کد خبر: 917563
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه سلطان سکه و پسر وی به همراه ۱۸‌نفر از عوامل باند وی در بازداشت هستند، گفت: گردش مالی و اسناد مرتبط با این پرونده با همکاری بانک‌ها در حال جمع‌آوری و مستندسازی است.
به گزارش خبرنگار ما، سردار حسین رحیمی در حاشیه دومین مرحله از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس در پلیس امنیت تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «دومین مرحله از اجرای این طرح در ۴۸‌ساعت گذشته طی ۵۸‌مرحله عملیات در نقاط مختلف اجرا شد که در جریان آن ۲۳۸‌نفر از اوباش دستگیر شدند. ۵۰ نفر از دستگیر شدگان که در گروه سنی زیر ۱۸‌سال بودند که تحویل خانواده‌ها شدند و ۱۸۸‌نفر نیز به مقر‌های پلیس فرستاده شدند.»
سردار رحیمی در خصوص جرائم نفرات دستگیر شده، گفت: «عمده جرائم این افراد، مزاحمت برای شهروندان، درگیری مسلحانه، چاقوکشی، تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی، خفتگیری و تجاوز به عنف، زورگیری، شرارت و تخریب اموال شهروندان بوده است.»
فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به کشف ۱۰‌قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۱۶۰‌قبضه سلاح سرد از دستگیرشدگان تصریح کرد: «در این طرح ۱۱۷‌قهوه‌خانه، ۶۲‌واحد باشگاه بدنسازی و ۴۸‌مورد پارک و تفرجگاه عمومی پاکسازی شد.»
سردار رحیمی ادامه داد: «یک گروه نیز به تخریب شبانه اموال مردم می‌پرداختند که شناسایی و دستگیر شدند. همچنین تعدادی از اوباش معروف و سابقه‌دار که در فضای مجازی اقدام به کری‌خوانی می‌کردند نیز دستگیر شدند. سردار رحیمی تأکید کرد اراذل و اوباش سطح یک و دو در کنترل کامل پلیس هستند.»
پلیس همچنان پیگیر پرونده سلطان سکه پایتخت است
سردار رحیمی با بیان اینکه سلطان سکه پایتخت به نام «وحید مظلومی» و پسر وی به همراه ۱۸‌نفر از عوامل او در بازداشت شدند و در مرحله بازجویی پلیس و دادستانی قرار دارند، گفت: «تمام عوامل این پرونده شناسایی و دستگیر شده‌اند و گردش مالی و اسناد مرتبط با این پرونده با همکاری بانک‌ها در حال جمع‌آوری و مستندسازی است. این فرد یکبار در سال‌۹۱ بازداشت و محاکمه شده بود که با اعمال نفوذ از مجازات رهایی یافت.» وی در ادامه گفت: «جمعی از دستگیرشدگان پرونده مربوط به سلطان سکه از جمله ۹۰‌نفری هستند که ۲۵ اسفند‌سال گذشته در رابطه با اختلال در بازار سکه و ارز دستگیر شده بودند.»
بررسی پرونده ۳۵ وارد کننده متخلف
رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: «پرونده ۳۵‌شرکت متخلف در زمینه واردات گوشی تلفن همراه با ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی نیز همچنان از سوی پلیس در حال بررسی است و در این خصوص سه بازپرس ویژه از سوی دادستان تهران برای بررسی این پرونده منصوب شده است.»
به گفته سردار رحیمی پلیس هنوز به پرونده واردات غیرقانونی خودرو‌های خارجی ورود نکرده است.

گفت و گو با متهم
در طرح دستگیری اراذل و اوباش پایتخت که صبح دیروز در مقر پلیس امنیت برگزار شد، تعدادی از افراد دستگیر شده در حیاط پلیس دست و پا بسته ایستاده بودند. بعد از بازدید سردار رحیمی از کشفیات افراد دستگیر شده که روی میز چیده شده بود و صحبت وی با متهمان، سراغ یکی از آن‌ها رفتم تا با متهم گفت و‌گویی داشته باشم. متهم مرد ۳۵ ساله‌ای به نام فرید بود که با غصب عنوان مرتکب خفتگیری از چند نفر از شهروندان شده بود.
چند مورد خفتگیری داشتی؟
هفت الی هشت مورد.
سراغ چه کسانی می‌رفتی؟
بیشتر کسانی که مصرف کننده مواد بودند.
چرا؟
از این نقطه ضعف آن‌ها استفاده می‌کردم، چون می‌دانستم از ترس پلیس خیلی سر و صدا نمی‌کنند و حرفی نمی‌زنند.
شیوه‌ات چگونه بود؟
کارتی داشتم که از تاریخ آن کارت دو سال گذشته بود، اما افراد متوجه نمی‌شدند که کارت فاقد اعتبار است. با شناسایی طعمه‌ها از این کارت استفاده می‌کردم و با اسم مأمور آن‌ها را با یک دستبند فلزی تهدید و بعد از آن‌ها زورگیری می‌کردم.
تنها بودی؟
نه، ما یک باند سه الی چهار نفره بودیم.
شغلت چه بود و چه شد که سر از این کار درآوردی؟
کارمند دانشگاه بودم. یک‌فرزند دختر سه‌ساله دارم که به بیماری عفونت ریه مبتلاست. برای هزینه‌های درمان او به مشکل خورده‌بودم و با همسرم مشکل داشتم. روزی در پارک نشسته بودم که همسرم تماس گرفت و سر داروی دخترم با هم بحثمان شد. کنارم مرد میانسالی نشسته بود که بعد از تماس با همسرم پرسید مشکلت چیست. با او حرف زدم و او پیشنهاد این کار را داد و منم از سر ناچاری قبول کردم.
چطور دستگیر شدی؟
روزی مصرف کننده موادی را تعقیب کردم. او بعد از تهیه مواد سوار ماشین شد و من هم بلافاصله سوار ماشین شدم و پشت سر او حرکت کردم. در اتوبان امام علی (ع) سد راهش شدم و با شیوه‌ای که برایتان گفتم از او مبلغ ۱۰۰‌هزار تومان گرفتم. گویا طعمه مشخصاتم را به پلیس داده بود. چون روز دستگیری در میدان امام حسین (ع) راه می‌رفتم که پلیس مرا دستگیر کرد بعد‌ها فهمیدم او مرا لو داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار