب شود، کاروانی که برای کسب موفقیت در این رقابت‌ها نیازمند توجه و حمایت فراوان است.
حرف‌های متناقض رئیس کمیته ملی المپیک، اما نگرانی‌های زیادی را در آستانه این مسابقات ایجاد کرده است، حرف‌هایی که می‌تواند نشان از وخامت اوضاع داشته باشد و نوعی زمینه‌سازی برای ناکامی‌های احتمالی در آینده!
این یکی از شیوه‌های مرسوم مدیریت در ورزش ایران است که شاید نظیر آن را در هیچ کجای دیگر نتوان دید. تناقض در رفتار و گفتار و شیوه‌ای منحصر به فرد که در آستانه مسابقات بزرگ و مهم، بیش از هر زمان دیگری دیده می‌شود و به آقایان مدیر و مسئول اجازه می‌دهد تا هر آنچه که می‌خواهند به زبان آورند، آن هم با هرگونه تعریف و تفسیری که جالب‌تر شود، بی‌آنکه نیاز و قصدی برای عملی شدن آنچه می‌گویند وجود داشته باشد. حرف‌های صالحی‌امیری در حاشیه نشست سرپرستان اعزامی به بازی‌های آسیایی نمونه بارز این تناقض‌گویی‌هاست، تناقض گویی‌های نگران‌کننده‌ای که پاسخ قانع‌کننده‌ای نمی‌توان برای آن یافت.
صالحی‌امیری صراحتاً می‌گوید که تضمینی بابت کسب نتیجه از بازی‌های آسیایی جاکارتا نمی‌دهد. در نگاه اول شاید بتوان حق را به رئیس کمیته ملی المپیک داد، چراکه پیش‌بینی نتیجه کار آسانی نیست، اما نه وقتی که آقایان طی ماه‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها طی مصاحبه‌های خود از مهیا بودن شرایط و برپایی تمام و کمال اردو‌ها بدون کمترین مشکلی خبر دادند و حتی تأکید داشتند که مشکلات مالی هم نتوانسته سدی برای آماده‌سازی تیم ملی باشد. بار‌ها حتی از زبان شخص رئیس کمیته ملی المپیک گفته شده که از تمام ظرفیت ورزش در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای موفقیت ورزش ایران در بازی‌های آسیایی استفاده شده و تأکید شده که مسئولان تیم‌ها و فدراسیون هم تمام تلاش‌شان را کرده‌اند تا تیم‌های تحت مدیریت‌شان به بهترین شکل ممکن در این مسابقات حضور پیدا کنند. مانور زیادی هم شده که تعامل بین وزارت ورزش و کمیته المپیک در بهترین شرایط قرار دارد و این دو ارگان می‌خواهند در کنار هم باشند و به ورزش کمک کنند. همچنین تأکید شده که فدراسیون‌ها در خصوص مسائل مالی تطمیع شده‌اند: «در مرحله اول ۷۰ درصد مسائل مالی فدراسیون‌ها را تأمین کرده‌ایم. در مرحله دوم با برگزاری جلسات تمام هماهنگی‌ها را انجام داده‌ایم و در مرحله سوم هم به همراه وزارت ورزش و صداوسیما تلاش می‌کنیم که ورزش در آرامش کارش را دنبال کند.»
با این تفاسیر می‌توان به این جمع‌بندی رسید که کاروان ایران توانایی کسب نتیجه‌ای در خور توجه از رقابت‌های آسیایی را دارد. البته به شرط اینکه تمام آنچه در راستای آماده‌سازی کاروان اعزامی ایران گفته شده، رنگ و بوی واقعیت داشته باشد، نه یک تصویر‌سازی زیبا و دلفریب و دور از واقعیت.
پیش‌بینی نتیجه کار آسانی نیست، اما وقتی به گفته آقان همه شرایط مهیاست، دیگر پیش‌بینی یا دادن تضمین برای موفقیت در این رقابت‌ها نمی‌تواند خیلی هم سخت باشد، مگر آنکه شرایط آنطور که گفته می‌شود، مهیا نباشد و مشکلات در حرف مرتفع شده باشد، نه در عمل که در آن صورت حق کاملاً با رئیس کمیته ملی المپیک است که نمی‌تواند تضمینی بابت کسب نتیجه در جاکارتا بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار