کد خبر: 917305
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
عضو شورای شهر تبریز:
عضو شورای شهر تبریز گفت: در مورد زنان غفلت‌های زیادی شده است به طوریکه اگر زنان به خودباوری رسیده بودند، دیگر شاهد ازدواج افراد در سنین ۱۵ سال نبودیم.

سونیا اندیش در همایش «مدافعان خانواده، مروارید و صدف» اظهار کرد: شاید برنامه‌هایی در رابطه با بحث حجاب و عفاف مخصوص زنان برگزار شود ولی این موضوع الزاماً برای زنان نیست و حتی در بحث حجاب و عفاف می‌توان سوره نور را مورد اشاره قرار داد که در آن برای نگاه مردان تاکیدات زیادی شده است.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید به اهمیت نوع تربیت فرزندان در خانواده و نوع رفتار پدر و مادر با یکدیگر، بیان کرد: وقتی به زن به عنوان یک کالا نگاه شود، در حقیقت این خود ما هستیم که زنان را به سمتی سوق داده‌ایم که به زن نگاه خوبی نشود.

وی متذکر شد: البته ارزش دادن به زن فقط رعایت حجاب توسط زن نیست بلکه باید مردان نیز به نگاه خود دقت کرده و نسبت به تعهدات خود در خانواده  مقید و حرمت‌ها را نگه دارند.

اندیش، با اشاره به اینکه در حوزه حجاب و عفاف، نقش مرد بسیار پررنگ‌تر از زنان است، تصریح کرد: در حوزه مدیریتی، اقتصاد و اجتماع باید به زنان فضا داد و آنها را نباید به انزوا کشاند.

وی ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر بخش عمده فضای مجازی به یک تهدید تبدیل شده است، از این‌رو زنان باید توانمند، محکم و خودباور باشند که البته در این راه باید در توانمندسازی زنان و دختران توجه ویژه از سمت مسوولان شود.

نایب رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه حجاب و عفاف جزو موازین اصلی دین بوده و تاکیدات عمده روی پوشیدگی است، تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای غربی از برهنگی جامعه خود صدمه دیده و حال به سمت پوشیدگی می‌روند.

وی در ادامه بحران کودک همسری و ترویج آن در جوامع امروزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید در بخش کودک‌همسری دقت شود زیرا استان آذربایجان‌شرقی جزو سه استان دارای بیشترین کودک‌همسری است.

اندیش اضافه کرد: در مورد زنان غفلت زیادی  شده است به طوریکه اگر زنان را خودباور می‌کردیم دیگر شاهد ازدواج افراد در سنین ۱۵ سال نبودیم.

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق حاشیه‌نشین تبریز بیان کرد: در مناطق حاشیه شهر باید به مسائل فرهنگی توجه زیادی شده و به خودباوری زنان تاکید کنیم.

این عضو شورای شهر تبریز در پایان به نوع تربیت و اهمیت آن در بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را  به‌گونه‌ای تربیت کنند تا در برابر هنجارهای فرهنگی آگاه و با بصیرت باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر