کد خبر: 917858
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
کارگردان مستند «عطا سور» گفت: تصویربرداری این مستند که به زندگی یکی از کولبران کرد کشورمان می‌پردازد، به پایان رسیده است و به زودی آماده نمایش می‌شود.
فاطمه مرزبان کارگردان و مستندساز سینمای ایران در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به مستند در دست ساخت خود با عنوان «عطا سور» اظهار داشت: تصویربرداری این کار به پایان رسیده است و در مرحله تدوین قرار دارد، اما برای کامل‌تر شدن خط داستانی مستند، بخش‌های دیگری را هم در چند روز آینده، تصویربرداری می‌کنیم. مرزبان تصریح کرد: آشنایی من با «عطا» سوژه مستند اینگونه شکل گرفت که سال گذشته به سفارش حوزه هنری کردستان به دنبال سوژه‌ای برای ساخت مستندی بودم که توسط یکی از این کولبران با این فرد آشنا شدم. این کارگردان یادآور شد: «عطا» کولبری بود که در یکی از روستا‌های مرزی مریوان زندگی می‌کرد و به دلیل نبود شغل به کولبری مشغول بود، اما بعد از چند سال توسط یکی از دوستانش که تعاونی ماهیگیران دریاچه زیوار را راه‌اندازی کرده بود، به کار صید ماهی مشغول می‌شود و البته نسبت به حیوانات محل زندگی خود هم رفتار خوبی دارد.
وی اظهار داشت: برای آشنایی بیشتر با شخصیت عطا به محل کارش رفتم و بعد از اینکه آشنایی بیشتری با او پیدا کردم، تصمیم گرفتم تا این مستند را بر اساس زندگی این فرد تولید کنم. دلیل اینکه نام «عطا سور» را برای مستند برگزیدم این است که این فرد مو‌هایی قرمز دارد و به همین علت نیز دوستانش او را با این نام صدا می‌زنند. مرزبان خاطرنشان کرد: این مستند ۲۵ دقیقه‌ای در حال حاضر در مراحل پایانی کارش قرار دارد و تا انتهای تیر‌ماه آماده نمایش می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار