کد خبر: 917449
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید که ایران به واسطه پوتین پیامی برای ترامپ ندارد و چنین بحثی با دولت روسیه نداشته‌ایم.

جوان آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید که ایران به واسطه پوتین پیامی برای ترامپ ندارد و چنین بحثی با دولت روسیه نداشته‌ایم.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ابتدای کنفرانس خبری امروز خود، سومین سالگرد دستیابی به برجام و این روز را که روز تعامل و گفتگو با جهان ثبت شده است، تبریک گفت.

قاسمی در ادامه با اشاره به جام جهانی فوتبال و قهرمانی فرانسه در این مسابقات گفت: فوتبال امروز به عنوان فقط ورزش نیست، بکه یک موضوع مردمی و جهانی است و نشانه‌ای است برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، استفاده بهنگام از دفاع و تهاجم را می‌توان هوشمندانه استفاده کرد. به دولت و مردم فرانسه قهرمانی در جام جهانی و به دولت و مردم کرواسی نایب قهرمانی را تبریک می‌گویم.

ایران پیامی به واسطه پوتین برای ترامپ ندارد

وی در خصوص دیدار امروز پوتین و ترامپ و شایعه انتقال پیام ایران به ترامپ از طریق پوتین گفت: چنین چیزی وجود ندارد و ما پیامی برای آقای ترامپ نداریم و در این خصوص با دولت روسیه چنین بحثی نداشتیم.

محتوای مذاکرات ولایتی و پوتین رسانه‌ای نشده است/ تنها بحث سرمایه‌گذاری در بخش نفتی رسانه‌ای شده است

سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص واکنش روس‌ها به اظهارات ولایتی گفت: من فکر نمی‌کنم محتوای مذاکرات منتشر شده باشد. محتوای مذاکرات مربوط به گفتگوی دو ساعته با آقای پوتین و دیگر مقامات روس بوده، فکر نمی‌کنم، محتوای آن منتشر شده باشد. آنچه در رسانه‌ها مطرح شد فکر نمی‌کنم که صورت و محتوای مذاکرات بوده باشد. در این جلسه طیف گسترده‌ای از [مسائل]مطرح شد. آنچه در رسانه‌ها مطرح شد بحث سرمایه‌گذاری در بخش نفتی ایران بود و طرفین تعابیر خود را منطبق بر سیاست خارجی خود مطرح کردند. ‎

قاسمی در ادامه در خصوص ارائه پیام‌های رئیس جمهوری به سران دیگر کشور‌ها گفت: فکر می‌کنم اولین سفر را آقای کمال خرازی پیام رئیس جمهور را به ایتالیا، واتیکان و اسپانیا بردند، خانم ابتکار به اندونزی و مالزی رفتند. رئیس دفتر رئیس جمهوری به ترکیه رفتند. آخرین مورد تا الان سفر آقای ولایتی به روسیه بود که اخیرا مطرح شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. این سفر پیامی هم از سمت مقام معظم رهبری برای‌آقای پوتین داشت که در این دیدار به ایشان ارائه شد.

درباره صحت و سقم بحث نفت در برابر کالا نمی‌توانم اظهار نظر کنم

وی در خصوص بحث نفت در برابر کالا که توسط روس‌ها مطرح شد، گفت: من این را از مقامات روس شنیدم و درباره صحت و سقم این خبر و صلاحیت این مقام روس نمی‌توانم اظهار نظر کنم. قطعا نیاز به تبادل هیئت و گفتگو و رسیدن به توافق و قرارداد هست که فکر می‌کنم که این می‌تواند مسیر طولانی باشد؛ و فکر می‌کنم که سیاستمداران می‌توانند مواضع خود را مطرح کنند.

تمرکز وزارت خارجه بر مباحث اقتصادی

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نقش‌آفرینی معاونت اقتصادی وزارت خارجه گفت: بحث اقتصاد بحث مهمی است و از گذشته مطرح بوده و فقط بحث امروز نیست. در مورد صادرات غیرنفتی، بازار‌های مشخصی برای ما وجود دارد. احتمالا اولویت‌هایی می‌تواند برای ما در اقصی نقاط جهان وجود داشته باشد. اینکه ایران بتواند به آن کشور‌ها صادرات غیرنفتی داشته باشد. سیاستی که در تهران طی دو سه سال اخیر دنبال شده، تمرکز بر بخش اقتصادی هم هست و معاونت اقتصادی در وزارت خارجه ایجاد و این بخش فعال شده است؛ و در سفر‌های آقای دکتر ظریف، علاوه بر سفر‌های سایر وزرا، ما بخش‌های دولتی و غیردولتی را به همراه هیئت‌ها داشته‌ایم. برنامه کلی برای همه نمایندگی‌های ایران با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور‌های مورد نظر موجود است. عوامل دیگری قطعا وجود دارد که بخشی از آن‌ها داخلی مثل کیفیت و قیمت و قابل رقابت بودن، و بخشی هم عوامل خارجی است. ‎

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار