کد خبر: 917140
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: مسائل سیاسی در داخل مجلس شورای اسلامی این اجازه را به نمایندگان نمی‌دهد تا به حال مردم نیز فکر کنند.

محمدحسین باقری  اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در چند بخش می‌تواند در استان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: مواد خامی که در ایران به صورت فراوان یافت می‌شود برای تبدیل به احسن آن در کشور جهت صادرات از جمله موارد برای سرمایه‌گذاری در کشور است.


موانع اصلی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در کشور کدام سرمایه‌گذار می‌تواند تضمین کند که با کدام بانک می‌تواند کار خود را شروع کند، افزود: وقتی به هر کسی پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک را می‌دهیم ابتدا مبداء حواله را می‌پرسد که پاسخ ما صراف و بازار است که این موضوع هم غیرقابل قبول برای سرمایه‌گذار است.

وی ادامه داد: در دنیا هیچ تاجری چنین ریسکی را نمی‌پذیرد که پول خود را در اختیار صراف قرار دهد.

باقری بیان کرد: دومین مانع در سرمایه‌گذاری این است که دولت پول را با قیمت دولتی می‌گیرد، ولی بعداً برای خروج با قیمت دولتی نمی‌دهد.

وی افزود: موقعیت استان برای جذب سرمایه‌گذار بسیار مساعد است ولی تشریفات پیچیده و سختی‌های زیادی وجود دارد به طوریکه اگر بخواهیم یک شرکت در ترکیه ثبت کنیم، بیشتر از سه روز طول نمی‌کشد ولی در ایران کمتر از سه ماه هم نمی‌توان ثبت کرد.


کارمند باید در همان روز مشکل مراجعه‌کنندگان را حل کند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: این خود ما هستیم که برای خود مشکل‌آفرینی می‌کنیم، در حالیکه باید یک کارمند دولتی باور داشته باشد که باید همان روز مسئله و مشکل مراجعه‌کنندگان را حل کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از توافق برجام نزدیک به ۴۰۰ گروه تجاری به ایران سفر کردند و در زمینه سرمایه‌گذاری در ایران بررسی‌های زیادی انجام دادند، افزود: در حال حاضر کشور ایران نیاز زیادی به سرمایه‌گذاری دارد ولی پیچیدگی در موضوعات این اجازه را نمی‌دهد.


مسائل سیاسی در داخل مجلس نمایندگان را درگیر خود کرده است

باقری خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی در داخل مجلس شورای اسلامی این اجازه را به نمایندگان نمی‌دهد تا به حال مردم نیز فکر کنند.

وی با تاکید به اینکه بزرگترین مشکل کشور جناح‌های سیاسی در کشور هستند، تصریح کرد: اگر جناح‌ها بتوانند مشکلات خود را بین خودشان حل کنند، تقریبا مشکلات زیادی حل می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: وقتی یکی از مسوولان یا فردی در جامعه کاری برای ایجاد رونق در کشور می‌کند، به جای اینکه دیگران یک کار بهتر و بزرگتری انجام دهند، سعی بر از بین بردن آن فرد دارند.

وی با بیان اینکه هدف سرمایه‌گذار کسب منفعت است، توضیح داد: وقتی یک سرمایه‌گذار بخواهد با دلار ۳ هزار تومانی سرمایه خود را به کشور بیاورد و آن را با ۷ هزار تومان تمام کند، باید چقدر منفعت داشته باشد که پول اولیه خود را به دست بیاورد.

باقری با اشاره به اینکه در دولت قبلی دلار یک‌هزار و ۱۰۰ تومان بود ولی الان به ۷ هزار تومان رسیده  و هفت برابر شده است، گفت: چه کار باید کرد تا فردی که پول به کشور جهت سرمایه‌گذاری آورده، بعدا بتواند برداشت کند.

وی ابراز کرد: وقتی سرمایه‌گذاری سرمایه‌ای دارد در کنار آن عقل هم دارد و همه موضوعات را بررسی می‌کند و اگر بخواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد، برای سود می‌آید.
 

۲۲ میلیارد دلار پول در خانه‌های مردم ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: نباید بگوییم سرمایه نداریم زیرا سرمایه خوبی در کشور وجود دارد به طوریکه طبق آمار ۲۲ میلیارد دلار پول در خانه‌های مردم در داخل کشور وجود دارد.

وی افزود: بزرگترین سرمایه‌ها در دست ایرانیان خارج از کشور است که همگی علاقه برای کمک به ملت و کشور خود دارند.

باقری با بیان اینکه متاسفانه قوانین خود را اصلاح نکرده‌ایم، گفت: طبق قوانین بانک مرکزی باید بانک‌ها با ۱۸ درصد، تسهیلات ارائه دهند ولی از طرفی قانون جذب سپرده با ۲۰ درصد را تصویب کرده‌اند و چهار درصد نیز هزینه گردش پول است که در مجموع ۲۴ درصد می‌شود و اگر بخواهیم دو درصد هم سود برای بانک در نظر بگیریم، به ۲۶ درصد خواهیم رسید.

وی ادامه داد: بانک چگونه با ۲۶ درصد پول جذب می‌کند و آن را با ۱۸ درصد می‌هد؟


دلیل گرانی ارز، داخلی است

باقری خاطرنشان کرد: دلیل اصلی گران شدن ارز در کشور جهانی نبوده بلکه داخلی است به طوریکه در دست برخی از گروه‌ها در کشور پول وجود دارد و وقتی بانک مرکزی کمی غافل می‌شود، آن گروه قیمت را بالا می‌برند.

وی با تاکید به اینکه این گروه‌های مسبب افزایش قیمت ارز در کشور دین و ایمان ندارند، افزود: این افراد ۸۰ میلیون جمعیت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند تا خودشان به هدف و سودی برسند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان ابراز کرد: ما مسلمان و شیعه هستیم و باید به هر فشاری که به مردم وارد می‌شود، در محضر خداوند پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه اگر پول در خانه‌های مردم به گردش در بیاید، تحولات عظیمی می‌شود، تصریح کرد: سیاست‌های غلط این اجازه را نمی‌دهد تا پول‌ها به چرخه برگردد.

باقری گفت: از مسوولان می‌خواهم به فکر تولیدکنندگان باشند و بیشتر از این فشار روی آنها نیاورند چراکه وقتی واحدی دچار مشکلی می‌شود، بانک‌ها جرایم ۶ درصد دریافت می‌کنند در حالیکه این تولیدکنندگان در قسط خودشان مانده‌اند، چه برسد جریمه هم بدهند.

وی افزود: در سال ۹۳ سهمیه استان در دارایی یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان بود که امروز به 2 هزار و ۶۰۰میلیارد تومان رسیده است. واحدهای تولیدی همه ساله افت تولید داشتند ولی از طرف دیگر آمار دارایی هر ساله ۲۰ درصد افزایش داشته در حالی که از سال ۹۳ تا سال‌جاری هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده است.

باقری با بیان اینکه چرا باید دستگاه‌های اجرایی هر جایی که کم می‌آوردند، فشار روی واحدهای تولیدی آورند، افزود: این واحدهای تولیدی نیز تا حدی می‌توانند تحمل کنند و مانند فنری هستند که به یکباره تحت فشار از جا در خواهند رفت.

باقری افزود: هیچ ایرانی و تبریزی علاقه به دریافت بیمه بیکاری ندارد که کار نکرده و حقوق بگیرد ولی سیاست‌های غلط باعث شده تا کارخانه را ببندند و کارگران آن کارخانه مجبور به استفاده از بیمه بیکاری شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر