کد خبر: 917015
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم پرداخت حق مرخصی و هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان از سوی دولت، گفت: دولت باید مطالبات فرهنگیان را هرچه‌ سریع‌تر پرداخت کند.

محمد وحدتی‌هلان  با اشاره به خدمات بالای معلمان به جامعه، اظهار کرد: اگر دغدغه‌های معیشتی معلمان برطرف شود، این عزیزان فارغ از مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌توانند بر مسائل آموزشی تمرکز داشته باشند و ثمرات این مهم در آینده نه چندان دور خود را نشان خواهد داد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی معلمان را بنیانگذاران پایه فرهنگی جامعه خواند و یادآور شد: با توجه به شغل حساس و مهم معلمان نباید اجازه داد مطالبات آنان از قبیل پاداش پایان خدمت، حق مرخصی و هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان به تأخیر بیفتد و این‌گونه معلمان دچار خسران و ضرر شوند.

وی با اشاره به مراجعات بالای مردمی در همین رابطه، عنوان کرد: آموزش و پرورش برای معلمانی که از مرخصی‌های خود استفاده نکرده‌اند رقمی را همزمان با پرداخت پاداش پایان خدمت به معلمان پرداخت می‌کند که البته در حال حاضر نه تنها اصل پاداش بلکه این حق مرخصی نیز از معلمان دریغ می‌شود.

وحدتی‌هلان یادآور شد: همچنین آموزش و پرورش رقمی را جهت تأمین هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان به آنها اختصاص می‌دهد که با توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی بسیاری از افراد روی این رقم حساب باز می‌کنند و فرزندان خود را تشویق به ازدواج می‌کنند، این در حالیست که این رقم نیز از سوی آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در عین حال از قول مساعد نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت معوقات نمایندگان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که مطالبات این معلمان زحمتکش هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر