کد خبر: 917340
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
5 نکته درباره مدیریت استرس در شرایط دشوار مالی
راه‌های معینی که شما و خانواده‌تان می‌توانید هزینه‌های زندگی را کاهش دهید را پیدا و یادداشت کنید. پس از برنامه‌ریزی مالی بابت نحوه تنظیم دخل و خرج خانواده، به آن برنامه خاص متعهد باشید و مرتباً آن را مرور کنید. اگر چه در کوتاه‌مدت ممکن است دچار اضطراب شوید لیکن روی کاغذ آوردن برنامه و متعهد ماندن به آن می‌تواند استرس شما را تا حدی کاهش دهد
ترجمه و تنظیم: محمدرضا سهیلی‌فر
امروزه موضوعات پولی و مالی فکر بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است. طبق نظرسنجی‌های روانشناسی انجام شده، قریب به اتفاق مردم، پول را یک عامل مهم استرس‌آور می‌دانند. حتی وقتی اوضاع اقتصادی به ظاهر در وضعیت مطلوبی قرار دارد، مشکلات مالی، بسیاری از مردم را نگران می‌کند، اما مانند بسیاری از عوامل استرس‌زا که روزمره درگیر آن‌ها هستیم، این تنش‌های اضافی را هم می‌توان مدیریت کرد. در هر زمان که با دشواری مالی روبه‌رو شویم، استراتژی‌های سلامتی روان وجود دارند که با مدیریت استرس به کمک شما و خانواده‌تان می‌آیند. در این گزارش برخی راهکار‌های مبارزه با استرس وقتی نگرانی مالی و اقتصادی وجود دارد را با هم مرور می‌کنیم.

۱- آرام باشید و تمرکز کنید
مطالب منفی زیادی در روزنامه‌ها و تلویزیون در مورد نابسامانی اوضاع اقتصادی انتشار می‌یابد. البته لازم است در جریان آنچه در اطراف شما اتفاق می‌افتد قرار بگیرید، لیکن سعی کنید آنچنان غرق در برخی اغراق‌های رسانه‌ها نشوید تا مبادا شما را به سوی احساس بدبینی و ناامیدی دائمی سوق ندهند. همینطور مراقب باشید واکنش بیش از حد به این اخبار نشان نداده و به یک فرد منفعل تبدیل نشوید. آرام باشید و تمرکز کنید تا بتوانید راه‌حل‌هایی مناسب و عملی برای مشکلات مالی خود پیدا کنید.

۲- شناسایی عوامل تنش‌زای مالی و برنامه‌ریزی لازم برای آن‌ها
لازم است وضعیت مالی خود را ارزیابی و عوامل استرس‌زا و آزاردهنده را شناسایی کنید. راه‌های معینی که شما و خانواده‌تان می‌توانید هزینه‌های زندگی را کاهش دهید یا امور مالی خود را به صورت مؤثرتری مدیریت کنید را پیدا و یادداشت کنید. پس از برنامه‌ریزی مالی بابت نحوه تنظیم دخل و خرج خانواده، به آن برنامه خاص متعهد باشید و مرتباً آن را مرور کنید. اگر چه در کوتاه‌مدت ممکن است دچار اضطراب شوید لیکن روی کاغذ آوردن برنامه و متعهد ماندن به آن می‌تواند استرس شما را تا حدی کاهش دهد.

‌۳ -تشخیص نحوه مواجهه با استرس پولی
در دوران سخت اقتصادی و به منظور کاهش استرس، برخی افراد به فعالیت‌های ناسالمی مانند استعمال دخانیات، پرخوری عصبی و ... روی می‌آورند. فشار (اقتصادی) همچنین می‌تواند منجر به مناقشات و بحث بیشتر میان مثلاً چند شریک تجاری یا حتی اعضای خانواده شود. در صورتی که این مسائل موجب فشار بر شما می‌شوند، در باره رفتاری که ممکن است از شما بروز کند، هوشیار باشید. شما می‌توانید قبل از اینکه مشکلات حاد‌تر شود، از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید یا به یک کلینیک بهداشت روان مراجعه کنید.

۴- فرصت‌های چالش انگیز را به فرصتی برای رشد و تغییر واقعی مبدل کنید
در شرایط دشوار اقتصادی گر چه کمی سخت به نظر می‌رسد، اما می‌توانید از فرصت‌های مختلف برای ارزیابی موقعیت شغلی و مالی خود و ایجاد تغییرات مورد نیاز، استفاده کنید. به راهکار‌هایی فکر کنید که اینگونه چالش‌های اقتصادی می‌توانند به یافتن راه‌های سالم‌تر مقابله با استرس به شما کمک کنند. مثلاً سعی کنید پیاده‌روی کنید. این کار روشی ارزان برای یک شروع خوب است. به عنوان مثال، صرف شام در خانه و همراه دیگر اعضای خانواده نه تنها می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند، بلکه قرابت بیشتری بین اعضای خانواده ایجاد می‌کند. به منظور ارتقای مالی، یادگیری یک مهارت جدید هم می‌تواند مفید باشد. مثلاً از طریق دوستان و کارفرمای خود یا پیدا کردن مؤسسه‌های آموزشی نه چندان گران، یک دوره آموزشی را بگذرانید تا در نهایت منجر به ارتقای شغلی یا پیدا کردن یک کار با درآمد بالاتر شود. نکته مهم آن است که این تهدید‌ها را به فرصتی برای متفاوت فکر کردن و یک چشم‌انداز جدید تبدیل کنید. همیشه راه‌های متعددی برای مواجهه با مشکل وجود دارد، پس سعی نمایید راه‌های جدیدی در مدیریت زندگی خود بررسی و امتحان کنید.

۵- به دنبال پشتیبان و راهنمایی حرفه‌ای در امور مالی باشید
در جامعه، مؤسسات خدمات مشاوره‌ای و برنامه‌ریزی مالی برای راهنمایی در خصوص کنترل اوضاع پولی و مالی افراد یا شرکت‌ها وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. ضمناً اگر نمی‌توانید از استرس شدید مالی رهایی یابید، شاید بهتر است با یک روانشناس مشاوره کرده و احساسات ورای نگرانی مالی خود را با کمک او کشف و بررسی کنید. او به ما راهنمایی می‌کند چگونه استرس را مدیریت کنیم، رفتار‌های ناسالم را تغییر دهیم و واقع نگری را جایگزین نگرانی‌های بیهوده کنیم.
منبع: برگرفته از سایت فلینتوباکس نوشته: نانسی مالیتور
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
کدام اخبار منفی اقتصادی؟ مگر گرانی و بیکاری و قطع اب و برق را میتوان کتمان کرد. این مصیبت ها خیلی روشن است و نیازی به اخبار بیگانگان ندارد. دولت روحانی چکار میکند؟ الکی اسم دولت هم به خودش گذاشته. واقعا روحانی صلاحیت رییس جمهوری ندارد و هرچه بماند خسارت های بیشتری گریبان مردم را میگیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار