کد خبر: 917143
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید به اینکه حج ابراهیمی صلح بین‌المللی و امنیت جهانی است، گفت: اگر از حج بهر‌ه‌برداری صحیح می‌شد، امروز جهان اسلام مبتلا به این شرایط سخت نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگری با تبریک هفته حج به تمام مسلمانان جهان اظهار کرد: فعلاً شرایطی به وجود آمده که دشمن می‌خواهد از این طریق مردم را به ستوه بیاورد و قطعاً باید در برابر شرایط مقاوم باشیم تا در نهایت وعده نصرت الهی محقق شود.

وی افزود: حج در بین عبادات از امتیازات ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌تواند برای فرد و جامعه و عرصه بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: حاجی بعد از شرایط استطاعت به مکه مشرف می‌شود و با تمرینی که خداوند بر او مقرر کرده، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا از نظر روحی و اخلاقی تحول پیدا کرده و با ابراهیم بت‌شکن و ائمه اطهار(ع) آشنا شده و تلاش می‌کند که خود را به آنها نزدیک کند.

وی ابراز کرد: حاجی در خود مدینه منوره نیز با الگوهایی که برای حیات بشری قرار داده شده، آشنا می‌شود و از سیره پیغمبر و ائمه(ع) آرمیده در بقیع درس زندگی گرفته و بعد از آن تلاش بر ادامه این خط مشی خواهد داشت. 

حجت‌الاسلام قاضی عسگری با تاکید به اینکه زمینه تحول در حج زیاد است، توضیح داد: تمام حجاجی که مشرف می‌شوند، وقتی به میقات می‌آیند، لباس دوخته شده را از تن در می‌آورند زیرا کسی که لباس دوخته را خارج کند در حقیقت از خود هرگونه منیت و معصیت را دور می‌سازد. 

وی ادامه داد: تن کردن لباس احرام نیز یعنی تن کردن لباس اطاعت از خدا و سپس لبیک‌گویی به پروردگار که هر کدام درس زندگی برای حاجی است.

قاضی‌عسگر گفت: وقتی حاجی وارد مسجدالحرام شده و از حجرالاسود یا همان دست خدا اعمال خود را آغاز می‌کند یعنی از آن زمان به بعد تصمیم می‌گیرد تا همیشه خدا را ناظر بر هر اعمال خود ببیند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: با اینکه همه جای مسجدالحرام، مسجد است ولی بعد احرام واجب است تا نماز را پشت مقام ابراهیم بخواند و این قانون را خدا خواسته و دلیل هم دارد چراکه خداوند می‌خواهد تا ابراهیم بت‌شکن را اسوه قرار دهیم.

وی افزود: همه اعمال حج وجه سازندگی داشته و رنگ خدایی به انسان می‌بخشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، بعد دیگر حج را اتحاد مسلمانان دانست و توضیح داد: شرایطی که خداوند در محیط حج ایجاد کرده، در هیچ جای دنیای سابقه نداشته است و خداوند به حق مکه مکرمه را بلد امن قرار داده و این شهری است که انسان‌ها در امنیت بوده و در آنجا هیچ‌کسی حق خون ریختن و حق آزار حیوان و یا آسیب به محیط زیست را ندارد و همه چیز از جمله محیط زیست در آنجا در امنیت کامل هستند. 

حجت‌الاسلام قاضی عسگری با تاکید به اینکه حج ابراهیمی ضامن صلح بین‌المللی و امنیت جهانی است، گفت: خداوند به‌گونه‌ای آن را واجب الهی مقرر کرده تا در یک مکان و زمان معین، مسلمانان مستطیع از سراسر عالم جمع می‌شوند و خداوند در آن روز نماینده ملت‌های مسلمان را جمع می‌کند. 

وی اذعان داشت: اگر از حج بهر‌ه‌برداری صحیح می‌شد، امروز جهان اسلام مبتلا به این شرایط سخت نبود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج خاطرنشان کرد: حج فرصتی است تا هر سال علمای دین دور هم جمع شده و برای اقتصاد جهان اسلام، حل فقر، بیکاری و ظلم ابرقدرت‌ها فکر و چاره‌اندیشی کنند و اگر این اتفاق بیفتد، دیگر چشم برخی کشورها به سازمان ملل نبود.

وی افزود: سازمان ملل را برای احقاق حقوق تشکیل داده‌اند ولی حق وتو در برخی کشورها این منافع را زیر پا گذاشته است به طوریکه قطعنامه‌ای علیه کودک‌کشی صادر می‌کنند ولی مدعیان دمکراسی و حقوق بشر به خاطر منافع خود آن را وتو می‌کنند.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسگری با تاکید به اینکه دل بستن به سازمان ملل خطاست، تصریح کرد: بهترین قدرت را خداوند اتحاد بین مسلمانان دانسته تا از این طریق سران اسلام بیدار شده و مقابل اقدامات استکبار ایستادگی کنند.

وی اظهار داشت: اگر مسلمانان با اتحاد از امکانات و نعمات الهی که در اختیارشان است استفاده کنند و به عبارت دیگر یک روز شیرهای نفتشان را به روی دنیا می‌بستند، آن وقت معلوم می‌شد که منظور از اقتدار اسلام چیست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه می‌توان از فرصت حج برای سامان دادن امور مسلمانان استفاده کرد، افزود: طبق فرمایش پروردگار اگر مال غیر در اموال حاجی باشد، حج‌ وی قبول نیست همچنین باید به آداب سفر حج از جمله طلب حلالیت توجه کرد چراکه این موضوع‌ها می‌تواند در ارتقای امنیت اقتصادی و کاهش پرونده‌های دادگستری کمک کند.

حجت‌الاسلام قاضی عسگری با بیان اینکه حج یک حرکت و فریضه جهان شمول است و می‌تواند جامعه‌ را اصلاح کند، گفت: طبق فرمایش امام راحل حج مناسک زندگی است و درس زندگی به ما می‌دهد و مشکلات جهان اسلام را حل می‌کند و پیوند اخوت را مستحکم می‌کند، امیدواریم حجاج که نماینده و سفرا ملت و کشور هستند، بتوانند امسال این نقش را ایفا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر