کد خبر: 917475
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه امسال وضعیت آب شش شهر استان نگران‌کننده گزارش شده بود، از نبود ضرورتی برای قطعی آب و جیره‌بندی آن خبر داد.
علیرضا جزء قاسمی گفت: شهر‌های زنجان، کرسف، چورزق، سهرود، قیدار و ارمغانخانه وضعیت نگران‌کننده‌ای در حوزه آب دارند که با مدیریت تقاضا و مصرف بهینه مشترکین این شهرها، می‌توان از این مشکل عبور کرد.
وی با اشاره به تأکید استاندار زنجان مبنی بر استفاده از پساب تولیدی تصفیه‌خانه‌های شرکت آب و فاضلاب در صنایع استان زنجان ادامه داد: بر اساس این دستور پیگیر هستیم تا صنایع مختلفی همچون پتروشیمی و فولاد از پساب تصفیه‌خانه زنجان استفاده کنند.
جزء قاسمی با اعلام اینکه در حال حاضر سالانه بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب پساب در تصفیه‌خانه شهر زنجان که جزو پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور محسوب می‌شود تولید می‌شود، گفت: تمام صنایع استان به غیر از صنایع غذایی و دارویی می‌توانند از پساب تصفیه شده در فعالیت‌های خود استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان پساب را مطمئن‌ترین منبع تأمین آب برای صنایع دانست و گفت: تا زمانی که مدنیت و شهرنشینی وجود داشته باشد، منبع دائمی پساب نیز وجود خواهد داشت. وی همچنین اعلام کرد: تصفیه‌خانه آب شرب شهر‌های ابهر و خرمدره نیز امسال به همت شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسند که این پروژه در حال حاضر در مرحله نصب تجهیزات بوده و ۳۰ درصد از تجهیزات آن تا کنون نصب و در سال جاری به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد. جزء قاسمی به اجرای طرح آبرسانی به شهر‌های ابهر و خرمدره نیز اشاره کرده و افزود: این طرح شامل آبرسانی، تأمین آب، اصلاح شبکه، احداث مخازن و حفاری و تجهیز چاه می‌شود. همچنین طرح آبرسانی به سایر شهر‌های استان نیز متناسب با نیاز این شهر‌ها اجرایی می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار