کد خبر: 917210
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
در چند روز گذشته EC آب رامهرمز به حدود ۷۰۰۰ میکروموس بر سانتیمتر رسیده بود که در حال حاضر وضعیت شوری آب بهبود پیدا کرده است.
عبدالرضا احسانی‌نیا فرماندار رامهرمز با عنوان کردن مطلب فوق و با بیان اینکه EC آب شهرستان در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ تا ۳۷۰۰ میکروموس بر سانتیمتر است، در خصوص مسئله شوری آب این شهرستان اظهار کرد: چند روز گذشته آب شهرستان شور شد، اما اکنون شرایط در شهرستان بهبود پیدا کرده است. وجود چمشه‌های آب شور در زمان کاهش میزان ورودی آب سد جره باعث شوری آب این شهرستان می‌شود.
وی افزود: رامهرمز از رودخانه جراحی برای تأمین آب شرب استفاده می‌کند، اما اکنون قرار است تا با وارد مدار کردن چندین چاه، آب این شهرستان از طریق این چاه‌ها تأمین شود. با وارد مدار شدن این چاه‌ها دیگر یا از رودخانه جراحی برداشت انجام نمی‌گیرد یا اگر برداشتی هم انجام شود، بسیار ناچیز است.
فرماندار رامهرمز تصریح کرد: امیدواریم تا هفته آینده با وارد مدار شدن این چاه‌ها مشکل شوری آب شهرستان به صورت کامل حل شود و مردم نیز مشکلی در بحث شوری آب شهرستان نداشته باشند.
احسانی‌نیا عنوان کرد: علاوه بر این موضوع مسئولان سد جره باید نسبت به رهاسازی بیشتر آب از این سد اقدام کنند تا کمتر شاهد شوری آّب شهرستان باشیم. علاوه بر این موضوع کشاورزانی که در بالادست اقدام به کشت برنج کرده‌اند، پالایش آب این کشت‌ها با ورود به رودخانه جراحی باعث شوری آب می‌شود.
وی با بیان اینکه EC آب شهرستان در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ تا ۳۷۰۰ میکرو موس بر سانتیمتر است، گفت: در چند روز گذشته EC آب رامهرمز به حدود ۷۰۰۰ میکروموس بر سانتیمتر رسیده بود که در حال حاضر وضعیت شوری آب بهبود پیدا کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار