کد خبر: 917565
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
مرد معتادی که به انگیزه خرید و فروش مواد مخدر مرتکب قتل دوست معتادش شده بود، در جلسه محاکمه جرمش را انکار کرد. متهم بعد از آخرین دفاع به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، یکم فروردین‌سال‌۹۶ مأموران پلیس پایتخت از قتل مرد جوانی در منطقه انبار گندم باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد مرد جوان از معتادان محل به نام حجت است که بر اثر ضربات چاقو کشته شده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه پلیس با رصد دوربین‌های مداربسته حوالی محل حادثه دریافت زن و مرد جوانی بعد از قتل از محل گریخته و متواری شده‌اند. با این سرنخ تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و سپس در ردیابی تلفن همراه مقتول، دوست معتاد او به نام احمد شناسایی و بازداشت شد. همچنین مشخص شد او همان فردی است که در فیلم زمان حادثه مشاهده شده است، به این ترتیب احمد تحت بازجویی قرار گرفت. مرد جوان در حالیکه سعی داشت پلیس را گمراه کند، اما با پخش فیلم دوربین مداربسته بالاخره لب به اعتراف گشود و به قتل حجت با انگیزه خرید و فروش مواد اعتراف کرد. به این ترتیب مرد جوان روانه زندان شد، اما پلیس نتوانست هیچ ردی از زن جوان پیدا کند.
با کامل شدن تحقیقات پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه رسیدگی که به ریاست قاضی عبداللهی تشکیل شد اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و خلاف اظهاراتش جرمش را انکار کرد، گفت: «من قاتل نیستم. قبول دارم در آن زمان معتاد بودم و گاهی اوقات مواد می‌فروختم، اما زنی که در فیلم ضبط شده همراهم بود یک زن معتادی که برای خرید مواد‌مخدر سراغم آمده بود. من او را خیلی نمی‌شناختم و با هم ارتباطی نداشتیم.» متهم در ادامه گفت: «آن روز در خیابان انبار گندم مقداری مواد به زن معتاد فروختم و در حال رفتن به خانه بودم که یکباره حجت را در حالی که خونین روی زمین افتاده بود، دیدم. او هنوز نفس می‌کشید و زنده بود ولی نمی‌توانست حرف بزند. وسوسه شدم و به انگیزه سرقت بالای سرش رفتم و برای پیدا کردن پول، جیب‌هایش را گشتم، اما خبری از پول نبود. آنجا بود که گوشی موبایل، یک بسته کبریت و مقداری تخمه از جیب‌های مقتول دزدیدم و فرار کردم.»
متهم در آخرین دفاعش گفت: «چند روز بعد گوشی موبایل را به مبلغ ۱۷۰‌هزار تومان به یک مواد فروش فروختم و در عوض یک گرم شیشه و مقداری پول گرفتم. باور کنید، نمی‌دانم چه کسی حجت را کشته است.»
متهم در پاسخ به سؤال هیئت قضایی مبنی بر اینکه چرا وقتی مقتول را خونین روی زمین دیدی با اورژانس تماس نگرفتی گفت: «ترسیدم گرفتار پلیس شوم.»
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارک موجود در پرونده مرد معتاد را به قصاص محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار