کد خبر: 917664
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
دارابی:
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: هم اکنون اغلب سازمان‌ها به بیلان کار و ارائه آمار روی آورده‌اند اما باید توجه داشته باشید آمار حتی اگر درست و بدون دست کاری هم باشد کم اهمیت‌ترین داده‌هاست.

جوان‌آنلاین: علی دارابی ضمن تشکر از انجمن متخصصان روابط عمومی برای برپایی این جشنواره اظهار کرد: نوزدهمین سالگرد درگذشت دکتر حمید نطقی را که به واقع بنیانگذار روابط عمومی در ایران بودند و برای تحقق یک روابط عمومی کارآمد، موفق، تاثیرگذار تلاش‌های علمی و خدمات زیادی کرده‌اند گرامی می‌داریم و قدردان زحمات ایشان هستیم.
وی در ادامه به بایسته‌های انتشارات در روابط عمومی اشاره کرد و افزود: موضوع این جشنواره انتشارات در روابط عمومی و تجلیل از برترین‌های این حوزه است، بر این اساس باید ابتدا کمی در مورد استراتژی انتشارات در روابط عمومی مطالبی را بیان کرد.
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه برای شناخت بهتر از جایگاه انتشارات در روابط عمومی، سه مفهوم انتشارات، روابط عمومی و گستره عمومی را باید به خوبی شناخت و از یکدیگر تمیز داد خاطرنشان کرد: اصولاً روابط عمومی‌ها به منظور ایجاد درک یا تلقی بهتری از کانون‌های قدرت در بین یک جامعه مخاطب که در یک گستره عمومی زیست می‌کنند و همچنین دریافت و تحلیل بازخورد عملکرد این کانون‌ها در جامعه تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: انتشارات از مهمترین اجزای فرآیند روابط عمومی‌ها در ارائه باورها، اهداف خرد و کلان انواع کانون‌های اجتماعی در گستره عمومی است.
دارابی با بیان اینکه روابط عمومی‌های کشور، همگی از شبکه‌های تبلیغاتی و ارتباطی بهره می‌برند گفت: آن چه آنان را از هم باز می‌شناساند محتوی است و آن چه یکی را موفق و آن دیگری را ناموفق جلوه می‌دهد اندیشه پشت این محتواست که آن را هدفمند و هوشیار می‌سازد به این ترتیب اگر روابط عمومی سازمان موفق نیست، باید این مسئله را به نبود استراتژی ارتباطی در تولید محتوی مرتبط دانست.
معاون امور استان‌های صداوسیما افزود: در چنین موقعیتی تمام محتوای چاپ شده در قالب انتشارات، در این روابط عمومی‌ها کلیشه است؛ هم اکنون اغلب سازمان‌ها به بیلان کار و ارائه آمار روی آورده‌اند اما باید توجه داشته باشید آمار حتی اگر درست و بدون دست کاری هم باشد کم اهمیت‌ترین داده‌هاست.
وی تصریح کرد: امروزه در تمام جهان مسیر تولید محتوی به سوی مدیریت دانش پیش می‌رود ولی ما در همان سطح مدیریت اطلاعات مانده‌ایم که خود سبب شده ابزارهای انتشاراتی ما ناکارآمد باشند چرا که یکی از اشتباهات روابط عمومی‌های ما این است که گمان می‌کنند خودشان باید محتوی تولید کنند حال آنکه این گونه نیست، وظیفه واحدهای سازمانی دیگر است که بطور تخصصی این کار برعهده دارند.
دارابی با تاکید بر اینکه کار اصلی روابط عمومی، پردازش درست و علمی اطلاعات و بهره‌گیری از شبکه‌های ارتباطی برای انتقال این اطلاعات به مخاطبان است گفت: روابط عمومی، کنش‌گر و رابط است که اطلاعات را از بخش های تخصصی می‌گیرد و پس از پردازش آنها را در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به اهمیت یافتن مخاطب و کاربر در رسانه های عمومی و فضای مجازی خاطرنشان کرد: مخاطب و کاربر امروز ما منفعل و نظاره‌گر نبوده و ارتباط با او هم مونولوگ و از بالا به پایین نیست، امروزه مخاطب و کاربر مولد و نقش جدی در تولید پیام و توزیع آن دارد.
وی ادامه داد: اگر چه ابزارهای نوین، جذاب و تاثیرگذار الکترونیکی، سمعی و بصری در دنیای ارتباطات آنقدر متنوع، متکثر و متعدد شده است اما نقش انتشارات همچنان از اهمیت خاص خود برخوردار است.
دارابی در بخش دیگری از سخنان خود به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: بسیاری از صاحبنظران قرن بیستم را قرن امام خمینی(ره) نامیده‌اند.
معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه روابط عمومی‌ها موتور محرکه و کانون تلاش و فعالیت در این عرصه هستند افزود: لازم است به صورت مستدل و عالمانه و باور پذیر به تبیین و تحلیل دستاوردها و کارنامه انقلاب اسلامی در حوزه ماموریت‌های خود بپردازند و هم با رصد و دروازه‌بانی درست و به موقع به شبهات و پرسش‌ها در حوزه کاری خود پاسخ دهند.
وی گفت: تحریم‌ها، تهدیدها، جنگ 8 ساله و ... پایمردی، مقاومت و افتخار آفرینی و پیشرفت ایرانیان اگر چه موانع و مشکلاتی ایجاد کردند اما در جنگ اراده‌ها این مردم ایران بودند که با هدایت امام و رهبری و حضور خود در صحنه‌های مختلف پیروز میدان بوده‌اند.
دارابی با تاکید بر اینکه افتخار به گذشته و امید به آینده باید راهبرد فعالیت‌های روابط عمومی‌ها در تبیین کارنامه و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد تصریح کرد: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با 150 شبکه رادیویی و تلویزیونی که به بیش از 35 زبان فراملی برنامه تولید و پخش می‌کنند آمادگی لازم برای همکاری با روابط عمومی‌ها را برای انعکاس خدمات بخش‌های مختلف اجرایی کشور را دارد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما اضافه کرد: در کنار تقویت و افزایش نفوذ و تاثیرگذاری روابط عمومی‌ها در ساختارهای دولتی هر قدر به سمت ایجاد، بسط و گسترش و تقویت سمن‌ها، نهادهای غیر دولتی و مردمی در حوزه روابط عمومی‌ها حرکت کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار