کد خبر: 917300
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
رئيس فرودگاه سهند خبر داد
رئيس فرودگاه سهند گفت: سامانه ضبط مکالمات هوانوردي در فرودگاه سهند ارتقاء و از سيستم DVD-RAM DRIVE و DDS DRIVE به سامانه RDX DRIVE ارتقاء يافت.

محمد حاجی پور اظهار داشت: این سیستم قابلیت ضبط دست کم 30 کانال رادیویی و تلفنی را داراست که در آرشیو درایوهای روز دنیاست و در فرودگاه‌های از آن استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه به‌ منظور ارتقا و بهبود سخت‎افزاری و نرم‌‎افزاری سیستم‌های ضبط مکالمات هوانوردی فرودگاه ‎ سهند راه‌اندازی شده، عنوان داشت: این سامانه توسط کارشناسان واحد نصب و نگهداری تجهیزات ارتباطی اداره ‌کل مهندسی ارتباطات،ناوبری شرکت فرودگاه‌‌ها،ناوبری هوایی ایران و با پیگیری و تلاش اداره مهندسی ارتباطات و ناوبری فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی نصب شده است.

حاجی‌پور در رابطه با محل تامین اعتبار این سیستم اظهار داشت: ارتقاء این سامانه با هزینه‌ای بالغ بر 700میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت گرفته است.

این مقام حوزه حمل و نقل هوایی آذربایجان‌شرقی با تشریح موقعیت جغرافیایی فرودگاه سهند تاکید کرد: این مجموعه هوایی توانایی خدمات‌دهی به ساکنان مناطق اطراف از جمله عجب‌شیر، مراغه، بناب، ملکان، آذرشهر، میاندوآب و ... را دارد.

وی، با یادآوری عملیاتی بودن فرودگاه سهند تصریح کرد: این مجموعه در طول هفته روزهای شنبه و چهارشنبه به مقصد تهران پرواز دارد و زمان تیکاف این پروازها 12 ظهر از تهران و 14 بعدازظهر از فرودگاه سهند به مقصد تهران است که از شرکت هواپیمایی «تابان» به عنوان متول پروازهای فرودگاه سهند درخواست تغییر این ساعت به صبح صورت گرفته است.

حاجی‌پور، استقبال ساکنان منطقه از پروازهای حوزه مدیریتش را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت استقبال مردم منطقه از خدمات و امکانات فرودگاه سهند، شاهد ارتقاء، نه تنها فرودگاه بلکه منطقه نیز خواهیم بود.

به گفته رئیس فرودگاه سهند به منظور رفاه حال مسافران، قیمت بلیط پروازهای این فرودگاه نصف بهای فرودگاه تبریز است به طوری که برای پرواز تهران مبلغ یک میلیون و 480 هزار ریال اخذ می‌شود که دقیقا نصف بهای قیمت پرواز از تبریز به مقصد تهران است.

گفتنی است، فرودگاه سهند از فرودگاه‌های اقماری اداره کل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی بوده و در بین شهرستان‌های مراغه و بناب قرار دارد، این فرودگاه در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار در کنار پادگان امام رضا(ع) و در جاده مراغه- تبریز به عنوان تنها فرودگاه جنوب استان واقع شده است.

با بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه سهند به طول سه کیلومتر و عرض ۳۰ متر در سال ۱۳۹۲ شمسی، امکان فرود هواپیمای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم شد؛ این فرودگاه دارای پارکینگ هواپیما به مساحت ۱۰ هزار مترمربع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر