کد خبر: 917005
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی ورزش کشور، در سال‌های اخیر پشتیبانی خود را از حرکت رو به رشد ورزش کشور و حرکت به سمت توسعه پایدار با بهره‌گیری از منابع موجود و ظرفیت کشور به اثبات رسانده است و در این بین حمایت و همراهی دولت تدبیر و امید از جامعه ورزش ایران مزید بر علت شده تا وعده‌های پاداش افتخارآفرینان بدون قرار گرفتن در مسیر زمان‌های طولانی محقق شود.
آنچه در عرصه رقابتی ورزشکاران ایرانی طی سال‌های اخیر برخلاف برخی فرافکنی‌ها و نگاه صرفاً سیاسی به ورزش وجود داشته، تحقق پرداخت پاداش‌های قهرمانان بوده تا جایی که حتی در دولت یازدهم با خوش‌حسابی تمام معوقات مربوط به پاداش قهرمانان از نیمه دوم سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ که از دولت دهم باقی مانده بود هم پرداخت شد.
بعد از آن نیز با توجه به رویداد‌های مختلفی که خوشبختانه جملگی از بازی‌های المپیک ریو تا بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی، بازی‌های داخل سالن هنر‌های رزمی آسیا و دیگر عرصه‌های رقابتی در قاره کهن و جهانی که با موفقیت ورزشکاران ایرانی همراه بود، پاداش قهرمانان برخلاف دوره‌های گذشته بدون تعویق با حضور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور پرداخت شد. در این بین حتی آیین‌نامه پاداش قهرمانان نیز تدوین و اجرایی شد تا در نظام پرداخت‌ها، رویکردی عادلانه ساری و جاری شود و به ساماندهی لازم برسد. پیرامون آخرین مراسم تجلیل از قهرمانان نیز که ماه مبارک رمضان با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، توضیحات ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و سرمایه وزارت ورزش و جوانان واقعیت‌های موجود را مشخص می‌کند. نقدینگی همه فدراسیون‌هایی که در مراسم تجلیل حواله خود را دریافت کردند به حسابشان واریز شده و باید بلافاصله نسبت به خرید سکه و تحویل پاداش قهرمانان مطابق نظام‌نامه اقدام کنند.
بنابراین امید است که رسانه‌ها در پرداختن به موضوعاتی که در ظاهر حمایت از ورزشکاران تلقی می‌شود، به آمار و اسناد مراجعه و واقعیت‌ها را بدون در نظر گرفتن نگاه حزبی و سیاسی برای آگاهی جامعه به صورت شفاف منعکس کنند.
آنچه مسلم است، انتظار می‌رود شرایط کنونی ورزش که با نتایج درخشان ورزشکاران ایرانی در رویداد‌های مختلف، همچنین آرامشی که در این عرصه حاکم است با نقد‌ها و نظر‌های اهالی رسانه در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا به سمت موفقیت‌ها پیشروی کند.
در این بین انتقاد‌های نابجا و سیاه‌نمایی از اوضاع فعلی قطعاً با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و به نشاط اجتماعی و امید مردم خدشه وارد می‌کند.
بنابراین امیدواریم برای قلم‌فرسایی در حوزه ورزش همچنان به بیانات مقام معظم رهبری توجه کنیم تا باز هم به خطا نرویم.

توضیح «جوان»
-۱ چنانکه به نقل از ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و سرمایه وزارت ورزش عنوان کرده‌اید، نقدینگی خرید سکه پاداش قهرمانان به فدراسیون‌ها واریز شده، اما مسئله اینجاست که بعد از واریز شدن، پیگیری احقاق حق ورزشکاران با چه کسانی است؟ آنچه تاکنون مشخص شده اینکه هنوز برخی از فدراسیون‌ها این پاداش را پرداخت نکرده‌اند. در ثانی مبالغ پرداختی براساس قیمت‌های ماه‌ها و سال‌های قبل سکه بوده و به هیچ عنوان با قیمت‌های کنونی همخوانی ندارد که این مسئله در همان زمان برگزاری مراسم در ماه مبارک رمضان نیز سروصدای زیادی به راه انداخت و البته بی‌پاسخ هم ماند.
-۲ در خصوص آنچه نگاه حزبی و سیاسی عنوان شده نیز لازم است یادآور شویم که روزنامه «جوان» به ویژه در مباحث ورزشی به هیچ عنوان خط‌گیری و تأثیرپذیری از جناح خاص یا نگاه خاص سیاسی نداشته و به صورت کاملاً مستقل و برای رشد و تعالی ورزش کشور به انتقاد می‌پردازد.
-۳ وزارت ورزش در حالی بار دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب استفاده کرده که فرمایشات و دستورات ایشان در خصوص رسیدگی و توجه به ورزشکاران و رشته‌های مهم و تأثیرگذار ورزش و حمایت معنوی از آن‌ها همچنان روی زمین مانده و پیگیری نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار