کد خبر: 916991
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رابطه تنگاتنگ عفاف و حجاب و امنیت اخلاقی گفت: ما معتقدیم هر مقدار که در این حوزه فعالیت کنیم به ارتقای امنیت در جامعه منجر می‌شود و زمانی که آسیب‌شناسی‌ها در این حوزه انجام می‌شود، متوجه می‌شویم آنکه عفاف و حجاب بیشتری دارد امنیت بیشتری هم داشته است.
به گزارش خبرنگار ما، سردار حسین اشتری در اختتامیه همایش حجاب و عفاف با تأکید بر وظیفه همه در موضوع عفاف و حجاب و خصوصاً دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: امروز پرداختن به عفاف و حجاب امری ضروری است و اگر می‌خواهیم پاسدار آرمان‌های انقلاب و تدابیر حکیمانه امام و رهبری باشیم یکی از این دریچه‌ها پاسداری از عفاف و حجاب است.
سردار اشتری افزود: مردمان جامعه ما فطرتاً با عفاف و حجاب موافق هستند و بر اساس پیمایشی که صورت گرفته است ۷۰‌درصد خانم‌های محترم جامعه قائل به عفاف و حجاب‌اند و حتی کسانی که پوشش را رعایت نکرده و ظواهر اسلامی را مراعات نمی‌کنند نیز امنیت، آسایش و آرامش را در پناه عفاف و حجاب می‌دانند.
فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از برخی تحرکات خارج‌نشینان و تعیین روز‌هایی برای به چالش کشیدن حجاب و عفاف در جامعه گفت: آن کسانی که خارج از کشور نشسته و برای زنان عفیف ما تصمیم می‌گیرند، افراد سرخورده‌ای هستند که مشکلات روحی و روانی آن‌ها باعث شد نتوانند خودشان را با مردم فهیم کشور تطبیق دهند و لذا به خارج رفته و سعی دارند دختران و زنان عفیف جامعه را پیرو خود کنند و حتی ایامی برای به نمایش گذاشتن حرکات زشت خود مشخص کرده‌اند. این افراد تصور می‌کنند که زنان و دختران کشورمان از آن‌ها پیروی می‌کنند البته ممکن است معدود افرادی که به دلایلی که ذکرش در حرمت این جلسه نمی‌گنجد پیگیر آن‌ها شوند.
به گفته فرمانده ناجا اندک افرادی هستند که با عناد موضوع بی‌حجابی، بدحجابی و شل حجابی را دنبال می‌کنند که بر اساس قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
رئیس پلیس کشور با اشاره به مصوبات شورای عالی فرهنگی و وظیفه ۲۶‌دستگاه در حوزه عفاف و حجاب گفت: در سال‌های گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود ۳۰۰‌مصوبه در حوزه عفاف و حجاب داشته است و ما باید این موضوع را پیگیری کنیم که آیا هر دستگاهی وظیفه خود را در این بخش انجام داده یا فقط از نیروی انتظامی توقع داریم؟ البته نیروی انتظامی حتی در صورتی که سایر دستگاه‌های مسئول هم به وظایف قانونی خود عمل نکنند، وظیفه‌ای که برعهده او گذاشته شده است را انجام خواهد داد ولی ما مردم و مسئولان همگی باید از نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول مطالبه کنیم.
سردار اشتری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رابطه تنگاتنگ عفاف و حجاب و امنیت اخلاقی گفت: ما معتقدیم هر مقدار که در این حوزه فعالیت کنیم به ارتقای امنیت در جامعه منجر می‌شود و زمانی که آسیب‌شناسی‌ها در این حوزه انجام می‌شود، متوجه می‌شویم آنکه عفاف و حجاب بیشتری دارد امنیت بیشتری هم داشته و یافته‌های موجود نیز مؤید این موضوع است، حتی در اطلس کشور هر شهر و منطقه‌ای که بیشتر به این مهم توجه داشته‌است نتیجه مطلوبی نیز در برابر آن مشاهده می‌شود و در شهر‌هایی که توجه کمتری شده است، آسیب‌ها نیز بیشتر مشاهده می‌شود.
سردار حسین اشتری همچنین با اشاره به شهادت یک مرزبان در شامگاه سه‌شنبه در مرز بانه گفت: هر چند حملات به مرز‌ها در مقایسه با پنج‌سال گذشته افزایش یافته است، اما نیرو‌های مرزبانی هم با قدرت از مرز‌ها دفاع و مقابل حملات و تحرکات ایستادگی می‌کنند که در برخی موارد هم مرزبانان زخمی و شهید هم می‌شوند.
با کسانی که اصرار به هنجارشکنی دارند برخورد می‌شود
سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی ناجا در حوزه عفاف و حجاب با ادبیات تشویق، ترغیب، تعظیم، تکریم و ترمیم اقدامات خود را انجام می‌دهد، گفت: البته بقیه پلیس‌ها برای بازاجتماعی کردن معدود افرادی که اصرار و پافشاری بر هنجارشکنی خود دارند اقدامات سلبی را انجام می‌دهند.
سردار سعید منتظرالمهدی هم در آیین اختتامیه سومین جشنواره چادر‌های آسمانی گفت: همه ما بر این واقعیت اذعان داریم که قوام و دوام هر جامعه‌ای به هنجار‌های آن جامعه بستگی دارد و رعایت هنجار‌ها لازمه زیست هنجارمند و مسالمت‌آمیز در جامعه است.
وی با تأکید بر این مطلب که حجاب مبتنی بر قوانین کشور است، ادامه داد: طبیعی است که باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط به صحنه بیایند، همچنین علما، ائمه جماعات، اساتید، صاحبان عقل و خرد و اندیشه و هر آنکس که تریبون و منبری دارد باید پیشتاز باشد.
وی با بیان اینکه ناجا به عنوان آخرین دستگاه در بین ۲۶‌دستگاه و سازمان، مسئولیت پاسداری از ارزش‌ها و عفاف را به عهده دارد، افزود: ناجا امروز در حوزه‌های ایجابی که مسئولیت آن با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، با ادبیات تشویق، ترغیب، تعظیم، تکریم و ترمیم اقدامات خود را انجام می‌دهد، البته بقیه پلیس‌ها برای بازاجتماعی کردن معدود افرادی که اصرار و پافشاری بر هنجارشکنی خود دارند اقدامات سلبی را انجام می‌دهند.
سخنگوی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه باید نگاه‌ها تغییر کند و روش‌های جدید استفاده کنیم، ادامه داد: ما معتقدیم هنجارشکنی برخی افراد یا بدحجابی آن‌ها وابسته به باور‌های قلبی آن‌ها نبوده و این رفتار‌ها برگرفته از امیال آنهاست؛ چراکه مردم و زنان کشورمان بالفطره دین‌مدار هستند و به باور‌های دینی معتقدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار