کد خبر: 917072
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
طرح مهار آب‌های مرزی این استان همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اردبیل بهره‌برداری خواهد رسید.
استاندار اردبیل در تشریح برنامه‌ها و دستاورد‌های سفر وزیر نیرو به اردبیل گفت: در صدد هستیم امسال و همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان که احتمالاً در مهرماه خواهد بود، این طرح را به بهره‌برداری برسانیم.
اکبر بهنام‌جو بهره‌برداری و اجرای این طرح را برای استان اردبیل بسیار مهم توصیف کرد و افزود: این استان با مشکلات عمده‌ای در بحث آب مورد نیاز مواجه بوده و طرح مهار آب‌های مرزی می‌تواند در این زمینه چاره ساز باشد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه در سفر وزیر نیرو برای تسریع در تکمیل طرح‌های شبکه اراضی پایاب خداآفرین و سد‌های عمارت، احمدبیگلو، گیوی، هشتجین، عنبران و... تصمیمات لازم اتخاذ شده است، افزود: برای نظام بهره‌برداری از اراضی پایاب خداآفرین برنامه‌ریزی و کارگروه و کمیته‌های واگذاری تشکیل شده است.
وی ادامه داد: دولت برای احیا هر هکتار از اراضی پایاب سد‌های در دست اجرای استان حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است که با بهره‌برداری از این اراضی علاوه بر رونق اقتصادی بیش از یک میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.
بهنام‌جو با تأکید بر اینکه برخی از روستا‌های استان با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند، گفت: در این خصوص نیز با دستور وزیر نیرو مقرر شد با انجام کار کارشناسی لازم، نسبت به تأمین آب مطمئن و پایدار برای روستا‌های استان اقدام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار