کد خبر: 917478
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
مدیر امور برق شهرستان کاشان از افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق در منطقه کاشان به واسطه استفاده از کولر‌های گازی بی‌کیفیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
علیرضا عرب‌بیگی گفت: شهروندان باید هنگام خرید به کم مصرف و گرمسیری بودن کولر گازی و همچنین اینورتردار بودن آن از نوع t۳ دقت لازم را داشته باشند. وی بدون اشاره به میزان مصرف برق در شهرستان کاشان بیان کرد: علت اصلی خاموشی‌ها مصرف زیاد برق است که شهروندان باید آن را مدیریت کنند.
مدیر امور برق شهرستان کاشان با تقدیر از مردم که مدیریت صرفه‌جویی در مصرف برق را در دستور کار قرار داده‌اند، تصریح کرد: عده‌ای از مردم نیز این مهم را رعایت نمی‌کنند و صرفه‌جویی نتوانسته عامل جایگزینی برای کمبود برق باشد به همین علت خاموشی‌های اضطراری ناشی از اضافه مصرف برای تأمین انرژی اعمال می‌شود.
وی افزود: با توجه به شرایط موجود در سد‌های آبی کشور، هر سال نزدیک به ۹ هزار مگاوات از نیاز کشور در اوج مصرف از نیروگاه‌های آبی تأمین می‌شود. عرب‌بیگی با اشاره به کمبود شدید منابع آب پشت سد‌ها ادامه داد: امسال امکان به کارگیری درصد زیادی از نیروگاه‌های آبی کشور وجود ندارد و افزون بر آن نیروگاه‌های سیکل ترکیبی نیز که برای خنک‌کنندگی احتیاج به آب دارند، بعضاً از مدار تولید خارج شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار